2017. 02. 23. csütörtök
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa csoport sikeresen átvészelte a gazdasági- és pénzügyi válságot

JETfly  |  2010-10-29 09:53:04

A Lufthansa csoport sikeresen átvészelte a gazdasági- és pénzügyi válságot. 612 millió eurós profitot ért el a csoport az év első kilenc hónapjában / Az éves operatív eredmény eléri a 800 millió eurót / Az igazgatótanács osztalék kifizetést tervez 2010-re.

A Lufthansa 2010 harmadik negyedévében már 783 millió eurós nyereséget ért el, ami 565 millióval több, mint az előző év hasonló időszakában. A remek eredmény a konzekvensen végrehajtott költségcsökkentésnek és a folyamatosan növekvő utas-, illetve teherforgalomnak, valamint a csoporton belüli szinergiahatások kiaknázásának köszönhető. A piacra szabott kínálat következtében a csoport valamennyi tagja megvédte, illetve részben javított piaci pozícióján. A rendkívüli tél, a pilótasztrájk és a légtérzár miatt ugyan az első hat hónap összességében még veszteséges volt, ám a remek harmadik negyedéves eredménynek köszönhetően az év első kilenc hónapjára már 612 millió eurós nyereséget ért el a vállalatcsoport, ami év/év alapon 386 millió eurós növekedésnek felel meg. A bevétel 4 milliárd euróval 20,2 milliárd euróra nőtt. „A Lufthansa Csoport átvészelte a gazdasági és pénzügyi válságot. A jó eredmény a következetesen tervezett és végrehajtott akciótervnek és munkatársaink kiváló munkájának köszönhető. A vállalatcsoport erősödésében nagy szerepet játszott az optimalizált költségstruktúra, ami a jövőben is nagy segítségünkre lesz” - kommentálta az eredményeket Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója.

A remek eredményhez a Lufthansa Csoport valamennyi tagvállalata hozzájárult. A személyszállítási üzletág 218 millió eurós nyereséget ért el; a Lufthansa 158 millió eurós, a SWISS pedig 194 millió eurós nyereséget, míg a Germanwings 11 millió, az Austrian Airlines 47 millió, a bmi pedig 90 millió eurós veszteséget ért el, jóllehet a harmadik negyedév során már mindkét vállalat szolid nyereséget könyvelhetett el. Minden légitársaság a hatékonyság növelésébe, illetve a költségcsökkentésbe fektetett erőfeszítéseinek, illetve a növekvő kereslet előnyeit élvezi. Maryhuber rámutatott: „Nem számítunk semmilyen változásra sem a rendkívüli erős globális verseny, sem az európai szegmensben jelentkező szélsőséges árnyomás tekintetében. A Passenger Airline Group minden légitársasága éppen ezért tovább folytatja saját költségcsökkentési programja végrehajtását.”

A logisztikai üzletág az első kilenc hónapban 230 millió eurós profitot könyvelhetett el. A Lufthansa Cargo ennek megfelelően az év első hat hónapjához hasonlóan egyértelmüen pozitív eredményt ért el. A javítási és karbantartási üzleti szegmens 211 millió eurós müködési eredményt ért el, amely valamivel alacsonyabb az előző évi értékekhez képest, és így várhatóan igazolja a válság kései begyürüzését a repülőgép javítási ágazatba. Az IT szolgáltatási üzletág a visszaesés ellenére is 12 millió eurós profitra tett szert, amely megfelel az előző évi eredményeknek. A catering üzletág növelte bevételeit és 50 millió eurós üzemi eredményét ért el. Az előző évi értékekhez képest az eredmény csak valamivel kevesebb, amely egyébként is egyszeri hatást mutat.

A harmadik negyedéves jelentésben az igazgatóság hangsúlyozta: „Ígéreteinket teljesítve nemcsak a rövidtávú válságkezelésnek tettünk eleget, hanem mindig előre tekintettünk a társaság jövőjének alakítása érdekében. Mindeközben megmaradtunk alapvető elveinknél, amelyek a szilárd pénzügyi struktúrák fenntartása, a minőségi szolgáltatásra való törekvés, az innováció és a hosszú távú értéknövelés.” A jövőbeli kockázatok a gazdasági visszaesésben, a légiforgalmi adó negatív hatásában, illetve egy esetlegesen jelentős üzemanyagár emelkedésben jelentkezhetnek. A csoportban végrehajtott költségcsökkentési és szerkezetátalakítási programok pozitív hatásának, az Airline Group tagjai közötti növekvő szinergiának, illetve az általános gazdasági fellendülésnek köszönhetően a teljes évre vonatkozó bevételi eredmények előrejelzései javultak 2010-ben. A csoport igazgatótanácsa jelentős bevétel-növekedésre, valamint a jelenlegi költségcélok további fenntartása mellett 800 millió eurós értéket meghaladó müködési eredményre számít. Az igazgatóság várakozásai szerint a 2010-es éves eredmények megfelelnek majd a részvényesek számára történő osztalékfizetés feltételeinek.

2010 harmadik negyedévének eredményei számokban

Az idei év első kilenc hónapjában a Lufthansa Csoport összesen 20,2 milliárd eurós bevételt ért el, amely 24,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A 16,4 milliárdos értékü forgalmi bevételek 30,6 százalékkal növekedtek. Az időszak során a Csoport üzemi eredménye 23,3 százalékkal 22,3 milliárd euróra növekedett. A konszolidációs hatások nélkül korrigált adatok 13,8 százalék (bevétel), illetve 16,5 százalék (forgalmi bevételek), valamint 12,6 százalék (üzemi eredmény) a növekedés.

A müködési költségek 20,6 százalékkal 21,5 milliárd euróra nőttek az első három negyedév alatt. Ennek legfontosabb oka a konszolidációs hatások mellett az üzemanyagár emelkedése volt, amely 1,2 milliárd euróval 3,9 milliárd eurós összegre növekedett. Ez a 47,7 százalékos éves növekedés mind az árral, mind a volumennel kapcsolatos. A díjak, illetve az illetékek pedig 26,3 százalékkal növekedtek az előző évhez képest. A Lufthansa Csoport müködési eredménye az első kilenc hónap alatt 612 millió euró volt, amely 386 millió euróval több a tavalyi év azonos időszakához képest.  A Csoport nettó nyeresége 524 millió euró, míg ez az összeg a tavalyi év első kilenc hónapjában csupán 31 millió eurót tett ki.

A Lufthansa beruházása ebben az időszakban összesen 1,8 milliárd euró volt, amelyből 1,6 milliárd eurót fordítottak a flotta bővítésére, illetve modernizálására. A müködési cash flow összesen 2,4 milliárd eurót tett ki, míg a szabad cash flow (a müködési cash flow és nettó befektetések különbsége) 1,3 milliárd maradt. A harmadik negyedév zárásakor a Csoport nettó adósságállománya 1,5 milliárd eurónak felelt meg. A 2009-es év végi adatokhoz képest, a sikeres üzleti fejlesztések és portfólió intézkedéseknek köszönhetően a Csoport saját tőke aránya 23,5 százalékról 25,1 százalékra növekedett.

A kapcsolódó sajtótájékoztatót délelőtt 10 órakor élőben közvetítjük az interneten: http://konzern.lufthansa.com Letölthető fotók: http://presse.lufthansa.com/de/mediathek/bildarchiv.html

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A kiképzések évtizedek óta végzett biztosítása és támogatása mellett újabb képességeket is kifejlesztettek. 2016. december elsejétől új szervezet irányítása alatt tevékenykednek, és nem számítanak kevesebb munkára idén sem.