2017. 02. 27. hétfő
: 308 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Búcsúrepülés Luftwaffe pilótákkal Kecskeméten

JETfly  |  2008-04-01 12:41:00

Kevesen tudják, hogy négy évig (2004-2008) a Luftwaffe pilótája, Ronald Triegel alezredes, tanácsadóként dolgozott a kecskeméti repülőbázison. Ron, ahogy a kecskeméti pilóták hívták, 2008. március 19-én utolsó felszállásával elbúcsúzott kollégáitól, a magyarországi katonai repülőterektől, irányítópontoktól és Magyarországtól. Az Albatrosz hátsó ülésében Jürgen Erbeck, a német katonai attasé ült, aki maga is pilóta volt, Phantom és Tornado gépeken repült szolgálati ideje alatt. Külön érdekesség, hogy az L-39 Albatrosz egykoron az NDK Néphadseregében szolgált és onnan került hazánkba, illetve Ron 1982-ben a kelet-német légierő ezen gépein kezdte el hajózó pályafutását.

A főiskolai évek után 1986-ban került a Preschen-i JG3-as alakulathoz. Az egységnél 1988-tól állították csapatszolgálatba a MiG-29-es típust és Ron elkezdte gyüjteni rajta repült óráit, és meg sem állt az 1400 óráig. A történelem beleszólt az életébe, mert a német újraegyesítés után átkerült mint egykori „keleti” pilóta az újjászerveződött Luftwafféba. Az új Luftwaffe összesen három volt MiG-29-es pilótát vett át az NDK hadseregéből és ezek egyike volt Ron.

Laage-ba, a JG73-as alakulat MiG-29-es századához került és 2004-ig ott tanulta, gyakorolta immár a NATO harceljárásokat. A MiG-század a készültségi feladatok mellett az „Agresszor” szerepet vállalta magára a NATO gyakorlatokon. Az alakulathoz Eurofighterek érkeztek és ezzel párhuzamosan a MiG-29-esek háttérbe szorultak, majd kivonták őket a rendszerből. Ezzel nem fejezték be pályafutásukat, mert az elhíresült „Egy Eurós” árért leltek gazdára a lengyel légierőnél, amely napjainkban Litvániában készültségi feladatokat lát el a típussal.

Magyarország NATO csatlakozása kapcsán német tanácsadó tiszt érkezett az egykori Légierő Parancsnokságra, Veszprémbe, illetve a 2003. évi NATO Air Meet után merült fel, hogy kellene egy tapasztalt pilóta a magyar hajózók számára. A német felajánlás meghallgatásra talált, majd Ron megérkezett hozzánk, de hazánkban csak az L-39 Albatroszra kapta meg a repülési engedélyt az 1400 órás MiG-29-es pilóta. Még készültséget is adhatott volna, mint az ahogy bevett szokás cserepilóták esetén a NATO-ban. (Ron érkezése előtt Kovács Péter MiG-29-es pilótánk repült kint pár hónapig a Laage-i JG73-as alakulatnál)

Ron négy évig repült a hazai Albatroszokon, miközben levegőben és földön oktatta a fiainkat a NATO harceljárásokra, de segített a gyakorlatokra való felkészülésben, azok kiértékelésében. A MiG-29-eseink által végrehajtott 2006-os lengyelországi éles rakétalövészeten személyesen is segítette pilótáinkat.

Azonban Ron-tól nem lehet elvitatni a legjelentősebb szakmai munkát, Ő képezte ki Albatroszon a manőverező légiharc lényeges elemeire mind a 29-es, mind a Gripenre átképzett pilótákat.

Eljött az utolsó felszállás ideje, végigrepülte az országunkat, elbúcsúzott a Dunától, Tihanytól, a Balatontól, Pápától, Pannonhalmától, Visegrádtól, a Mátrától, Szolnoktól és végül Kecskeméttől is, ahol két Gripen, egy MiG-29-es és egy Albatrosz fedélzetén a számára legközelebbi barátok repültek Vele búcsúköteléket…

Leszállás után a zónában családja, pilótakollégái, barátok és a gépeket előkészítő müszakiak várták. Valami szomorúság és meghatottság bujkált Ron szemében, de kemény német katonaként tartotta magát és örök mosolya ott volt arcán. A magassági állomáson tartott állófogadáson utoljára köszönte meg mindenkinek a munkáját és barátságát, majd egy dohányzópadot is ajándékozott az épületnek, legyen hova leülni az itt maradóknak egy szál cigarettával a repülések után.Őszintén köszönjük Ron az áldozatos munkádat, és reméljük visszalátogatsz hozzánk amikor csak teheted!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 27., 10:58
A Magyar Ejtőernyősök Bajtársi Szövetsége (MEBSZ) február 25-én, Budapesten tartotta meg éves közgyűlését, amelyen a tavaly végzett munkáról szóló beszámolók mellett a jövő feladatairól is tanácskoztak a küldöttek.
2017. 02. 27., 09:20
Az angol Mary Ellis és a magyar Nyemecz Pál: mindketten erőben és egészségben ünnepelhettek, a pilótahölgy ráadásul kedvenc típusával a levegőben.
2017. 02. 27., 09:18
Ezt hiányoltuk! Az új szoftverrel a C/D változat továbbra is élvonalbeli harci gép marad. A Griffek a lízing lejártával magyar tulajdonba kerülhetnek.
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.

  Legfrissebbek most

Washington elsőként Európába küldi a többcélú, ötödik generációs F-35A Lighting II típusú harci repülőgépeit – nyilatkozta a napokban Herbert ”Hawk” Carlisle tábornok, a Légiharc Parancsnokság parancsnoka a szakújságíróknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A dél-afrikai Paramount Group az IDEX 2017 szakkiállításon erősítette meg a hírt, mely szerint idén áprilisban elkezdik a Mwari névre keresztelt könnyű repülőgép gyártását.