2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új pilótaképzési programot indíthat a jövőben Svédország

JETfly  |  2015-05-26 12:52:39

Svédország megkezdte a régi Saab 105 (Sk 60) típus leváltásának folyamatát, melynek eredményeképp az évtized végére szolgálatba állhat majd a váltótípus. A Military Flying Training System (MFTS) elnevezésű projekt azonban nem csak a típus leváltásáról szól, hanem egy teljesen új képzési rendszer megvalósításáról is, a Védelmi Beszerzések Hivatala (FMV) pedig már hivatalos úton megkezdte az információkérést a potenciális jelöltektől. A svédek hosszútávú megoldást keresnek, a győztesnek legalább 2040-ig kell biztosítania a pilótaképzést.

Az FMV elmondása szerint a jelenlegi Saab 105-ösök csak alapszintü müszerezettséggel és repülési jellemzőkkel rendelkeznek, azonban a mai korszerü követelmények már elvárják a pilótáktól az információs rendszerek hatékony kezelését is, ezért szükséges a képzés reformja. A jelenlegi flotta évente körülbelül 5 500 órát tölt a levegőben, az MFTS rendszerben ez a szám 8 000-re nőne, illetve ezen felül 3 000 órányi szimulátoros oktatást is kapnának a pilóták. Az oktatópilóták biztosítása a légierő illetve az FMV feladata lenne, azonban a müszaki szakemberek és a földi kiszolgáló személyzet toborzásáért a képzést biztosító cég felelne.

Saab 105

Az alap kiképzőgéppel szemben támasztott követelmények szerint legalább 6 600 méteres csúcsmagasság, és 5 000 méteren legalább 425 km/h utazósebesség elérése szükséges. A haladó kiképző repülőgép előírt csúcsmagassága legalább 7 600 méter, ahol Mach 0,65 teljesítése szükséges, földközeli magasságban pedig legalább 540 km/h. További előírás, hogy mindkét kabinban legyenek taktikai kijelzők, akárcsak a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépek esetében, illetve legyen lehetőség szimulált radar- és fegyverhasználatra is.

Az információkérés fázisa július 1-jével zárul le, a jelentkezőknek addig szükséges bemutatniuk a rendszerüket részleteiben, tehát hogy mennyi repülőgéppel valósítható meg a képzés, és mekkora beszerzési és életciklusra vonatkoztatott költséget jelent ez. A győztes kihirdetése és a szerződéskötés a jelenlegi tervek szerint 2016 végén vagy 2017 elején történhet meg, a teljes kiépítettség és az üzemképesség elérését pedig 2020-ra tervezi az FMV.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin