2017. 08. 17. csütörtök
Jácint
: 304 Ft   : 259 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hatékony, bővülő Malév a cél

JETfly  |  2007-11-06 09:20:53

Leonov Péter, az igazgatóság alelnöke szeptember 14-étől vezérigazgatóként vezeti a magyar nemzeti légitársaságot. Az új vezérigazgató közel áll a légitársaság tulajdonosaihoz, ismeri a jelenlegi vezetés minden tagját, és körükben nagy a támogatottsága. Személyében látja a tulajdonos azt a határozottságot és integráló erőt, amely képes lehet a vállalat egészének mozgósítására, az átalakítási folyamat felgyorsítására.

Lloyd Paxton személyes okok miatt váratlanul távozott a Malév vezérigazgatói székéből. A 64 éves, széles nemzetközi légiközlekedési tapasztalattal rendelkező brit szakember nagy lendülettel látott hozzá a légitársaság átalakításához, a vállalat anyagi helyzetének stabilizálásához. Erős nemzetközi tanácsadógárdával vette körül magát, segítségükkel és a vállalat 70 munkatársának közremüködésével elindította azt az úgynevezett ReMAke programot, amely célként a bevételek növelését, illetve a költségek csökkentését irányozza elő.Leonov Péter ezt a programot folytatni kívánja. Őt kérdeztük tehát a Malév jövőjéről, az elképzeléseiről, az előtte álló feladatokról.– Melyek a legsürgetőbb feladatai?– Az első és legfontosabb feladat, hogy egy hónapon belül kidolgozzunk egy stratégiát, amelynek alapján a Malévet egy olyan jól müködő légitársasággá alakíthatjuk, amely nem termel több veszteséget. A tulajdonos elvárása szerint 2008-ban nyereségesen kell a Malévnek müködnie, s eszerint készítjük el az üzleti tervet is. Az idei év vesztesége azonban már jóval kisebb lesz, mint 2006-ban. – Mennyi pénzt fektetnek még tőkejuttatás címén a Malévbe? – A privatizáció után mintegy ötmilliárd forinttal emelte meg a Malév tőkéjét a tulajdonos, szeptemberben a vállalt harmincmillió euróból 18 millió eurót juttatott a Malévnek. A fennmaradó részt még befekteti, de a müködéshez ennél több friss tőkére nem lesz szükség.– A vezérigazgatók eddig többnyire kívülről érkeztek a Malév élére. Az ön személyében azonban most minden tekintetben „belső embert” neveztek ki erre a posztra… – Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a tulajdonos AirBridge Zrt. vezetőjeként már korábban, a privatizáció folyamatában megismerhettem a Malév helyzetét. Nem ismeretlen előttem a cég belső élete sem, hiszen mióta megvettük a légitársaságot, részt vettem minden értekezleten, valamennyi döntéshozatalban, így zökkenőmentesen tudom a munkát folytatni. Ez azt is jelenti, hogy élvezem a tulajdonosok, de bátran mondhatom, a menedzsment bizalmát is. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy véleményem és a tulajdonosok véleménye szerint hozzáértő, komoly csapat van most a Malévnél. Ez a felső menedzsmentre és a szakmai vezetésre egyaránt vonatkozik. Fontos programok indultak el, amelyeket együtt fogunk végrehajtani. – Borisz Abramovics elnök úr a felső vezetőknek tartott szeptember 14-ei értekezleten azt mondta, jelentős munka vár az ön által vezetett menedzsmentre. Gyors, hatékony és professzionális teljesítményt vár el. A tulajdonos nyilatkozataiból úgy tudjuk, hogy ez a stratégia inkább bővülést, semmint szükítést jelent a cég számára…– Pontosan, bővülést. Nem azt várják a tulajdonosok és a Malévet finanszírozó bankok, hogy a Malévből kisebb cég legyen, hanem azt, hogy hatékonyan müködjön. Ez most egy kicsit hiányzik a cégből. A cél csak egy lehet: a Malév eredményt termelő, biztonságosan és jól müködő, komoly piaci szereplő legyen Budapesten és Európában egyaránt. Ez hálózatbővítést, járatbővítést, és a későbbiekben akár gépparkbővítést is jelenthet. A Malév tulajdonosa azért fektet tőkét a vállalkozásba, hogy profitot termeljen. Ennek egyik módja a költségek csökkentése, de ez csak bizonyos mértékig lehetséges: a szolgáltatás színvonala nem csökkenhet, a repülés- és utasbiztonságra továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk. A cég hatékonyabb müködése érdekében növelnünk kell a repülőgépek kihasználtságát: terveink szerint átlagosan húsz százalékkal repülnek majd többet, mint eddig. A légitársaság bevételei tekintetében már most tapasztalhatók a oneworld-tagság előnyei, ugyanakkor a Malév nyitni fog az orosz piac irányába, szorosabb lesz az együttmüködés az AiRUnion légi szövetséggel. A jövő évtől várhatóan már közös repülőtérre járnak majd a Malév és az AiRUnion gépei Moszkvában. Az idei téli menetrendben még nincs lehetőség jelentős változtatásokra, de jövőre új, elsősorban oroszországi célállomások is felkerülnek majd a Malév útvonalhálózatára.

– Milyen más változásokat terveznek még az átalakítás során?– Az első lépést már megtettük, hiszen a Malév repülőgép-javító és -karbantartó leányvállalata, az Aeroplex Kft. megkezdte müködését a moszkvai domogyedovói repülőtéren. A folytatásban az Aeroplex oroszországi leányvállalatot alapít, és 2008-ban kiterjeszti müködését a krasznojarszki repülőtérre is.– A stratégia kimunkálása, úgy tünik, rohamtempóban halad, de ezzel párhuzamosan folyik a ReMAke névre keresztelt bevételnövelő és költségtakarékossági program is. Ennek mi lesz a sorsa?– Az elmúlt hónapokban indult ez a projekt, amely a bevételek növelésére és a költségek lefaragására fokuszál. Ezt természetesen elkötelezetten folytatom. – Mi lesz a flotta sorsa? Továbbra is az egységesítés a fő cél? – Igen, egységes gépparkra törekszünk. A tervek szerint értékesítjük a négy kanadai gyártmányú CRJ repülőgépet. – A diszkont légitársaságok mennyiben jelentenek versenyt? – A jelenlétük alapvetően nem befolyásolja a cég müködését, sőt a fapados piacon történt átrendeződés, gondolok itt a SkyEurope kivonulására, máris érezteti kedvező hatását.– Nagy az elfogadottsága és az ismertsége a vállalat vezetői körében. Mit vár a dolgozóktól?– Sokan ismernek a cégnél, hiszen már három éve foglalkozom a Malévvel. Már a privatizációs időszakban elég sok malévest, illetve volt malévest megismertem. Úgy gondolom, hogy nagyon jó a kapcsolatom mindenkivel, sokat beszélgetek az emberekkel. Szeretném ezt a továbbiakban is folytatni, hiszen tudom, csak azt a döntést lehet végrehajtatni, amelyet mindenkivel megvitattunk, amelyet megtárgyaltunk, és mindenki egyetértett vele. Lesznek viták, egyeztetések, de ez természetes. Szeretném, ha valamennyi dolgozónk támogatná  a cég eredményessé tételéhez szükséges döntéseket és lépéseket. Azt kérem, hogy támogassák közös munkahelyünket, a Malévet.– Sürün váltják egymást a Malév élén a vezérigazgatók. Ön mennyi időre tervez?– Addig maradok ebben a pozícióban, amíg a magunk elé tüzött célt, vagyis a Malév fejlődő pályára állítását elvégzem. Vagyis nem rövid távra, átmeneti időre készülök, hiszen stratégiai célok megvalósításán dolgozom.
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-08-17 13:08:28
Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület augusztus 5-én Emlékhely avatót tartott Balatonalmádiban. A 70-es évek közepén két Mi-8-as és egy Kamov Ka-26-os típusú helikopter zuhant a Balatonba.
2017-08-08 11:45:18
Augusztus elsejei hatállyal ezred szintű szervezetté vált az MH Pápa Bázisrepülőtér, ezzel új korszak kezdődött az alakulatnál. Az átalakítás utáni első bázissorakozót augusztus 7-én tartották.
2017-08-03 10:04:38
A BAE Systems legfrissebb beszámolójából kiderül, hogy 2017 első hat hónapjában 10 db Eurofighter Typhoon gördült le a gyártósorról, a miértekre választ is adott a brit repülőgépgyártó vállalat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 08. 17., 15:14
Hagyomány, hogy a katonai alakulatok és nekik otthont adó város között igyekeznek jó kapcsolatokat kialakítani. Különösen így van ez Szolnokon, amelynek közelében a 86. Helikopter Bázis található.
2017. 08. 17., 09:25
A fonyódi kikötőben áll az az emlékmű, amely egy 106 évvel ezelőtti eseményre, a Balaton első átrepülésére emlékeztet.
2017. 08. 16., 10:12
A repülők napja alkalmából kedden a köztemetőben megemlékeztek a II. világháborúban hősi halált halt és a békében, szolgálatteljesítés közben a Magyar Néphadseregben és a Magyar Honvédség kötelékében életüket vesztett repülőkatonákról.
2017. 08. 15., 14:09
Minden tömegessé fajuló új rémhírre lehet érthetően és meggyőzően válaszolni, aztán csak reméli az ember, hogy a válaszok utat találnak a fejekbe.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Oroszország Helikopterei Holding karöltve az IHSRC (Iran Helicopter Support Renewal Company) vállalattal megkezdte Iránban a Ka-226T típusú könnyű, többcélú helikopter extrém magas hőmérsékleti tesztjeit.