2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Fuzionált az Air France és a KLM

JETfly  |  2004-05-04 15:10:05

Kedden létrejött a világ -árbevétel alapján mért - legnagyobb légitársasága azzal, hogy lebonyolították az Air France - KLM közötti részvénycsere elsõ fordulóját.

A két légitársaság közös közleményben adta hírül, hogy a KLM részvényesei 41,76 millió részvényüket ajánlották fel az Air France-nak vételre, és ezzel a KLM papírjainak több mint 70 százaléka került az Air France birtokába. Az elsõ részvényeladási akció hétfõn lezajlott és kedden indul be a második ajánlattételi idõszak, amely május 21-ig tart. A két társaság úgy tartotta, hogy a fúzió már akkor sikeres, ha a KLM papírok 70 százaléka - mintegy 833 millió euró értékben - gazdát cserél, ezt a szintet már az elsõ fordulóban túllépték. A második ajánlattételi idõszakban az Air France a KLM kisrészvényesek kezében lévõ papírjainak 95 százalékát kívánja megszerezni, amivel együtt megszûntetik a holland légitársaság részvénypiaci jegyzését is. Elsõ ízben történt meg ezzel két európai légitársaság fuzionálása és jött létre a világ legnagyobb légitársasága a forgalom nagysága alapján. Eddig a világelsõ a Japan Airlines volt. Az utasforgalom alapján számítva az Air France-KLM a harmadik helyet foglalja el az American Airlines és a United Airlines mögött. A két légitársaság abban állapodott meg, hogy közös holdingtársaságot alapít, és ezen belül mind az Air France, mind pedig a KLM még három évig saját márkanevét használja. Az Air France-KLM olyan holding, amely a közös cég felett 100 százalékos tulajdonnal rendelkezik, de amelyen belül a KLM megõrzi holland jellegét, hiszen a szavazati jogok 51 százalékával a holland állam és két alapítvány rendelkezik. A KLM megõrizheti külföldi leszállási jogait is. A fuzionálással egyidejûleg beindult a francia légitársaság privatizálásának folyamata is. A KLM-mel való egyesülés és részvénycsere révén automatikusan az állami részarány máris 43,7 százalékra süllyedt. A Financial Times keddi számában Jean-Cyril Spinetta, az Air France vezetõje megerõsítette, hogy a privatizálás az "idei évben" folytatódik. A párizsi kormány fúziót megelõzõ 54,5 százalékos tulajdoni részét 20 százalék alá akarja szorítani, de pontos forgatókönyvet az állami részarány csökkentésérõl nem tett közzé. A közös cég részvényeivel a kereskedést szerdán kezdik el az amszterdami, a new- yorki és a párizsi tõzsdén. Kedd reggel az Air France papírjait 0,75 százalékkal magasabban, 14,76 eurón jegyezték az elõzõ napi záróhoz képest, a KLM-ét pedig 0,54 százalékkal magasabban értékelték, az 16,9 eurón állt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-18 15:38:12
A Francia Légierő vezetése 2017. január 6-án megerősítette, hogy a franciaországi Orléans-Bricy légibázisra megérkezett a 11. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgép, melyet az európai Airbus Defence and Space vállalat szállított le.
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 24., 08:59
Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ (MH LVIK) repülésbiztonsági helyzete megfelelő, kritikus besorolású tényezők nem ismertek.
2017. 01. 23., 10:33
Kiváló magyar helyezések szabad osztályban, Szabó az utolsó napot másodikként zárta. Az ausztrál égbolt végig kék maradt.
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Sok mindenre hasonlít, de hadihajóra például csak alig-alig. Ha viszont minden igaz, mégis a DDG–1000 Zumwalt-osztály lesz az első, igazán 21. századi amerikai rombolóflotta. Persze ehhez még számos problémát le kell küzdeni.