2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

easyJet: Nehéz körülményeket teremtett az üzemanyagárak emelkedése

JETfly  |  2011-05-10 15:00:31

Továbbra is meggyőző készpénztermelő képességgel jó úton a stratégiai kezdeményezések megvalósítása felé, ám az üzemanyagárak emelkedése nehéz körülményeket teremtett.

Gyors áttekintés

  

2011

2010

Változás

Teljes árbevétel (millió GBP)

1266

1171

8,1

%

Adózás előtti eredmény (millió GBP)

-153)

-79)

-93,7

%

Árbevétel-arányos jövedelmezőség (%)

-12,1

-6,7

-5,4

ppt

Lekötött tőke megtérülése (ROCE) (%)

-7,5

-3,7

-3,8

ppt

Egy részvényre jutó korrigálatlan eredmény (penny)

-27

-14

-92,9

%

·         Jó ütemben halad a stratégia megvalósítása, többek között az easyJet által az üzleti utasokat megcélzó, az év második felében bevezetni tervezett menetrend összeállítása.

·         Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel 2,7%-kal (változatlan árfolyamon számolva 2,1%-kal) csökkent, aminek részben a kilépési illeték (departure tax) és az egyéb díjak emelkedése volt az oka. Az európai bázisok kapacitásának növelése átmenetileg csökkentette a jövedelmezőséget, ám ezt ellensúlyozta az Egyesült Királyságra jellemző stabil jövedelemtermelő képesség.

·         Az utaslétszám 11,6%-kal 23,9 millióra nőtt; immár az utasok 59%-a az Egyesült Királyságon kívülről származik, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékpontos növekedést jelent. A kihasználtság 0,4 százalékponttal 85,4%-ra nőtt.

·         A második negyedévben nőtt az egy ülőhelyre jutó mellékes bevétel: a vizsgált hat hónap során nagyjából egyenletesen, ülőhelyenként 10,2 GBP(1) körül alakult.

·         Az adózás előtti -153 millió GBP összegü eredmény megfelelt a várakozásoknak. A veszteség előző évhez képest elkönyvelt 74 millió GBP-nyi növekedéséből 43 millió GBP az egységnyi üzemanyagköltség emelkedésének, 21 millió GBP pedig az utasokra kirótt adók növekedésének számlájára írható.

·         Az elmúlt fél évben 2,8%-kal csökkent az egy ülőhelyre jutó költség (az üzemanyagköltségek, valamint az első negyedév havazásai és sztrájkjai miatti kiadások nélkül). A havazás és a sztrájk miatti kiadások figyelembe vételével az egy ülőhelyre jutó költségnek a beszámolóban szereplő összege 1,2%-kal csökkent. A hatékony költséggazdálkodásnak köszönhetően az egységnyi költség minden járaton mérséklődött – a legénység bérköltségének kivételével, mivel az easyJet az üzembiztonság és a rugalmasság érdekében a bérköltség növelése mellett döntött.

·         Javult a járatpontossági mutató (On Time Performance, OTP): a második negyedévben az átlagos járatpontosság 81% volt, szemben az előző évi 66%-kal.

·         Az elmúlt hat hónapra jellemző lendületes készpénztermelő képesség mellett a készpénzállomány és a pénzpiaci betétek összege 265 millió GBP-vel 1437 millió GBP-re nőtt (a zárolt 111 millió GBP-nyi készpénzállományt nem számítva). 2011. március 31-én a nettó készpénzállomány összege 220 millió GBP volt.

·         A foglalások aránya megegyezik az előző évivel. A nyári ülőhelyek csaknem fele már elkelt, a második félévi, egy ülőhelyre eső, változatlan árfolyamon számított teljes árbevétel így valamivel meghaladja az előző évi értéket.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így értékelte az eredményeket:

„Nehéz hat hónapot tudhatunk magunk mögött, aminek három fő oka az üzemanyagok árának emelkedése, az utasokra jellemző óvatosabb költekezés és az utasokat sújtó adók voltak. A kedvezőtlen körülmények ellenére ebben a félévben is jelentős lépéseket tettünk előre az előttünk álló stratégiai feladatok megvalósítása felé. Lezajlott a vezetőség átalakítása, emellett a járatsürüség és a célállomások átszervezésével folytatjuk az üzleti utasok igényeit is figyelembe vevő hálózatoptimalizálást. Kihasználtuk a márkalicenc-megállapodásnak köszönhető kereskedelmi lehetőségeket is, valamint számottevő eredményeket értünk el a költséggazdálkodás területén. Üzletmenetünk stabil, így minden feltétel adott a nyári forgalmi terveink sikeres megvalósításához.

Készpénztermelő kapacitásunk továbbra is erős, és eredményeink azt mutatják, hogy az eddig megtett lépésekkel a jó irányban haladtunk.”


(1) a 2011. május 6-án érvényes árfolyamok és üzemanyagárak: 1 GBP = 1,64 USD; 1 GBP = 1,13 EUR; 1 metrikus tonna = 1,030 USD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.