2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Hainan megtartaná a MALÉV nemzeti jellegét

JETfly  |  2004-08-10 10:28:18

A kínai Hainan Airlines (HNA) légitársaság megőrizné a Malév nemzeti jellegét és nevét, ha megnyerné a Malév privatizációs pályázatát - mondta Csen Feng, a Hainan Airlines Company Ltd. elnöke kedden sajtótájékoztatón Hainanban.

- A nemzeti jelleggel járó jogokat nem kívánjuk feladni - mondta. A nemzeti jelleg megőrzéséhez az szükséges, hogy a légitársaság többségi magyar tulajdonban maradjon, ezért az elnök hangsúlyozta: örömmel veszik magyar cégek érdeklődését a privatizációban. Korainak nevezte megjelölni azokat a területeket, ahol tőkebevonásra lenne szükség a Malévnál, annyit azonban megjegyzett: a regionális forgalomban közlekedő Fokkerek, CRJ típusú gépek nem a legmegfelelőbbek a feladatra, itt változtatásra van szükség. Kérdésre válaszolva kifejtette: a repülőtéri privatizációban is megfontolják részvételüket, ha az napirenden lesz. Az elnök hangsúlyozta: olyan céget szeretnének létrehozni, amely elősegíti a magyar gazdaság fejlődését is és bízott abban, hogy törekvésüket a két ország kormánya is támogatni fogja. Hozzátette: mivel kínai légitársaság eddig külföldi légitársaságban nem szerzett tulajdont, ezért a támogatás konkrét elemeit még nem dolgozták ki, de sikeres pályázat esetén kérni fogják a kínai állam támogatását. Cseng Feng méltatta az augusztus 2-án indult, a Malévvel közösen üzemeltetett pekingi járat sikerét. Elmondta: az utasok száma eddig a várakozásokat is meghaladta. A két légitársaság együttmüködésének köszönhetően Budapest lehet a Hainan kelet-európai elosztó központja. Ismertette: a Hainan légitársaság tíz év alatt Kína negyedik legnagyobb légitársasága lett, közel 100 repülőgépet üzemeltetnek és hetente 2.500 járatot indítanak. A Hainan-csoport tulajdonosai kínai és nemzetközi befektetői csoportok, példaként említette, hogy Soros György érdekeltségébe tartozik a társaság 15 százaléka. Hozzátette: a dinamikus fejlődéshez belföldi és külföldi befektetőkre folyamatosan szüksége van a társaságnak, példaként említette, hogy az USA-ban eddig háromszor bocsátottak ki részvényeket 600 millió dollár értékben. Elmondta: a fejlődés finanszírozásába leginkább a négy nagy kínai kereskedelmi bank segíti a társaságot. Hozzátette, hogy a légitársaság eladósodottsága 70-80 százalék körüli, ami mint mondta, a légi iparban megszokott mértékü. Hangsúlyozta, hogy a társaság tőkeminősítése jó. Sándor László, a Malév Rt. elnök-vezérigazgatója úgy vélte, több együttmüködési lehetőség van még, amit mindkét légitársaság számára előnyösen ki tudnak használni, példaként említette a Cargo üzletágat. Az együttmüködés erősíti a Malévet és így Ferihegy elosztó szerepét is - mondta.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.