2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új navigációs rendszert kapnak a MiG-35-ösök

JETfly  |  2015-12-11 12:52:58

Új, független inerciális navigációs rendszerrel látják el a MiG-35-ösöket (BINS-Bezplatformnaja Inercialnaja Navigacionnaja Szisztyema) – jelentette be a Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet (MIEA) vezérigazgatója, Alekszej Kuznyecov.

„Aláírtuk a szerződést, melynek értelmében a jövő év végéig befejezzük a szükséges teszteket és a MiG-35-ösök megkaphatják az új BINS-eket” – nyilatkozat Alekszej Kuznyecov a MIEA sajtótájékoztatóján. Az új, független navigációs rendszer segítségével nagy pontossággal lehetséges meghatározni a repülőgép tartózkodási helyét, az előre beprogramozott útvonaladatokat, célobjektumok helyét - és mindezt úgy, hogy a helymeghatározáshoz semmilyen külső információforrásra nincs szüksége a rendszernek.

A MiG-35 többfeladatú 4++ generációs vadászrepülőgép a MiG-29K/KUB és MiG-29M/M2 továbbfejlesztett változata. A MiG-29-es már eddig is nagyszerű aerodinamikai tulajdonságaira építve, a hajtóművek és az elektronikai berendezések fejlesztésével sikerült elérni, hogy a belső üzemanyagkészlet a duplájára nőtt, a harci teher pedig még ennél is nagyobb arányban, összesen 6 500 kg-ra emelkedett.

A szükséges tolóerőről a két darab RD-33MK gondoskodik, utánégető nélkül 5,4 tonna, forszázzsal 9 tonna a rendelkezésre álló teljesítmény. ezek a hajtóművek már „füstmentesek”, azaz az égőtér kialakításával és új vezérlő elektronika alkalmazásával megszűnt a típusra jellemző erős koromkibocsájtás. Az üzemeltetési költségek jelentősen csökkentek, 2,5-ször kerül kevesebbe egy repült óra a 29-eshez viszonyítva. Megújultak a fedélzeti rádióelektronikai berendezések is, az úgynevezett „nyílt architektúra” leegyszerűsíti az új fejlesztésű fegyverek és egyéb berendezések integrációját. A BINS-et nagy valószínűséggel a tervezett könnyű katonai szállítógép, az Il-112V is megkapja.

„A MIEA kész bármikor elvégezni az Il-112V-be történő alkalmazáshoz szükséges átalakításokat. Érdekünk, hogy ez minél hamarabb történjen meg. A rendszer már sorozatgyártás alatt áll, az adaptációhoz szükséges módosításokat rövid idő alatt el tudjuk végezni” – mondta Alekszej Kuznyecov.

A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet a fő helyszíne mind a polgári, mind a katonai repülésben alkalmazott navigációs rendszerek fejlesztésének. Az Orosz Föderációban egyébként öt intézet foglalkozik navigációs rendszerek gyártásával. A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet által fejlesztett és gyártott lézergiroszkópokat és kvarc gyorsulásmérőket széles körben alkalmazza a katonai és polgári repülés.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.