2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új hajtóművel repült az An-178-as

JETfly  |  2016-02-10 12:03:26

D-436-148FM típusú hajtóművel repült az An-178.

A VKontakte közösségi portálon jelentette be az Antonov repülőgépgyártó vállalat, hogy február 5-én, Kijevben sikeres próbarepülést hajtott végre az UR-EXP lajstromjelő, 001-es oldalszámú An-178 szállító repülőgép úgy, hogy a bal hajtóműve az újonnan fejlesztett D-436-148FM volt. A repülőgép 27 percet töltött a levegőben.

A 2015. május 7-i első felszállása óta az An-178 közel 40 felszállásból 107 óra levegőben töltött időt teljesített. A D-436-148FM típusú erőforrás megérkezéséig annak elődjével, a D-436-148 hajtóművel repült – ezt a típust rendszeresítették az An-148/158 utasszállítókon is.

A D-436-148FM hajtóművet az ukrán Motor Szics és az Ivcsenko-Progressz gyárak közösen fejlesztették, kimondottan az An.178 teherszállító repülőgéphez. A D-436-148FM gyártása egy év csúszással, 2015 december 9-én kezdődött meg.

A D-436-148FM alapjául a D-436-148 szolgált, ám annál jóval csendesebb, alacsonyabb a károsanyag kibocsájtása és mindezekhez 64,5 kN-ról 77,2 kN-ra megnövekedett tolóerő járul.

A zajszint csökkenését a hajtómű burkolatának hangelnyelő kialakítása is segíti. A régi hajtómű üreges kialakítású ventilátor-lapátjai helyett az új hajtóműbe széles profilú lapátokat szereltek és a keresztmetszetet is növelték, ezzel jelentősen fokozták az egységnyi idő alatt átáramló levegő mennyiségét. A turbinarész változatlan maradt, azonban a hátsó felfüggesztésen változattak és a segédberendezések meghajtásán is módosítottak.

A típusjelzés betűjeleivel tisztelegtek Fedor Mihajlovics Muravcsenko előtt – ő volt a Progressz főkonstruktőre, egyben a műszaki tudományok doktora, egyetemi professzor, az Ukrán Tudományos Akadémia tagja, számos kitüntetés és cím birtokosa. Vezetésével fejlesztettek és gyártottak hajtóműveket olyan repülőgépekhez, mint a Jak-42, An-72, An-74, An-124 Ruszlán, An-225 Mirija, An-140, Tu-334, Be-200, Jak-130, An-74TK-300, An-70, An-148.

Fotó: Vaszilij Kuba/spotters.net.ua 

Forrás: BMPD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.