2017. 03. 22. szerda
Beáta, Izolda
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Grúzia nyugdíjazza csatarepülőgépeit

JETfly  |  2017-03-03 11:40:19

A Grúz Hadsereg nem hajlandó tovább rendszerben tartani a Szu-25-ös csatarepülőgépeit.

  • Grúzia kivonja Szu-25-ös csatarepülőgépeit
  • A Szu-25-ösök hadrafoghatósága alacsony
  • A fenntartás hatalmas összegeket emészt fel

Vladimir Chachibaya dandártábornok, a grúz fegyveres erők vezérkari főnöke beszélt arról, hogy a hadsereg kivonja a rendszerből Szu-25-ös csatarepülőgépeit.

A vezérkari főnök elmondta, hogy a döntés hátterében a tartalék alkatrészek beszerzésének nehézsége áll. „A típus fő alkatrészeinek elsődleges piaca Oroszország, ami számunkra azt jelenti, hogy nem jutunk hozzá ezekhez az alkatrészekhez”, - mutatott rá Chachibaya.

A dandártábornok a Szu-25-ösök hadrafoghatóságát alacsonyra értékelte. „Az utóbbi időben repüléseket jó esetben egy repülőgép hajtott végre. Rendszerben tartunk egy egységet, amit nem használunk, és aminek fenntartására hatalmas összegeket áldozunk a költségvetésből”, - mondta.

Ezen kívül a vezérkari főnök elmondta, hogy egy esetleges harci cselekmény során, ezen repülőgépek bevetése szinte lehetetlen lenne. „Tudjuk, hogy egy orosz agresszió esetén a légierőnk esélytelen. Ismerve az orosz légvédelmi rendszerek elhelyezkedését Abházia és Szamacsablo (Dél-Oszétia) területén 10 perc elegendő ahhoz, hogy a felszállást követően bármely repülőgépünket megsemmisítsék”, - értékelt a vezérkari főnök.

Ebben a helyzetben a grúz katonai repülés területén a fő hangsúlyt a felderítő- és csapásmérő feladatokra alkalmazható pilóta nélküli rendszerekre és a harci helikopterekre kell fordítani, mondta a dandártábornok.

A Szu-25 csatarepülőgépek hosszú ideig szolgáltak a Grúz Légierő kötelékében. Hét repülőgépet 1992-ben vettek át a Tbiliszi repülőgépgyártól, további 12 repülőgépet a 2000-es évek elején a Cseh Köztársaságtól vásároltak. Néhány repülőgépet az izraeli Elbit cég modernizált Szu-25KM verzióra.

A repülőgépek egy részét eladták Azerbajdzsánnak, további két vagy három gépet pedig a 2008-as, Ötnapos háború során vesztettek el.

2010-ben Grúzia a légierőt, mint önálló fegyvernemet megszüntette és a repülőgépek a szárazföldi erők kötelékébe kerültek.

Forrás: Lenta

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.
2017. 03. 22., 09:14
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Londonból Dohába tartó szállító repülőgép március 21-én, kedden délelőtt, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.
2017. 03. 20., 11:38
A Horvát Légierő és Légvédelem 2016-ban ünnepelte megalakulásának 25. évfordulóját.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az iráni média a hónap első felében hozta nyilvánosságra, hogy elkészült az Iráni Helikopterjavító és Logisztikai Vállalat (PANHA) által tervezett Saba-248 típusú helikopter.