2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Légierő 2011. évi eredményei képekben

JETfly  |  2012-01-12 10:35:00

Csodás képek az Orosz Légierő új vagy modernizált repülőgépeiről, amelyek a mögöttünk hagyott esztendőben álltak szolgálatba. Az eredeti cikk szerzője nem törekedett arra, hogy mindent bemutasson, ugyanakkor az egyes kézbesítési, átadási dátumok esetében előfordulhatnak „pontatlanságok”, mivel katonai repülőgépekről lévén szó az átadások dátumát sokszor nem, vagy csak késve hozzák nyilvánosságra, nem úgy, mint a polgári repülőgépek esetében. Kérjük Kedves Olvasóinkat, ezen tények tudatában olvassák a képekhez fűzött kísérő szövegeket. Üde színfolt ezen a palettán a Szuhoj cég, amely általában hivatalos sajtóközleményekben számol be repülőgépei átadásáról.

Jak-130 típusú kiképző-harci repülőgépek, amelyek a „Szokol” Nyizsnyij Novgorodi repülőgépgyárban készültek. 2011-ben nyolc, 2010-ben négy repülőgép hagyta el a gyárat.

2011-ben az Orosz Légierő Boriszoglebszkben (Voronyezsi terület) található repülő kiképzési központja nyolc új, Jak-130 típusú repülőgépet kapott. A repülőgépek két csoportban érkeztek a „Szokol” gyárból:Az első öt repülőgép április 6-án („fehér” 21, 22, 23, 24, 25 – oldalszámokkal), majd június 30-án további három („fehér” 26, 27, 28). A repülőgépek közül egyet az érdeklődők a MAKSZ-2011 kiállításon is megtekinthettek.

A 12 Jak-130 típusú kiképző-harci repülőgép átadásával teljesültek az orosz védelmi minisztérium által, 2005 áprilisában megkötött szerződésben foglaltak. 2010-ben négy Jak-130 típusú repülőgépet kapott a légierő Lipeckben található harci alkalmazási és átképzőközpontja („vörös” 90, 91, 92, 93 oldalszámmal).

2011. december 7-én írta alá az orosz védelmi minisztérium a második szerződést az „Irkut” céggel további 55 Jak-130 repülőgép szállítására a légierő számára. A repülőgépeket az Irkutszki repülőgépgyár fogja gyártani és az első példányokat már 2012-ben átadják.

Szu-27SzM(3) típusú többcélú vadászrepülőgép, amely a Jurij Gagarin nevét viselő Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KnAAPO) gyártja.2011-ben - 12 repülőgép

2009. augusztus 18-án a MAKSZ-2009 kiállításon került aláírás arra a szerződésre, amelynek értelmében 64 repülőgépet – 4 Szu-30MK2, 12 Szu-27SzM(3) és 48 Szu-35Sz – rendeltek az Orosz Légierő számára.

A szerződésben szereplő repülőgépek közül az első négy – Szu-30MK2 – 2010-ben került legyártásra és átadásra a légierő részére.

2011-ben megtörtént a modernizált, többcélú Szu-27SzM(3) típusú vadászrepülőgépek kézbesítése is. A repülőgépek a KnAAPO Komszomolszk-na-Amure-ban található gyárában készültek és három részletben kerültek átadásra. Az első négy gépet („vörös” 51, 52, 53, 54) februárban adták át.

Az 51-es oldalszámú Szu-27SzM(3) vadászrepülőgép látható volt a MAKSZ-2011 kiállításon.

A második részletet (újabb négy repülőgépet: „vörös” 55, 56, 57, 58) novemberben vette át a légierő.

 

Az utolsó négy repülőgépet decemberben adták át.

A Szu-27SzM(3) típusú repülőgépek a légierő Krimszk-ben található légibázis állományába kerültek.

Szu-35Sz típusú vadászbombázó repülőgép, amelyet a Jurij Gagarin nevét viselő Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KnAAPO) gyárt.2011-ben – 2 repülőgép (2010 – nem készült)

A Szu-30MK2 és Szu-27SzM(3) típusú repülőgépek átadása után, az elkövetkező négy évben a KnAAPO előtt álló legfontosabb feladat a Szu-35Sz típusú vadászbombázó repülőgép sorozatgyártásának előkészítése, a gyártás beindítása. A Szu-35Sz-1 első sorozatgyártású példánya 2011. május 3-án végrehajtotta első repülését a pilótaülésben Szergej Bogdanov berepülőpilótával.

Május 27-én a Szu-35Sz („fekete” 01 oldalszámú) felszállt a Komszomolszk-na-Amure-ban található repülőtérről és másnap – két technikai leszállást (üzemanyag-utántöltés) követően megérkezett a védelmi minisztérium repülő-kutató központjába, Aktyubinszkba. A repülőgépet a repülő-kutató központ berepülőpilótája, Alekszej Pesztrikov ezredes repülte át.

Aktyubinszkben a repülőgép a tervek szerint teljesíteni fogja az állami teszteket, amelyek sikeres befejezése után megkezdődhet a típus szállítása a légierő egységei számára. A tesztrepülések, amelyben részt vesz a Szu-35-1 (901 oldalszám) is augusztus 15-én kezdődtek. A tesztsorozatban várhatóan további Szu-35Sz repülőgépek is részt fognak venni.

December 2-án Komszomolszk-na-Amure-ban levegőbe emelkedett a második sorozatban gyártott Szu-35Sz.

Az orosz ötödik generációs vadászrepülőgépet, a T-50-et (PAK FA - Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma) – szintén a KnAAPO gyártja.2011-ben két repülőgép készült, míg 2010-ben egy repülőgép. A kísérleti példányok nem kerülték ezidáig átadásra a légierő számára.

Nem kevésbé fontos program a Szuhoj cég számára a Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma (PAK FA) fejlesztése.

2011. március 3-án Komszomolszk-na-Amure-ban emelkedett levegőbe először a PAK FA második prototípusa. A gép első repülése 44 percig tartott és az a Szergej Bogdanov irányította, aki valamivel több, mint egy évvel korábban, 2010. január 29-én a prototípussal is a levegőbe emelkedett.

2011. április 3-án több, Komszomolszk-na-Amure-ban végrehajtott repülés után a második prototípust egy An-124 „Ruszlan” fedélzetén átszállították Zsukovszkijba, ahol megkezdődött a gép intenzív repülési tesztsorozata.

Augusztusban mindkét prototípus részt vett a MAKSZ-2011 repülési programjában.

2011. november 22-én Komszomolszk-na-Amure-ban levegőbe emelkedett a harmadik prototípus is. A gépet ezúttal is Szergej Bogdanov irányatotta, aki a T-50 kísérleti repüléseiben való részvételéért kiérdemelte az „Oroszország Hőse” címet.

A tervek szerint a T-50-3 lesz a prototípusok közül az első amelyet AFAR fedélzeti lokátorral szerelnek fel. Az AFAR fedélzeti lokátor tesztrepülései a T-50-3 fedélzetén ebben az évben kezdődnek meg.

Szu-34 típusú frontbombázó, amely a Cskalov nevét viselő novoszibirszki repülőgépgyárban készül.2011-ben - 6 repülőgép, míg 2010-ben 4 repülőgép.

2011-ben a légierő Baltimorban található légibázisa elsőként a harcoló alakulatok közül hat új Szu-34 típusú frontbombázó repülőgépet kapott. A repülőgépek két csoportban érkeztek meg a gyárból. Az első négy gép („vörös” 01, 02, 03, 04) december 12-én, míg további két gép („vörös” 05, 10) december 22-én.

An-140-100 turbólégcsavaros utasszállító repülőgép. A repülőgépet a Szamara-ban található „Aviakor” gyártja. Az első példány 2011-ben készült el.

2011. augusztus 6-án Szamara-ban hajtotta végre első repülését az An-140-100 (No 41254) első példánya, amely a légierő számára készült. A tesztek valamint a légierő színeire történő festés után a repülőgép átrepült Zsukovszkijba, ahol részt vett a MAKSZ-2011 kiállításon.

2011 végén (más adatok szerint 2012 elején) a repülőgép át kellett, hogy repüljön Cskalovszkij repülőterére, ahol a személyi állomány szállítására, teherszállításra, postai küldemények szállítására és egyéb speciális feladatok végrehajtására fogják használni.

2011 májusában a védelmi minisztérium és az „Aviakor” aláírt egy hároméves szerződést további 9 An-140-100 típusú repülőgép szállítására.

Tu-214ON speciális megfigyelő repülőgépA repülőgép a Kazanyban található Gorbunov nevét viselő gyárban készül.

A Tu-214ON 2011. június 1-én hajtotta végre első repülését Kazanyban. A repülőgép a „Nyitott Égbolt” speciális feladataira került kifejlesztésre. A gépet a „Tupoljev” tervezőiroda fejlesztette (a gép fő tervezője – Igor Kabatov) a „Nyitott égbolt” első számú végrehajtója, a „Vega” konszern megbízása alapján.

A „Vega” tájékoztatása szerint a Tu-214ON az első olyan megfigyelő repülőgép, amelyre a nemzetközi megállapodások értelmében engedélyezett megfigyelő berendezés teljes készletét felszerelték.

A repülőgép részt vett a MAKSZ-2011 programjában. A tesztrepülések befejezése után a repülőgépet átadják az orosz védelmi minisztériumnak. A „Vega” sajtóközleménye szerint még egy Tu-214ON repülőgép kerül megépítésre.

2011-ben az Orosz Légierő számára 30 új, különböző rendeltetésü repülőgép valamint az ötödik generációs, T-50 típusú repülőgép két kísérleti példánya került átadásra.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.