2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új pilótaképzési programot indíthat a jövőben Svédország

JETfly  |  2015-05-26 12:52:39

Svédország megkezdte a régi Saab 105 (Sk 60) típus leváltásának folyamatát, melynek eredményeképp az évtized végére szolgálatba állhat majd a váltótípus. A Military Flying Training System (MFTS) elnevezésű projekt azonban nem csak a típus leváltásáról szól, hanem egy teljesen új képzési rendszer megvalósításáról is, a Védelmi Beszerzések Hivatala (FMV) pedig már hivatalos úton megkezdte az információkérést a potenciális jelöltektől. A svédek hosszútávú megoldást keresnek, a győztesnek legalább 2040-ig kell biztosítania a pilótaképzést.

Az FMV elmondása szerint a jelenlegi Saab 105-ösök csak alapszintü müszerezettséggel és repülési jellemzőkkel rendelkeznek, azonban a mai korszerü követelmények már elvárják a pilótáktól az információs rendszerek hatékony kezelését is, ezért szükséges a képzés reformja. A jelenlegi flotta évente körülbelül 5 500 órát tölt a levegőben, az MFTS rendszerben ez a szám 8 000-re nőne, illetve ezen felül 3 000 órányi szimulátoros oktatást is kapnának a pilóták. Az oktatópilóták biztosítása a légierő illetve az FMV feladata lenne, azonban a müszaki szakemberek és a földi kiszolgáló személyzet toborzásáért a képzést biztosító cég felelne.

Saab 105

Az alap kiképzőgéppel szemben támasztott követelmények szerint legalább 6 600 méteres csúcsmagasság, és 5 000 méteren legalább 425 km/h utazósebesség elérése szükséges. A haladó kiképző repülőgép előírt csúcsmagassága legalább 7 600 méter, ahol Mach 0,65 teljesítése szükséges, földközeli magasságban pedig legalább 540 km/h. További előírás, hogy mindkét kabinban legyenek taktikai kijelzők, akárcsak a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépek esetében, illetve legyen lehetőség szimulált radar- és fegyverhasználatra is.

Az információkérés fázisa július 1-jével zárul le, a jelentkezőknek addig szükséges bemutatniuk a rendszerüket részleteiben, tehát hogy mennyi repülőgéppel valósítható meg a képzés, és mekkora beszerzési és életciklusra vonatkoztatott költséget jelent ez. A győztes kihirdetése és a szerződéskötés a jelenlegi tervek szerint 2016 végén vagy 2017 elején történhet meg, a teljes kiépítettség és az üzemképesség elérését pedig 2020-ra tervezi az FMV.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1917. április 6-án új szakaszához érkezett az akkor már három éve dúló első világháború: e napon ugyanis az Amerikai Egyesült Államok hadba lépett az antant oldalán.