2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 290 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa növelte nyereségét

JETfly  |  2002-11-19 11:34:00

Fotó:LufthansaA Lufthansa tovább folytatta az első féléves eredményében is megmutatkozó sikeres működését. Az első kilenc hónapban 500 millió euróval (+172,4 százalék) 790 millió euróra emelkedett a vállalat működési eredménye.

Így a Lufthansa máris elérte a minimum 500 millió euróban meghatározott éves célt.

-A légiforgalom legnehezebb időszakában is sikerült vállalatunkat egy egzisztenciális krízistől megóvnunk. Szolgáltatásaink minőségét magas színvonalon tartottuk, nyereségesek maradtunk, így nem került sor elbocsátásokra, sőt új munkahelyeket is biztosítottunk, nyilatkozta Jürgen Weber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója a háromnegyed éves eredmények bemutatásakor. Erre az eredményre mindannyian büszkék lehetünk, mert bizonyítékul szolgál éberségünkre, gyorsaságunkra és rugalmasságunkra. Az adózás utáni eredmény is jelentős mértékben, 279 millió euróval 344 millió euróra emelkedett. Egyidejüleg sikerült a nettó adósságot megközelítőleg megfelezni. A vállalat így az elvárásokon felül teljesített az elmúlt 9 hónapban, jóllehet az üzleti év utolsó negyedévében megerősödhetnek bizonyos kockázati tényezők. A stagnáló gazdasági helyzet, a politikai bizonytalanság, a gazdasági utasforgalom visszaesése mind jelentős figyelmet és szigorú költség-ellenőrzést vonnak maguk után. Ezért a vállalat légitársaságai alaposan felül fogják vizsgálni kapacitásukat, és szükség esetén módosítják is azokat. A szakszervezetek magas követelései az ártárgyalásokra vonatkozóan további kockázattal járnak a vállalat számára. E nehéz feltételek mellett a Lufthansa jelenleg 700-750 millió éves müködési eredményre számít, figyelmen kívül hagyva az ártárgyalások esetleges következményeit. Az adózás utáni eredmény 600-650 euró között mozoghat. Aggodalmát fejezte ki a vállalat elnök-vezérigazgatója a kormány adóterveit illetően. Egyrészről nem szolgálják a makrogazdaság fejlődését, másrészről Németország ipari helyszínként való müködését sem erősítik. A német légiforgalmi vállalatok hátrányos megkülönböztetések sorozatának lesznek kitéve, amennyiben a tervek megvalósulnak, hangsúlyozta Weber. Az első számítások alapján a kormány adótervének megvalósítása 130 millió euróval terhelné a vállalatot, mely figyelmen kívül hagyja a többletértékadó-szabályozás lehetséges változásait és a bérjellegü költségekre gyakorolt hatásait. A légi közlekedés nem egy nélkülözhető luxuscikk, a légi közlekedés a gazdasági növekedés katalizátora. Szeretnénk, ha ezt nem kérdőjeleznék meg újra és újra. Januártól szeptemberig a vállalat 12,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, 2,7%-kal többet mint az előző évben. A nehéz piaci helyzetben a légitársaságok egy 9,1 milliárd eurós forgalmi árbevételt tüztek ki célul, mely 3,7 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakánál. A jobb kihasználtság és a személyszállításban elért magasabb átlagbevételek eredményeként sikerült visszaszorítani a forgalmi árbevétel visszaesését. Az egyéb forgalom a konszolidációs csoport kibővítésének köszönhetően 23,6 százalékkal 3,5 milliárd euróra emelkedett. Az egyéb müködési árbevétel tartalmazza a még meglévő GlobeGround részvénycsomag eladásából származó 74 millió eurót és a német kormánytól kapott 43 millió eurót, mely kompenzálni kívánta a szeptember 11-e utáni légtérlezárásból eredő károkat. A minden üzleti területet átfogó költségcsökkentés csekélyebb üzleti kiadásokat eredményezett. A költségeket sikerült 12,5 milliárd euróval visszaszorítani, így ez a 2001. év első kilenc hónapjához viszonyítva 0,8 százalékos csökkentést jelent. A bérköltség az új vállalatok konszolidálásának következtében 8,2 százalékkal megemelkedett, e nélkül azonban 1,7 százalékkal csökkent volna. Az anyagköltség 8,3 százalékkal, míg az üzemanyagköltség 22,9 százalékkal esett vissza. A Lufthansa vállalati stratégiája beigazolódott, és tovább erősítette a Csoport nyereségességét. A vállalat az alaptevékenységből származó nyereségét így 404 millió euróval 650 millió euróra emelte. Az adózás utáni eredmény 344 millió euró, mely az előző év azonos időszakában 65 millió euró volt. A kintlevőségeket tovább csökkentették: a nettó kintlevőség az első kilenc hónapban 1,7 milliárd euróval 2,1 milliárd euróra csökkent. A tőkeráfordítások 662 millió euróval jóval a megszokott alatt maradtak (tavaly: 2,9 milliárd euró). Ennek eredményeképpen a cash flow is pozitívan alakult, 55,5 százalékkal 1,9 milliárd euróra emelkedett.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin