2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sikeres volt a Lufthansánál a bioszintetikus üzemanyagok tesztelése

JETfly  |  2012-01-12 09:35:00

A bioszintetikus üzemanyag fél éves gyakorlati tesztelését követően a Lufthansa örömmel számol be az első pozitív eredményekről. A légitársaság összesen 1187 repülést hajtott végre bioüzemanyaggal Hamburg és Frankfurt között a projekt időtartama alatt. Az első számítások szerint ezzel 1471 tonnával csökkentette CO2-kibocsátását. Az elfogyasztott biokerozin-keverék mennyisége 1556 tonna volt.

„A burnFAIR projekt zökkenőmentesen és teljes megelégedésünkre zajlott. A bioüzemanyag a várakozásnak megfelelően bizonyította előnyeit a napi járatüzemeltetésben” – erősítette meg Joachim Buse, a Lufthansa bioüzemanyagos repülésekért felelős alelnöke.  A Lufthansa bioüzemanyag-tesztjének fő eseménye az Egyesült Államokba indított első menetrendszerinti transzatlanti járat lesz, amelynek tervezett időpontja 2012. január 12. A mintegy 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket felhasználó Boeing 747-400 Frankfurtból repül Washingtonba. A Lufthansa arra számít, hogy ez a repülőút önmagában 38 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását, ami hat Frankfurt és Berlin közötti menetrendszerinti út emissziójának felel meg.  A légi közlekedési ipar már eddig is sokat tett a klímavédelem érdekében és ambiciózus célok megvalósításán dolgozik. Az IATA iparági szintü célkitüzése értelmében a légitársaságoknak 2050-ig 50 százalékkal kell csökkenteniük nettó CO2-kibocsátásukat a 2005-ös szinthez képest. „Ha fenntartható módon akarjuk védeni a klímát és ezen keresztül jövőnket, innovatív ötletekre, technológiákra és környezetbarát alternatívákra van szükségünk a fosszilis üzemanyagok kiváltására – különösen, ha figyelembe vesszük a világon mindenütt egyre erősödő mobilitási igényt” – jelentette ki Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke.  A bioszintetikus kerozin éppen olyan megbízható, mint a sugárhajtású gépek hagyományos üzemanyaga, ám kevésbé terheli a környezetet. A bioüzemanyag magasabb energiasürüségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz ként és aromás vegyületeket.  A bioüzemanyagok egyszerü müködése a szén körforgására épül. A növények fotoszintézis útján CO2-ot vonnak ki a légkörből. Amikor egy repülőgép hajtómüve bioüzemanyagot éget, ez a CO2 visszakerül a légkörbe. Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb CO2 szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén.  „A következő szakaszban az alapanyagok alkalmasságát, rendelkezésre állását, fenntarthatóságát és tanúsítását állítjuk a középpontba. De ehhez először még fel kell derítenünk ezt a piacot. A Lufthansa csak abban az esetben folytatja a gyakorlati tesztelést, ha fenntartható és tanúsított forrásból be tudja szerezni a rutinszerü müködéshez szükséges alapanyag-mennyiséget” – hangsúlyozta Joachim Buse projektvezető. 2011. július 15-től december 27-ig a Lufthansa Airbus A321 gépe repült a Hamburg-Frankfurt útvonal menetrendszerinti járatain. A repülőgép egyik hajtómüve a normál üzemanyag és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos arányú keverékével müködött. A hosszú távú kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyüjtése volt. Ezzel párhuzamosan a tesztjárat elősegítette a bioüzemanyagok környezetre, valamint hajtómü-karbantartásra és  élettartamra gyakorolt hatásának vizsgálatát.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-10 15:20:56
A védelmi és biztonsági profilú Saab megrendelést kapott a korai előrejelző és légtérellenőrző (Airborne Early Warning and Control) szegmensen belül, körülbelül 236 millió USD értékben.
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
2017-01-04 09:26:14
A II. világháború történelméért rajongók és persze a hagyománytisztelő brit polgárok egyik kedvelt célpontja az a gyönyörű emlékmű, amely a földről s a levegőből szemlélve egyszerre emlékeztet és mesél a repülésről, a háborúról, a helytállásról. Üdvözlet Capel-le-Ferne-ből!
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.