2016. 12. 08. csütörtök
Mária
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hírek az orosz távolsági repülőerők háza tájáról

JETfly  |  2011-12-28 16:59:00

2011 decemberének utolsó napjaiban több jó hír is napvilágot látott az orosz távolsági repülőerőkkel kapcsolatban. December 18-án ünnepelték a Tu-160 típusú bombázó repülőgép első felszállásának 30. évfordulóját, majd 20-án a távolsági repülőerők parancsnoka, A. Zsiharev vezérőrnagy egy sajtótájékoztató keretében arról beszélt, hogy várja a „birtokát”.

Mit jelent ez a kifejezés a vezérőrnagy kijelentésében? Elmondása szerint a légierő kötelékében szolgálatot teljesítő bombázó repülőgépek még hosszú időn keresztül rendszerben fognak maradni, aminek érdekében a repülőgépek időről időre nagyjavításon és modernizáción fognak átesni. Igaz ez a Tu-22M3 típusú repülőgépekre is, amelyek felújítása két fázisban zajlik: az első etapban a fedélzeti berendezéseket cserélik le, míg a második lépcsőben a repülőgép teljes avionikáját lecserélik – a fedélzeti lokátortól a pilótafülke müszerekig bezárólag. Sőt, sor kerül a Tu-22M3 repülőgépek NK-25 típusú hajtómüveinek nagyjavítására is. Arra vonatkozóan nem közöltek információkat, hogy a típus kap-e új hajtómüveket, esetleg új típusjelzéssel látják-e el a gépeket.

Hasonló programok várna a Tu-95MSz és Tu-160 stratégiai bombázó repülőgépekre is. Hosszas kutatómunka után határoztak úgy, hogy nem érdemes a repülőgépeken komoly konstrukciós változtatásokat végrehajtani. A mérnökök és a hadsereg képviselői arra az elhatározásra jutottak, hogy kifizetődőbb időnként a fedélzeti elektronikát frissíteni, modernizálni, megpróbálni így a világ élvonalában tartani a repülőgépeket.

Egy PAK DA terv az állítólagos tíz közül

Lehetséges, hogy ez is közrejátszott egy új, távlati repülőgép a PAK DA (Távolsági Repülők Perspektivikus Repülő-komplexuma) létrehozását szorgalmazó döntés megfogalmazásában.

2009-ben a Tupoljev tervezőiroda kapott megbízást a tervezőmunkákra. A kutatási fejlesztési munkákra aláírt szerződés időtartama három évre szólt, így a témával kapcsolatos kutatást már elvégezték, és most a tervezők az új bombázó-rakétahordozó repülőgép tervezésével foglalkoznak. A végleges terveket 2015-ig kell elkészíteni, amely után megkezdődhet a prototípus gyártása. A teszteket 2020-ig tervezik végrehajtani, majd az azt követő öt év múlva megkezdődhet a repülőgépek – amely pontos megnevezése még nem ismert – rendszeresítése.

Hozzávetőleg ettől az időponttól – 2025 – várható a „fizikailag kiöregedett” repülőgépek kivonása a távolsági repülőerők állományából. Zsiharev véleménye szerint az orosz stratégiai légierő jelenleg minőségileg nincs lemaradásban az amerikaihoz képest.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin