2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új trend a légi utazásban – luxusszínvonal

JETfly  |  2007-06-24 09:44:13

Válaszul az igénytelenséget hirdető diszkontcégek előretörésére néhány légitársaság az első osztálynál is magasabb nívót igyekszik nyújtani az exkluzív szolgáltatásra igényt tartó klienseknek. Az Európában sikerre vitt koncepció időközben a tengerentúlon is követőre talált. A 2005-ben alapított amerikai Eos Airlines luxusváltozatú B 757-200-as gépekkel szállítja a személyre szóló figyelemben részesülő ügyfeleket New York és London között.

A hajnali pirkadat görög istennőjéről elnevezett Eos az Atlanti-óceán fölött repülő versenytársakhoz képest parányi légitársaság, amely az ILFC-től bérelt három B 757-200-assal mindössze napi két interkontinentális járatot üzemeltet. Ugyanakkor már a rajt utáni első évben rangos nemzetközi nívódíjat nyert egy népszerü üzleti modellel: a business osztályú díjtételért luxusszínvonalú szolgáltatást nyújt a vendégeknek tekintett ügyfeleknek. Az innovatív koncepció olyan sikert aratott, hogy a Business Travel magazin a prémiumutasok szavazatai alapján a feltörekvő amerikai újoncnak ítélte oda a „Legjobb üzleti légitársaság” kitüntető címet. Az idén januárban, Londonban átvett presztízsértékü diploma egyidejüleg azt is jelenti, hogy az Eos bebiztosította helyét az észak-atlanti légtérben, hiszen olyan nagyságokat előzött meg, mint a British Airways és a Virgin Atlantic.

A cégalapító Davis Spurlock korábban a British Airways stratégiai igazgatója volt Londonban, következésképpen jól ismerte az amerikai utazási piacot. Éppen ezért, amikor hozzáfogott a magánvállalkozás megszervezéséhez, üzleti tervében a magasan pozicionált réteg megnyerését tüzte ki célul. A potenciális ügyfelek elvárásait figyelembe véve pedig úgy döntött, hogy a társaság két 48 férőhelyes B 757-200-assal és kizárólag Európába fog repülni. Bizonyára meggyőző volt a koncepció, mert az amerikai befektetők 87 millió dollárt bocsátottak az induló vállalkozás rendelkezésére. S hogy a szolgáltatás minden szempontból tökéletes legyen, Spurlock figyelme az előkészületek során a legapróbb részletekre is kiterjedt. Például a válogatáson alkalmasnak talált légiutas-kísérőket svájci instruktorok képezték ki a kényeztetés fortélyaira, míg a leendő repülőtéri hostessek szakmai gyakorlaton vettek részt a New York-i Ritz Szállóban, ahol stílusos környezetben sajátíthatták el a színvonalas vendéglátást. De a használt Boeingokra sem lehet már ráismerni: ezeket a fedélzeten maximális kényelmet és kellemes közérzetet biztosítandó gépenként ötmillió dollárért luxusgépekké alakították át.

A New York állambeli Purchase-ben bejegyzett Eos 2005 októberében indította az első járatot hazai forgalmi bázisáról, a New York-JFK repülőtér 4-es termináljáról London-Stanstedre. Bár a retúrjegy 6500 dollárba került, a borsos ár ellenére minden hely elkelt. Spurlockot ez egyáltalán nem lepte meg, mert olyannyira biztos volt a vállalkozás sikerében, hogy a bevezető kampányon kívül egy centet sem költött reklámra. Tapasztalatból tudta, hogy ha a vastag pénztárcájú kliensek elégedettek lesznek a szolgáltatás minőségével, a hír úgyis szájról szájra terjed majd az üzleti szférában. Így is történt, mert tavaly szeptemberben szükség volt még egy 757-esre, hogy kettőre növelhessék a napi járatfrekvenciát. Végeredményben az újonc éves szinten közel 40 ezer elégedett ügyfelet üdvözölhetett a fedélzeten.

Az Eos utasai ma már zömmel visszatérő vendégek. Azok a legalább 10–15 éve gyakran repülő üzletemberek és topmenedzserek, akik hozzászoktak a business jetek komfortjához és a figyelmes bánásmódhoz, s persze elvárják, hogy a menetrendszerü forgalomban is ugyanolyan körülmények között utazhassanak. A légitársaság pedig meg is tesz mindent annak érdekében, hogy ez a kívánság maradéktalanul teljesüljön. Szakértő csapat gondoskodik arról, hogy a repülőtérre kiérkező kliens gyorsan túljusson a formaságokon, és jól érezze magát. Nincs tumultus a jegykezelő pultnál, ezáltal a processzus alig egy percet vesz igénybe. Innen egy szolgálatkész hostess a kiléptetőponthoz kíséri, és bájos mosollyal elnézést kérve a türelmesen várakozóktól a sor elejére csempészi az ügyfelet. A tranzitváróban pedig ugyancsak egy udvarias Eos-munkatárs segít megtalálni a beszállókaput. Ennek a normál esetben több száz személy befogadására is alkalmas teremnek a komfortja vetekszik az exkluzív várók színvonalával: gazdag étel-ital kínálat, mindenféle olvasnivaló, tévésarok, bárpult és ingyenes internetes hozzáférést biztosító számítógépek gondoskodnak a várakozási idő kellemes – a munkamániások esetében pedig hasznos – eltöltéséről.

A kényeztetés azzal folytatódik, hogy a fedélzetre lépő vendégeket hat légikisasszony fogadja, majd márkás pezsgő kínálásával kezdetét veszi az élményt ígérő repülőút. Az Eos prémiumügyfeleinek kényelmét fallal leválasztott luxusfülkék szolgálják, ahol 1,89 méter hosszú fekhellyé átalakítható fotelekben foglalhatnak helyet. Az egyedi tervezésü két négyzetméteres lakosztályok egyrészt nagyfokú mozgásszabadságot biztosítanak, s emellett ezeket – gondolván a többórás repülésre – extra méretü képernyővel, laptoppal és DVD-lejátszóval is felszerelték. Mikor pedig elérkezik az étkezés ideje, a kabinszemélyzet kiosztja az étlapokat és felveszi a rendelést. S miközben az illusztris vendégek az aperitifet fogyasztják, a konyhában egy mesterszakács elkészíti a kiválasztott ételeket, amelyeket a légi háziasszonyok – akárcsak az exkluzív éttermekben –, látványos ceremónia keretében szolgálnak fel. Ám még véletlenül sem használnak tálalókocsit, hanem a hófehér porcelánon szervírozott ételkölteményeket valódi mahagónitálcáról helyezik a damaszttal terített asztalra. És ez a szertartás annyiszor ismétlődik meg, ahány fogásból a menü áll. Végtére is az Eos mind a földön, mind pedig a fedélzeten hatcsillagos vendéglátást ígért, s valóban tökélyre fejlesztette a légi utazás romantikus korszakára emlékeztető, az igényes közönség megelégedésére újra felfedezett színvonalas szolgáltatást.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.