2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Típusengedélyt szerzett a Mi-38

2016-01-06 12:35:04

A Mi-38-as újonnan megszerzett típusengedélyének követelményei összhangban vannak mind az orosz, mind a nemzetközi hatósági követelményekkel.

2016-ban megkezdődik az új orosz közepes helikopter, a Mi-38-as sorozatgyártása és a hazai piacon történő értékesítése. Az első helikopter sárkányszerkezete már elkészült a kazanyi gyártósoron - egyébként az összes fődarab az orosz ipar terméke. 2015 végén, december 30-án került sor a típusbizonyítvány ünnepélyes átadására a moszkvai M. L. Mil Helikoptergyárban: Alekszandr Nyeragyko, a Légiszállítási Állami Ügynökség vezetője ekkor adta át a dokumentumokat Alekszandr Mihejevnek, az Orosz Helikopterek Holding vezérigazgatójának.

„Lenyűgöző munkát végzett 2015-ben a holding, melynek eredménye a mostani bizonyítvány megszerzése. Sokrétűbbé tettük a piaci kínálatot, mindezt az orosz ipari háttérre alapozva. Az év elején új könnyű helikopterekkel, az „Anszat”-tal és a Ka-226T-vel léptünk ki az orosz piacra, és az év végére már az Anszat VIP-változatára és a Mi-38-ra is megszereztük a típusbizonyítványt” – nyilatkozta Alekszandr Mihejev.

Mi-38

A légialkalmassághoz szükséges tesztekben két prototípus (OP-3 és OP-4) vett részt, mindkettőbe a Klimov cég TV7-117V hajtóműve került. A hajtóművek 2015 első félévében már átestek az alkalmassági vizsgálatokon. Az OP-4-es prototípus már szinte teljesen megegyezik a sorozatgyártásra szánt típussal, az abban alkalmazandó összes berendezést tartalmazza.

A Mi-38-ason alkalmazott technikai újításoknak köszönhetően az új helikopter minden tekintetben – terhelhetőség, utaslétszám, repülési teljesítmény – meghaladja a kategóriája többi típusát. Kialakításakor ügyeltek arra, hogy a hazai AP-29-es, az európai CS-29-es és az amerikai FAR-29-es szabványoknak is megfeleljen a Mi-38-as. Az IKBO-38-as fedélzeti integrált rendszernek köszönhetően, mely öt nagyméretű képernyőre közvetíti az adatokat, nagymértékben nőtt a repülésbiztonság. Az új rendszer alkalmas a helikopter automatikus vezetésére előre beprogramozott útvonalon, de a leszállás, függés is végrehajtható autonóm üzemmódon.

A Mi-38-as átmenetet képez a legendás Mi-8 és a világ legnagyobb teherszállító helikoptere, a Mi-26 között. A Mi-38-as kabinja és raktere kategóriájában a legnagyobb, mely lehetővé teszi a teherszállítást igen széles tartományban. Kiemelkedően alacsony a vibrációja, valamint már most köthető hozzá egy új világrekord: a 10 és 20 tonna közötti felszálló súlyú helikopterek kategóriában a Mi-38-asé a magassági rekord – 8600 méter.

Forrás: rostec.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.