2017. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
: 309 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rövidesen próbalövészeten India saját fejlesztésű Astra rakétája

JETfly  |  2013-07-08 13:07:34

India első saját fejlesztésű levegő-levegő rakétájának fejlesztési programja újból egyenesbe kerülhet, a hosszú késedelmet okozó technikai hibák elhárításával. A látótávolságon túli célok leküzdésére fejlesztett rakéta, az indiaiak ambiciózus tervei szerint akár 100 km-re lévő célok ellen is használható lesz. Az első tesztindítást egy Szu-30MKI-ről fogják végrehajtani a tervek szerint még idén.

India folyamatosan hangsúlyozza, hogy szüksége van egy olcsó és saját fejlesztésü levegő-levegő rakétára. A modern légi hadviselésben már jó ideje a BVR (Beyond Visual Range), azaz a látóhatáron túli fegyverek használata kezd inkább előtérbe kerülni, szemben a régi hagyományos közeli légi harccal és ennek megfelelően mára a levegő-levegő rakétáknál is norma kezd lenni a 40 km vagy afeletti indítási távolság. A modern BVR rakéták felépítése meglehetősen komplex, amely magába foglalja a rakéta/ramjet meghajtást, a mikroszámítógépeket, az aktív radar irányítást és az inerciális navigációs rendszereket, valamint a radar frekvencia keresőket, hiszen mindezek szükségesek ahhoz, hogy nagy távolságból le tudják küzdeni a mai modern szuperszonikus repülőgépeket, amelyek különböző aktív és passzív zavaró berendezésekkel is fel vannak szerelve. Eddig csak néhány országnak, köztük az Egyesült Államoknak, Oroszországnak, Franciaországnak, valamint Izraelnek sikerült kifejleszteni ilyen rakétákat.

Az indiai Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet (DRDO) vezetője, Avinash Chander nyíltan elismerte, hogy komoly technikai problémák vannak az Astra fejlesztésénél, amelyek néha komolyabb kihívást jelentenek akár egy nukleáris fejjel felszerelt ballisztikus rakétáénál is. A fejlesztés során szinte teljesen kicserélték a rakéta konfigurációját és túl vannak három sikeres földi próbán is, melyeket követően több repülési tesztet is végrehajtottak egy Szu-30MKI-val, még idén áprilisban. Chander elmondása szerint túl vannak a hullámvölgyön és reményeik szerint végre tudják hajtani az első tesztindítást ez év végéig. 

Az Astra rakéta rendelkezni fog egy 44 km hatótávolságú Mark-I változattal, valamint egy Mark-II változattal is, amely a tervek szerint már 100 km-ről indítható lesz. Amennyiben a további fejlesztés során nem szembesülnek komolyabb technikai problémákkal, úgy a fejlesztők reményei szerint a rakéta sorozatgyártása 2015-ben megkezdődhet. Először a Szu-30MKI, aztán a Tejas, később pedig az Indiai Légierő többi repülőgépének fegyverzetében fog megjelenni az új levegő-levegő rakéta.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-23 12:46:51
Az ország kedvenc repülőmúzeuma hamarosan új helyen fogadja a látogatókat. Az Aeropark csupán métereket költözik, mégis pazar látvány lesz már az autósoknak is. Az átmeneti időszakban a rendkívül népszerű reptérlátogatás zavartalanul, új elemekkel bővítve működik tovább.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.

  Legfrissebbek most

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1918. március 23., Olaszország, Pergine repülőtere: vitéz Boksay Antal repülőfőhadnagy végrehajtja az első sikeres magyar katonai ejtőernyős ugrást. 2017. március: mint már régóta minden évben, idén is e történelmi ugrás előtt tisztelegve tartják fegyvernemi napjukat a Magyar Honvédség ejtőernyősei.