2017. 02. 25. szombat
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa Csoport 34 Boeing 777-9X és 25 Airbus A350-900 utasszállító repülőgépet rendelt

JETfly  |  2013-09-20 15:01:39

A Deutsche Lufthansa AG felügyelőbizottsága tegnapi ülésén 59 ultramodern repülőgép megrendelését hagyta jóvá a Csoport számára a Dr. Christoph Franz által vezetett igazgatóság javaslata alapján. A döntés értelmében 34 Boeing 777-9X és 25 Airbus A350-900 személyszállítóval bővül a Lufthansa Csoport széles törzsű flottája. Az első új gépeket már 2016-ban leszállítják. A Lufthansa 2025-ig kivezeti flottájából a régebbi Boeing 747-400 és Airbus A340-300 modelleket. Az új utasszállítók beszerzése elsősorban a meglévő gépek kiváltását szolgálja. 

A Lufthansa Csoport legutóbbi megrendelése listaáron 14 milliárd euró befektetést jelent. Ez minden idők legnagyobb egyösszegü magánberuházása a német ipar történetében. „A beruházás mintegy 13 ezer munkahelyet véd meg egyedül a Lufthansánál, illetve több ezer további állást légi közlekedési partnereinknél és más beszállítóknál” – jelentette ki Christoph Franz, a Lufthansa Csoport vezérigazgatója és igazgatóságának elnöke, amikor a beruházás makroökonómiai jelentőségét ismertette egy frankfurti sajtótájékoztatón. 

A technológia, a hatékonyság és az utasoknak nyújtott kényelem fejlesztése a Csoport légitársaságainál zajló folyamatos flottamodernizáció részre. A Lufthansa 107 széles törzsü repülőgépet üzemeltet, köztük tíz ultramodern Airbus A380, kilenc Boeing 747-8 és 18 Airbus A330-300 utasszállítót. A flottában ezek mellett 48 Airbus A340 és 22 Boeing 747-400 modell repül. Ezen felül a Csoport leányvállalatai közül a Swiss 31 széles törzsü repülőgéppel, az Austrian Airlines pedig 12 tagú széles törzsü flottával rendelkezik.

A modernizáció célja a modellek sokféleségének csökkentése, az utasszállító flottára jellemző komplexitás enyhítése és a meglévő gépek korszerübb modellekre váltása. Márciusban a Csoport mintegy 100 rövid- és középtávú repülőgép vásárlását hagyta jóvá. E megrendelés keretében a Swiss hat új Boeing 777-300ER utasszállítót kap, amelyek a tervek szerint a légitársaság régebbi Airbus A340-300-as gépeit fogják kiváltani. 

A hatékonyságjavulás a környezet és a Lufthansa szempontjából is előnyös 

„Kisebb üzemanyag-fogyasztás, alacsonyabb széndioxid-kibocsátás és kevesebb zaj: a megrendelt gépekkel óriási mértékben javíthatjuk a hatékonyságot és beléphetünk a kétliteres kategóriába” – mutatott rá Christoph Franz. Az A350-900 és a Boeing 777-9X minden más repülőgéptípusnál hatékonyabban repül 100 utaskilométerre jutó kerozinfogyasztás szempontjából. A megrendelés összhangban áll a vállalat azon törekvésével, hogy a legújabb technológia megvásárlásával kímélje a környezetet. Az 59 új repülőgép átlagosan 2,9 liter kerozint fogyaszt majd egy utasra és 100 megtett kilométerre vetítve. Ez közel 25 százalékos megtakarítást jelent a jelenlegi gépekhez képest és a Csoport széndioxid-kibocsátására is pozitív hatást gyakorol. Az új utasszállítóknál a korábbi modellekhez képest mintegy 20%-kal lesznek alacsonyabbak a fajlagos költségek. 

Az új gépek ultramodern, nagy teljesítményü, kis zajkibocsátású hajtómüvekkel müködnek: az Airbus A350 modell a Rolls-Royce \'Trent XWB\', a Boeing 777-9X pedig a General Electric \'GE-9X\' motorjával. Zajkibocsátásuk legalább 30%-kal kisebb a jelenleg használt repülőgépekétől. 

Korszerü fedélzeti termékek a kényelmesebb utazás szolgálatában

„Mindkét repülőgéptípus sokkal szélesebb utastérrel rendelkezik, mint az Airbus A340, ami új lehetőségeket nyit meg előttünk az utaskényelem fokozására az utastér belső terének megtervezésekor” – magyarázta Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport igazgatósági tagja. Elmondása szerint az Airbus A380 és a Boeing 747-8 modellekről kapott ügyfélvisszajelzések alapján kifizetődő a befektetés az új típusokba. 

Elkötelezettség Németország és Európa, mint müködési helyszín iránt 

A megrendelés jól érzékelteti a Lufthansa elkötelezettségét a modern és korszerü flotta üzemeltetése iránt és fontos beruházást jelent Németország és Európa területén. „Minden egyes A350 és Boeing 777 annyi embernek biztosít munkát Németországban, mint egy középvállalat” – hívta fel a figyelmet Christoph Franz a megrendelés makroökonómiai jelentőségére.

Minden egyes repülőgép közel 220 munkahelyet véd meg közvetlenül a Lufthansánál. 59 gépre vetítve ez már 13 ezer közvetlenül érintett munkahelyet jelent. Ehhez adódik hozzá repülőgépenként együttesen kb. 100 egyéb munkahely a repülőtereken, a légiirányítóknál, a gyártó cégeknél, a szállítmányozóknál és más partnereknél. Az 59 széles törzsü gép ennek eredményeképpen összesen több mint 20 ezer munkahely fennmaradását segíti elő Németországban és Európában. 

„A megrendelés világszerte nagyszerü kilátásokat nyit meg vállalatunk és dolgozóink előtt” – tette hozzá Carsten Spohr. Spohr elmondása szerint a repülőgépekkel kapcsolatos pozíciók mintegy felét tölti be fedélzeti személyzet. A másik 50% megoszlik az utasok kiszolgálása, az utasellátás, a karbantartás és a szerviz, valamint arányosan a szükséges háttérszolgáltatások (például értékesítés, marketing, kontrolling) között. 

295 vadonatúj repülőgép 2013 és 2025 között

Jelenleg mélyreható átszervezés zajlik a Lufthansa Csoportnál. Ennek részeként innovatív üzleti modelleket dolgoznak ki – ilyen például a Germanwingsnél bevezetett új koncepció. A Csoport belső szolgáltatásait is átalakítják a beszerzés, a pénzügy és a HR-adminisztráció területén. „A 2012-ben indult SCORE programmal megteremtjük az ilyen jellegü beruházások stratégiai és pénzügyi feltételeit” – jelentette ki Christoph Franz. A repülőgépek árát a Csoport saját készpénztartalékából és külső forrásokból finanszírozza. 

Az idén márciusban leadott géprendelést is figyelembe véve a Csoport összesen 295 vadonatúj repülőgépet vásárol 2025-ös szállítási véghatáridővel, 36 milliárd euró összértékben.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indonéz védelmi minisztérium a napokban szerződést kötött a francia NEXTER Systems vállalattal újabb CAESAR (CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie) típusú önjáró lövegek beszerzéséről.