2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bioüzemanyaggal repül a menetrendszerinti Lufthansa járat

JETfly  |  2011-07-18 12:10:00

A Lufthansa 2011. július 15-től fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indított menetrendszerinti járatainál. A D-AIDG lajstromjelű Lufthansa Airbus A321 napi négy alkalommal teszi meg a Hamburg-Frankfurt-Hamburg távolságot, úgy, hogy egyik hajtóművében normál és bioüzemanyag 1:1 arányú keverékét használnak. A sugárhajtású gépek hajtóművének bioüzemanyagát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM - American Society for Testing and Materials) is jóváhagyta.

A hagyományos kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező biokerozin bármilyen repülőgéptípushoz használható, a gép, vagy akár a hajtómüvek módosítása nélkül. A hat hónapos tesztüzem első, LH 013 számú járata július 15-én 11 óra 15 perckor indult Hamburgból Frankfurtba. A bioüzemanyag használata mintegy 1500 tonnával csökkenti a Lufthansa széndioxid-kibocsátását a tesztidőszakban.

„A világ légitársaságai közül a Lufthansa használ elsőként bioüzemanyagot menetrendszerinti járatainál. Ezzel tovább folytatjuk az eddig bevált és sikeres fenntarthatósági stratégiánk megvalósítását. ” – mondta Dr. Christoph Franz, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója. „Mivel a légiközlekedés az egyetlen olyan közlekedési mód, amely esetében a belátható jövőben is kénytelen lesz folyékony üzemanyagot használni, mind az iparágnak, mind pedig a kutatóknak törekedniük kell alternatív megoldások kidolgozására és tesztelésére. A fosszilis nyersanyagok mennyisége véges, éppen ezért kötelességünk a széndioxid-kibocsátás visszafogására is kiemelt figyelmet fordítanunk. A fél éves tesztüzemmel az a célunk, hogy kiderítsük, hogyan befolyásolja a bioüzemanyag használata a repülőgép-hajtómüvek karbantartását és élettartamát” – tette hozzá Franz.

A Lufthansa által használt, tiszta biomasszából (folyósított biomasszából) előállított bioszintetikus kerozin kutyatejből és gomborkából sajtolt olajat és állati zsiradékot tartalmaz. A bioüzemanyag beszerzésekor a Lufthansa ügyel arra, hogy a termék fenntartható ellátási és előállítási folyamatból származzon. A szállítóknak bizonyítaniuk kell folyamataik fenntarthatóságát, és meg kell felelniük az Európai Parlament és a Tanács fenntartható energiagazdálkodásról szóló irányelvében lefektetett kritériumoknak.

„A Lufthansa garantálja, hogy az általa használt bioüzemanyag gyártása során nem vonnak el alapanyagot az élelmiszergyártástól és nem pusztítottak el esőerdőket” – hangsúlyozta Dr. Christoph Franz.

A Lufthansa által felhasznált üzemanyagot a finn Neste Oil olajtársaság állítja elő. A Neste széleskörü tapasztalattal rendelkezik a bioüzemanyag-gyártás területén és hosszú évek óta tart fent sikeres partnerkapcsolatot a Lufthansával.

A Lufthansa körülbelül 6,6 millió euróra becsüli a bioüzemanyag-projekt összköltségét. A Német Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium 2,5 millió euróval támogatta a projektet, amely a nagyszabású FAIR (Future Aircraft Research) program része. A FAIR program a bioüzemanyagok kompatibilitása mellett olyan kérdéseket is vizsgál, mint például az új meghajtási és repülőgép-koncepciókat, illetve más alternatív üzemanyagok – például a cseppfolyósított földgáz, az LNG – használatát.

A bioszintetikus kerozin használata a Lufthansa négy pilléren nyugvó klímavédelmi stratégiájának egyik eleme. A stratégia célja a légi közlekedési szektor teljes széndioxid-kibocsátásának mérséklése. A Lufthansa többféle intézkedéssel – például flottája folyamatos modernizálásával, a repülőgépek és a hajtómüvek müszaki tökéletesítésével, üzemeltetési módszerekkel (hajtómü-mosás), könnyebb anyagok használatával és infrastruktúra-fejlesztésekkel – törekszik a stratégiában lefektetett ambiciózus környezetvédelmi célok megvalósítására. A Lufthansa 1991 óta több mint 30 százalékkal javította üzemanyag-felhasználásának hatékonyságát új technológiák bevezetésével. így a társaság ma már átlagosan csupán 4,2 liter kerozint éget el 100 utaskilométeren.

A Lufthansáról:

A Deutsche Lufthansa AG több mint 400 leányvállalatból álló légiközlekedési csoport. A vállalatcsoport alapvető tevékenységi köre a személyszállítás: a személyszállítást a Lufthansa (közte a Lufthansa Regional és a Lufthansa Italia), az Austrian Airlines, a bmi, a SWISS, a Germanwings, valamint a részben tulajdonolt Brussels Airlines, JetBlue és SunExpress végzi. A 2010-es üzleti évben a Lufthansa Csoport légitársaságai több mint 91 millió utast szállítottak, ezáltal a vállalatcsoport Európa vezető légitársaságává vált. A légitársaság-csoport legnagyobb gyüjtőrepülőterei Frankfurtban, Münchenben, Bécsben, London-Heathrown, Brüsszelben és Zürichben találhatók, amelyekből kiindulva a Lufthansa, az Austrian Airlines, a bmi, a Brussels Airlines és a SWISS közösen négy kontinens 105 országának 283 célállomására indítanak járatokat. A vállalatcsoport flottája 710 repülőgépből áll, továbbá rendelés alatt áll további 190 gép, amelyek összértéke listaáron 18 milliárd euró és 2010 és 2016 között állnak forgalomba. A vállalatcsoport folyamatos flottamegújítási programjának köszönhetően a társaság repülőgépei költséghatékonyabbakká válnak, müködésük pedig kevésbé terheli a környezetet. 2010 év végén a Lufthansa Csoport mintegy 117.000 alkalmazottat foglalkoztatott. A vállalatcsoport 2010-es üzleti évben összárbevétele 27,3 milliárd euró volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.