2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A földön spórol az easyJet

JETfly  |  2012-02-10 13:20:00

Az easyJet a világ légitársaságai közül elsőként vezeti be legmodernebb, a gépek földi közlekedéséhez használt Zöld Elektronikus Taxizási Rendszert (EGTS). A vállalat által üzemeltetett repülők éves szinten 6 482 000 kilométert tesznek meg a földön, amely üzemanyagfogyasztásuk 4 százalékát teszi ki. Az innovatív megoldásnak köszönhetőn a taxizás közbeni károsanyag-kibocsátás akár nullára csökkenthető.

A legkiterjedtebb európai hálózatot üzemeltető easyjet legtöbb repülőgépe viszonylag kis távolságot tesz meg a levegőben, ezért a gépek üzemanyagfogyasztásának 4 százalékát a kifutón történő taxizás teszi ki. Átlagosan a repülők egy utazás során 20 percet töltenek a felszállópálya és a parkoló terület közötti földi közlekedéssel, amely az easyJet esetében évente 6482000 megtett kilométert és óriási üzemanyagfogyasztást jelent.

Jelenleg a repülőgépek mozgatta kerekek elektromechanikus indítókarral vannak felszerelve. Ezzel szemben az easyJet által támogatott EGTS rendszer lehetővé teszi a gépek számára, hogy a motor járatása nélkül taxizzanak. A jövő repülői ehhez a manőverhez már egy olyan generátort fognak használni, ami a fő kerekek mozgatásához szükséges energiával látja el a motort úgy, hogy annak nem kell üzemelnie. Az innovatív, egyedi erőforrású elektronika- és rendszervezérelők teljes irányítást biztosítanak a pilóta számára a taxizás közbeni gyorsulásban, irányításban és fékezésben. Az új rendszer csökkenti – vagy akár teljesen kiiktathatja - a repülőgép álló helyzetbe állításához vagy kimozdításához szükséges vontatást.

Az EGTS rendszer tesztfázisa 2013-ban kezdődik. A két fejlesztő cég, a Honeywell és Safran 2016-ra tervezi az új, zöld taxizási rendszer széleskörü elterjesztését és a repülőgépek modernizálását. A Safran és Honewell cégek a világ vezető repülőtechnikai cégei, melyek folyamatosan innovatív technológiák kifejlesztésén munkálkodnak.

Az EGTS elterjedésével óriási üzemanyag mennyiséget spórolhatnak meg a légitársaságok, továbbá környezetvédelmi szempontból is hatalmas előrelépés lenne a rendszer széleskörü alkalmazása: így a repülőgépek károsanyag-kibocsátása is jelentősen mérséklődne. Az EGTS rendszer támogatása kiemelten fontos az easyJet számára, a légitársaság kiemelt figyelmet fordít a fenntartható müködésre.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.