2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Radargép-váltás Oroszországban

JETfly  |  2011-08-15 14:17:00

Új repülőgépen új légtérfelderítő radarrendszer: az A-100 az optimista orosz tervek szerint már akár 2016-ban hadrendbe állhat. A jelenleg használt Berijev A-50-eseket (azaz az Il-76-os teherszállító gépekre épített légtérellenőrző és radarfelderítő repülőgépeket) és azok modernizált A-50U változatait – nem meglepő módon – egy továbbfejlesztett Il-76-osra, pontosabban az Il-476-osra alapozzák.

Az Orosz Légierő vezérkari főnöke, Alekszandr Zelin tábornok jelentése szerint a fejlesztés élvezi az orosz haderő vezetésének teljes támogatását és a szükséges pénzügyi forrásokat is biztosították. A tábornok szerint az Il-476-os alapgépet 2013-2014-ben, míg magát az A-100-as rendszert, radarostul, fedélzeti munkahelyestül 2016-ig kell megkapnia a légierőnek. A radarrendszer tervezése és fejlesztése már folyamatos, az új gépen már aktív fázisvezérelt radar dolgozik majd. Így a gép egyszerre lesz alkalmas légi és földi célpontok felderítésére és követésére.

Az A-100 rendszer alapját adó Il-476 külsőre nehezen észrevehetően fejlődött tovább, a gép törzse nem változott. A gép új szárnyai a gyártó szerint nem csupán a hasznos terhelést növeli meg, de 13-17 százalékkal több üzemanyag is fér a tartályokba. A kerozint már a nagyobb teljesítményü, de takarékosabb PS-90A-76 hajtómüveknek fogyasztják. A pilótafülkét is a XXI. század elvárásainak megfelelően modernizálják, a digitális avionikai rendszereket a pilóták színes LCD-kijelzőkön ellenőrizhetik. Az Il-476-os prototípusa már készül.

A gép fejlesztéséről még 2010 szeptemberében röppentek fel az első hírek, amikor a Vega vállalatcsoport igazgatója, Vlagyimir Verba bejelentette, új radarfelderítő repülőgépet fognak építeni. Ekkor még 2015-ös céldátumról és az Il-76a-os, illetve An-124-es alaprepülőgépről volt szó. Ez utóbbi különösen érdekes választás lett volna. Főleg annak a fényében, hogy az Egyesült Államokban éppen kisebbé váltak az AWACS-gépek, a Boeing 737-700 Wedgetail-t figyelembe véve. Az Orosz Légierő jelenleg 26 A-50M és nagyobb felderítési hatótávolságú, Shmel-M és Shmel-2” radarrendszerrel felszerelt A-50U változatú légtérellenőrző repülőgépet tart hadrendben.

Radargép-váltás Oroszországban

Orosz szemek az égen: a Berijev A-50E

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin