2017. 05. 01. hétfő
Fülöp, Jakab
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiány a kanadai légierőnél

JETfly  |  2011-09-15 15:17:00

A kanadai királyi légierő bajban van, ugyanis nem tudnak elegendő új pilótát kiképezni, ugyanakkor az állomány tapasztaltabb része pedig nyugdíjba vonul, és civil légitársaságoknál folytatja tovább a pályafutását. A megfelelő létszám fenntartásához évente 125 frissen kiképzett pilótának kéne érkeznie a légierőhöz, viszont a légierő parancsnoka szerint ezt a számot nem tudják teljesíteni.

Andre Deschamps altábornagy elmondása szerint a következő költségvetési év végére, vagyis 2013 tavaszára a tervek szerint elérhetik a kívánt létszámot, addig viszont átmeneti megoldásként a nyugállományú pilótákhoz fordulnak, akiket arra kérnek, hogy újra repüljenek a légierőnél. A bennfentesek azonban kétkedők, kérdésesnek tartják, hogy valóban megtörténik-e ez a lépés, illetve szóvá teszik azt is, hogy a probléma nem új, évek óta nem képeznek elegendő pilótát.

Deschamps altábornagy szavait azonban a légierő szóvivője is megerősítette, aki elmondta, minden erejükkel azon vannak, hogy megszüntessék a hiányosságokat, továbbá rámutatott arra is, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt a légierő költségvetése, ez pedig mindenképpen a segítségükre lehet.

A légierő nyugdíjas pilótái viszont általában megfelelő munkahelyet találnak maguknak a civil légitársaságoknál, akik előszeretettel alkalmazzák a rendkívül jól képzett és tapasztalt nyugállományú tiszteket. Az Air Canada egyik előrebecslése szerint 2009 és 2013 között az általuk alkalmazott 3000 pilótának körülbelül 20 százaléka nyugdíjba megy, ezt az elvándorlást pedig nekik is pótolni kell, így a légierő pilótái kézenfekvő megoldásnak tünnek.

A fő probléma mégis a légierő kiképzési rendszerében keresendő. A fiatal pilótáknak sokszor hosszú időt kell kivárniuk, hogy repülőgépre kerüljenek, ez pedig sok embernek kedvét szegi, ők pedig otthagyják a légierőt. A jövőben ezen szeretnének változtatni, illetve szeretnék megnövelni a szimulátoros képzés hangsúlyosságát. Mindezek mellett változtatásra szorul az alkalmassági vizsgálat is. A jövőben még jobban igyekeznek megszürni az embereket, és csak azokat engedik felvenni, akik nagy motivációval rendelkeznek, és várhatóan sikerrel fejezik be a kiképzést.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.