2017. 07. 20. csütörtök
Illés
: 306 Ft   : 266 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Légierő folytatja a modernizált Tu-160 rakétahordozók birtokbavételét

JETfly  |  2006-11-10 05:00:00

Az Orosz Légierő főparancsnoka, Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornok összegezte az orosz távolsági repülők részvételével, szeptember 26–30. között végrehajtott, törzsvezetési gyakorlat tapasztalatait. A gyakorlat során a repülőgépek végrehajtottak 93 felszállást, négy ezred vett részt bombavetésben előre ismeretlen gyakorlótér felett, valamint három nagy távolságú, valós szárnyasrakéta- és 48 imitált indítás történt.

A gyakorlat csúcspontja szeptember 29-én volt, amikor a levegőben, egy időben összesen 54 darab Tu-160, Tu-95MS, Tu-22M3 és Il-78 típusú repülőgép tartózkodott. A gyakorlat összesített értékelése: „jó”. Minden feladat, ami a „távolságiak” előtt állt, végrehajtásra került. Megtalálhatóak voltak az Északi-sark, a Japán-tenger, az Atlanti-óceán, a Fekete- és Kaszpi-tenger felett. Akadályt még a Vokrut és Norilszk körzetében tapasztalt bonyolult időjárási körülmények sem jelentettek számukra.

Tu-22M3 Backfire

Azt, hogy mit jelent a katonai repülőgép levegőben történő utántöltése, sokan tudják, mindenkinél jobban ismerik a repülőgép-vezetők, igazán azonban csak azok, akik már végrehajtották. A Tu-95MS típusú repülőgépek a légi utántöltési manőverek során az Atlanti-óceán és a Kaszpi-tenger térségében több mint 40 tonna üzemanyagot kaptak az Il-78 típusú „légi benzinkutaktól”.

Il-78 Midas

Mondandójában Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornok emlékeztetett arra, hogy ez a gyakorlat volt 2006-ban a legfontosabb a távolsági repülők számára, ami összességében jól zajlott. A feladatok végrehajtása során 43 fiatal gépparancsnok kiképzésére került sor Tu-160, Tu-95MS, Tu-22M3 és Il-78 típusokon. A tervek szerint folytatódtak a gyakorlaton részt vevő szállító repülőgépek reszurszidő-hosszabbítási munkái, a repülőtechnika átfogó modernizációja. Ezek a repülőgépek nagyon fontos szerepet játszanak a távolsági repülők mindennapjaiban. Az elvégzett munkáknak köszönhetően a Tu-160, Tu-95MS és Tu-22M3 típusú repülőgépek további 20-25 évig szolgálatban maradhatnak.

Tu-95MS Bear

A „távolságiak” folytatták a kazanyi repülőgépgyárból érkező Tu-160 típusú rakétahordozók átvételét. Emlékeztetőül: ez év nyarán a Valentin Bliznyuk névre keresztelt stratégiai bombázó átvételi ünnepségén Szergej Ivanov védelmi miniszter elmondta, hogy az Orosz Védelmi Minisztérium a tervek szerint még ebben az évben egy teljesen új rakétahordozó repülőgépet kíván átvenni. „Nem gyakran – főleg az utóbbi években nem – zajlanak ilyen ünnepségek az Orosz Szárazföldi Erők és a Légierő életében. Átéltük a nehéz 90-es éveket, most azonban a kazanyi repülőgépgyárban folyamatosan javul a helyzet. Kiváló példa erre az előttünk álló repülőgép.”

Tu-160 Blackjack

Szergej Ivanov egy korábbi nyilatkozatában arról beszélt, hogy a rakétahordozók modernizációjának végrehajtása „új lehetőségeket biztosít a fegyveres erők és a repülés tekintetében, az ország bizakodva tekinthet a jövőbe, és biztonságban érezheti magát”.Újságírók a gyakorlat befejezése után egy kényes kérdésre is választ vártak a légierő parancsnokától. Felidézték számára a védelmi miniszter egy korábbi nyilatkozatát: „Amennyiben Grúzia katonai cselekményt követ el az orosz békefenntartók ellen, abban az esetben Oroszország nem marad közömbös.” A kérdés arra vonatkozott: tervezi-e a légierő vezetése egy esetleges katonai beavatkozás során a légierő bevetését Grúzia Abház és Dél-Oszétia területein, ahol orosz békefenntartók tartózkodnak, és a helyi lakosság 90%-a Oroszország állampolgára? A tábornok nem zárta ki a lehetőségét: „Amennyiben a védelmi miniszter úgy dönt, hogy a légierő alkalmazásra kerül, akkor ő bizonyára lehetőséget lát akár a légierő, akár a haditengerészet, akár a szárazföldi erők bevetésére.” Vlagyimir Mihajlov emlékeztetett arra, hogy a modern fegyveres konfliktusok során a légierők minimális alkalmazása 35%, ami elérheti a 75-80%-ot is a hadmüveletek sajátosságától függően.Nem zárható ki az Orosz Légierő katonai-szállító repülőinek alkalmazása a személyi állomány, a technikai eszközök és a fegyverzet kivonására két, grúziai orosz bázisról. „Szükség esetén szerencsére rendelkezünk katonai-szállító repülőkkel, amelyek képesek »megindulni« Adlerből különböző repülőterekre és végrehajtani ezeket a feladatokat” – mondta a tábornok. A tábornok elmondta, hogy a közelmúltban a katonai-szállító repülők repülőgépeit alkalmazták egy orosz hídépítő zászlóalj Libanonban történő „átdobására”. „Mindösszesen hat gépet szállítottunk Libanonba, de szükség esetén akár harmincat is képesek vagyunk” – mondta a parancsnok.A tábornok arra kérdésre válaszolva, hogyan vélekedik az október 11-ei New York-i eseményről – egy kisrepülőgép repült neki egy épületnek –, elmondta: „Tanulunk ebből az esetből, mint ahogyan tanultunk a 2001. szeptember 11-ei eseményekből is. Országunkban vannak »légi huligánok«, azonban létrehoztunk egy szigorú felügyeletet minden légi jármüre vonatkozóan. A repülőgép még csak készülődik a felszálláshoz, amikor az illetékes szolgálat már tudja, hová, milyen útvonalon és mikor fogja végrehajtani a repülést. Nem a teljes tilalom eszközével dolgozunk, hanem a repülések kontrolljának megkönnyítése a célunk.”Több kérdés hangzott el különböző, a légierőt érintő modernizációs programokról – így többek között az AL-31FM1 típusú hajtómü fejlesztéséről –, amelyekkel kapcsolatban a parancsnok elmondta, hogy vannak közöttük kiemelkedő fejlesztések is, amelyek magas színvonalon zajlanak. „Az ötödik generációs repülőgép, valamint a többi technikai eszköz folyamatosan elégséges mennyiségben fog a fegyveres erők rendelkezésére állni, efelől nincs kétségem” – mondta végezetül a légierő parancsnoka.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
2017-07-07 16:13:34
Jövő májustól nem kevesebb, mint heti hat közvetlen járatot indít Budapestről New Yorkba és Chicagóba a lengyel LOT légitársaság, ezzel hatéves szünet után ismét lesz közvetlen légi összeköttetés az Egyesült Államok és Magyarország között. A lengyel légitársaság mindkét nagyvárosba a világ egyik legkorszerűbb repülőgépével, az amerikai Boeing 787-es Dreamlinerrel teljesíti a járatokat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 20., 10:20

Pápáról indult az amerikai ejtőernyős gyakorlat

Az MH Pápa Bázisrepülőtérről indult az amerikai hadsereg látványos bemutatója a Swift Response 2017 gyakorlat nyilvános napján, július 18-án, kedden. Az Egyesült Államok hadseregének és más szövetséges államok katonáinak ejtőernyős akciója Bulgáriában fejeződött be.
2017. 07. 19., 12:23
Swift Response 2017 gyakorlaton részt vevő amerikai erők június 22. és július 22. közt az MH Pápa Bázisrepülőtérre települve, illetve onnan indulva hajtja végre a Romániába és Bulgáriába tervezett légidesszant-műveleteket.
2017. 07. 17., 11:15
Franciaország és Németország megállapodott abban, hogy „közös európai légi harci rendszert” fejleszt ki a jelenlegi harci repülőgépek hosszú távú lecserélésére.
2017. 07. 14., 09:59
Az esemény során egy vadonatúj Lockheed Martin F-35A Lightning II ötödik generációs alacsony észlelhetőségű vadászbombázó szenvedett súlyos, de javítható sérülést.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A védelmi és biztonsági területen működő Saab 2017. július közepén leszállította a Carl-Gustaf M4 többcélú fegyvereket Szlovákia számára.