2017. 06. 27. kedd
László
: 309 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bioüzemanyaggal repül a menetrendszerinti Lufthansa járat

JETfly  |  2011-07-18 12:10:00

A Lufthansa 2011. július 15-től fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indított menetrendszerinti járatainál. A D-AIDG lajstromjelű Lufthansa Airbus A321 napi négy alkalommal teszi meg a Hamburg-Frankfurt-Hamburg távolságot, úgy, hogy egyik hajtóművében normál és bioüzemanyag 1:1 arányú keverékét használnak. A sugárhajtású gépek hajtóművének bioüzemanyagát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM - American Society for Testing and Materials) is jóváhagyta.

A hagyományos kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező biokerozin bármilyen repülőgéptípushoz használható, a gép, vagy akár a hajtómüvek módosítása nélkül. A hat hónapos tesztüzem első, LH 013 számú járata július 15-én 11 óra 15 perckor indult Hamburgból Frankfurtba. A bioüzemanyag használata mintegy 1500 tonnával csökkenti a Lufthansa széndioxid-kibocsátását a tesztidőszakban.

„A világ légitársaságai közül a Lufthansa használ elsőként bioüzemanyagot menetrendszerinti járatainál. Ezzel tovább folytatjuk az eddig bevált és sikeres fenntarthatósági stratégiánk megvalósítását. ” – mondta Dr. Christoph Franz, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója. „Mivel a légiközlekedés az egyetlen olyan közlekedési mód, amely esetében a belátható jövőben is kénytelen lesz folyékony üzemanyagot használni, mind az iparágnak, mind pedig a kutatóknak törekedniük kell alternatív megoldások kidolgozására és tesztelésére. A fosszilis nyersanyagok mennyisége véges, éppen ezért kötelességünk a széndioxid-kibocsátás visszafogására is kiemelt figyelmet fordítanunk. A fél éves tesztüzemmel az a célunk, hogy kiderítsük, hogyan befolyásolja a bioüzemanyag használata a repülőgép-hajtómüvek karbantartását és élettartamát” – tette hozzá Franz.

A Lufthansa által használt, tiszta biomasszából (folyósított biomasszából) előállított bioszintetikus kerozin kutyatejből és gomborkából sajtolt olajat és állati zsiradékot tartalmaz. A bioüzemanyag beszerzésekor a Lufthansa ügyel arra, hogy a termék fenntartható ellátási és előállítási folyamatból származzon. A szállítóknak bizonyítaniuk kell folyamataik fenntarthatóságát, és meg kell felelniük az Európai Parlament és a Tanács fenntartható energiagazdálkodásról szóló irányelvében lefektetett kritériumoknak.

„A Lufthansa garantálja, hogy az általa használt bioüzemanyag gyártása során nem vonnak el alapanyagot az élelmiszergyártástól és nem pusztítottak el esőerdőket” – hangsúlyozta Dr. Christoph Franz.

A Lufthansa által felhasznált üzemanyagot a finn Neste Oil olajtársaság állítja elő. A Neste széleskörü tapasztalattal rendelkezik a bioüzemanyag-gyártás területén és hosszú évek óta tart fent sikeres partnerkapcsolatot a Lufthansával.

A Lufthansa körülbelül 6,6 millió euróra becsüli a bioüzemanyag-projekt összköltségét. A Német Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium 2,5 millió euróval támogatta a projektet, amely a nagyszabású FAIR (Future Aircraft Research) program része. A FAIR program a bioüzemanyagok kompatibilitása mellett olyan kérdéseket is vizsgál, mint például az új meghajtási és repülőgép-koncepciókat, illetve más alternatív üzemanyagok – például a cseppfolyósított földgáz, az LNG – használatát.

A bioszintetikus kerozin használata a Lufthansa négy pilléren nyugvó klímavédelmi stratégiájának egyik eleme. A stratégia célja a légi közlekedési szektor teljes széndioxid-kibocsátásának mérséklése. A Lufthansa többféle intézkedéssel – például flottája folyamatos modernizálásával, a repülőgépek és a hajtómüvek müszaki tökéletesítésével, üzemeltetési módszerekkel (hajtómü-mosás), könnyebb anyagok használatával és infrastruktúra-fejlesztésekkel – törekszik a stratégiában lefektetett ambiciózus környezetvédelmi célok megvalósítására. A Lufthansa 1991 óta több mint 30 százalékkal javította üzemanyag-felhasználásának hatékonyságát új technológiák bevezetésével. így a társaság ma már átlagosan csupán 4,2 liter kerozint éget el 100 utaskilométeren.

A Lufthansáról:

A Deutsche Lufthansa AG több mint 400 leányvállalatból álló légiközlekedési csoport. A vállalatcsoport alapvető tevékenységi köre a személyszállítás: a személyszállítást a Lufthansa (közte a Lufthansa Regional és a Lufthansa Italia), az Austrian Airlines, a bmi, a SWISS, a Germanwings, valamint a részben tulajdonolt Brussels Airlines, JetBlue és SunExpress végzi. A 2010-es üzleti évben a Lufthansa Csoport légitársaságai több mint 91 millió utast szállítottak, ezáltal a vállalatcsoport Európa vezető légitársaságává vált. A légitársaság-csoport legnagyobb gyüjtőrepülőterei Frankfurtban, Münchenben, Bécsben, London-Heathrown, Brüsszelben és Zürichben találhatók, amelyekből kiindulva a Lufthansa, az Austrian Airlines, a bmi, a Brussels Airlines és a SWISS közösen négy kontinens 105 országának 283 célállomására indítanak járatokat. A vállalatcsoport flottája 710 repülőgépből áll, továbbá rendelés alatt áll további 190 gép, amelyek összértéke listaáron 18 milliárd euró és 2010 és 2016 között állnak forgalomba. A vállalatcsoport folyamatos flottamegújítási programjának köszönhetően a társaság repülőgépei költséghatékonyabbakká válnak, müködésük pedig kevésbé terheli a környezetet. 2010 év végén a Lufthansa Csoport mintegy 117.000 alkalmazottat foglalkoztatott. A vállalatcsoport 2010-es üzleti évben összárbevétele 27,3 milliárd euró volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-20 16:35:52
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.