2017. 05. 27. szombat
Hella
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Légierő folytatja a modernizált Tu-160 rakétahordozók birtokbavételét

JETfly  |  2006-11-10 05:00:00

Az Orosz Légierő főparancsnoka, Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornok összegezte az orosz távolsági repülők részvételével, szeptember 26–30. között végrehajtott, törzsvezetési gyakorlat tapasztalatait. A gyakorlat során a repülőgépek végrehajtottak 93 felszállást, négy ezred vett részt bombavetésben előre ismeretlen gyakorlótér felett, valamint három nagy távolságú, valós szárnyasrakéta- és 48 imitált indítás történt.

A gyakorlat csúcspontja szeptember 29-én volt, amikor a levegőben, egy időben összesen 54 darab Tu-160, Tu-95MS, Tu-22M3 és Il-78 típusú repülőgép tartózkodott. A gyakorlat összesített értékelése: „jó”. Minden feladat, ami a „távolságiak” előtt állt, végrehajtásra került. Megtalálhatóak voltak az Északi-sark, a Japán-tenger, az Atlanti-óceán, a Fekete- és Kaszpi-tenger felett. Akadályt még a Vokrut és Norilszk körzetében tapasztalt bonyolult időjárási körülmények sem jelentettek számukra.

Tu-22M3 Backfire

Azt, hogy mit jelent a katonai repülőgép levegőben történő utántöltése, sokan tudják, mindenkinél jobban ismerik a repülőgép-vezetők, igazán azonban csak azok, akik már végrehajtották. A Tu-95MS típusú repülőgépek a légi utántöltési manőverek során az Atlanti-óceán és a Kaszpi-tenger térségében több mint 40 tonna üzemanyagot kaptak az Il-78 típusú „légi benzinkutaktól”.

Il-78 Midas

Mondandójában Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornok emlékeztetett arra, hogy ez a gyakorlat volt 2006-ban a legfontosabb a távolsági repülők számára, ami összességében jól zajlott. A feladatok végrehajtása során 43 fiatal gépparancsnok kiképzésére került sor Tu-160, Tu-95MS, Tu-22M3 és Il-78 típusokon. A tervek szerint folytatódtak a gyakorlaton részt vevő szállító repülőgépek reszurszidő-hosszabbítási munkái, a repülőtechnika átfogó modernizációja. Ezek a repülőgépek nagyon fontos szerepet játszanak a távolsági repülők mindennapjaiban. Az elvégzett munkáknak köszönhetően a Tu-160, Tu-95MS és Tu-22M3 típusú repülőgépek további 20-25 évig szolgálatban maradhatnak.

Tu-95MS Bear

A „távolságiak” folytatták a kazanyi repülőgépgyárból érkező Tu-160 típusú rakétahordozók átvételét. Emlékeztetőül: ez év nyarán a Valentin Bliznyuk névre keresztelt stratégiai bombázó átvételi ünnepségén Szergej Ivanov védelmi miniszter elmondta, hogy az Orosz Védelmi Minisztérium a tervek szerint még ebben az évben egy teljesen új rakétahordozó repülőgépet kíván átvenni. „Nem gyakran – főleg az utóbbi években nem – zajlanak ilyen ünnepségek az Orosz Szárazföldi Erők és a Légierő életében. Átéltük a nehéz 90-es éveket, most azonban a kazanyi repülőgépgyárban folyamatosan javul a helyzet. Kiváló példa erre az előttünk álló repülőgép.”

Tu-160 Blackjack

Szergej Ivanov egy korábbi nyilatkozatában arról beszélt, hogy a rakétahordozók modernizációjának végrehajtása „új lehetőségeket biztosít a fegyveres erők és a repülés tekintetében, az ország bizakodva tekinthet a jövőbe, és biztonságban érezheti magát”.Újságírók a gyakorlat befejezése után egy kényes kérdésre is választ vártak a légierő parancsnokától. Felidézték számára a védelmi miniszter egy korábbi nyilatkozatát: „Amennyiben Grúzia katonai cselekményt követ el az orosz békefenntartók ellen, abban az esetben Oroszország nem marad közömbös.” A kérdés arra vonatkozott: tervezi-e a légierő vezetése egy esetleges katonai beavatkozás során a légierő bevetését Grúzia Abház és Dél-Oszétia területein, ahol orosz békefenntartók tartózkodnak, és a helyi lakosság 90%-a Oroszország állampolgára? A tábornok nem zárta ki a lehetőségét: „Amennyiben a védelmi miniszter úgy dönt, hogy a légierő alkalmazásra kerül, akkor ő bizonyára lehetőséget lát akár a légierő, akár a haditengerészet, akár a szárazföldi erők bevetésére.” Vlagyimir Mihajlov emlékeztetett arra, hogy a modern fegyveres konfliktusok során a légierők minimális alkalmazása 35%, ami elérheti a 75-80%-ot is a hadmüveletek sajátosságától függően.Nem zárható ki az Orosz Légierő katonai-szállító repülőinek alkalmazása a személyi állomány, a technikai eszközök és a fegyverzet kivonására két, grúziai orosz bázisról. „Szükség esetén szerencsére rendelkezünk katonai-szállító repülőkkel, amelyek képesek »megindulni« Adlerből különböző repülőterekre és végrehajtani ezeket a feladatokat” – mondta a tábornok. A tábornok elmondta, hogy a közelmúltban a katonai-szállító repülők repülőgépeit alkalmazták egy orosz hídépítő zászlóalj Libanonban történő „átdobására”. „Mindösszesen hat gépet szállítottunk Libanonba, de szükség esetén akár harmincat is képesek vagyunk” – mondta a parancsnok.A tábornok arra kérdésre válaszolva, hogyan vélekedik az október 11-ei New York-i eseményről – egy kisrepülőgép repült neki egy épületnek –, elmondta: „Tanulunk ebből az esetből, mint ahogyan tanultunk a 2001. szeptember 11-ei eseményekből is. Országunkban vannak »légi huligánok«, azonban létrehoztunk egy szigorú felügyeletet minden légi jármüre vonatkozóan. A repülőgép még csak készülődik a felszálláshoz, amikor az illetékes szolgálat már tudja, hová, milyen útvonalon és mikor fogja végrehajtani a repülést. Nem a teljes tilalom eszközével dolgozunk, hanem a repülések kontrolljának megkönnyítése a célunk.”Több kérdés hangzott el különböző, a légierőt érintő modernizációs programokról – így többek között az AL-31FM1 típusú hajtómü fejlesztéséről –, amelyekkel kapcsolatban a parancsnok elmondta, hogy vannak közöttük kiemelkedő fejlesztések is, amelyek magas színvonalon zajlanak. „Az ötödik generációs repülőgép, valamint a többi technikai eszköz folyamatosan elégséges mennyiségben fog a fegyveres erők rendelkezésére állni, efelől nincs kétségem” – mondta végezetül a légierő parancsnoka.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-11 14:52:19
Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest.
2017-05-11 12:24:12
4 millió dollár kártérítést fizetett a Boeing az Egyesült Államok kormányának, miután a cég három repülőgép szerelője sérüléseket okozott egy VC-25A, vagy más néven Air Force One oxigén rendszerében.
2017-05-10 11:41:10
Mindössze két héttel azután, hogy bejelentették, az F-35-ös az idei évben nem vesz részt külföldi marketing eseményen, a USAF mégis hivatalossá tette, hogy jövő hónapban a párizsi légiszalonra küldi legújabb gépét.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Harminckilenc esztendeje, 1978. május 26-án vesztette életét Hüse Károly posztumusz őrnagy, a magyar katonai és polgári ejtőernyőzés már életében legendássá vált alakja.