2017. 03. 22. szerda
Beáta, Izolda
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Könnyű támadó változatban is sikeres lehet az M-346

JETfly  |  2017-03-03 10:45:45

Már jövőre elkészülhet a Leonardo cég M-346-os kiképzőgépének könnyű támadó változata – az erre vonatkozó terveket a cég vezetősége az IDEX 2017 szakkiállításon ismertette a nagyközönséggel.

  • Az M-346 könnyű támadó változata már 2018-ban elkészülhet
  • Ennek hírét az IDEX 2017 szakkiállításon jelentették be
  • Az M-346 eredetileg közös projektként készült

Az új M-346LCA (Light Combat Aircraft) az alaptípus továbbfejlesztett változata, jócskán megnövelt képességekkel. A Grifo-346 fedélzeti radarberendezés alkalmassá teszi légi és földi célok elleni tevékenységre, a tervek szerint már 2018 év végéig el is készül az első példány.

Az M-346 öt külső függesztési ponttal rendelkezik, amelyekre egyaránt függeszthető légiharc rakéta és irányított bomba/rakéta fegyverzet, attól függően, hogy vadász vagy földi támadó feladatra száll fel.

A Grifo-346 aktív fázisrácsvezérelt radar nagyban növeli az M-346 lehetőségeit, az EW (Rádioelektronikai Harc) eszközei illetve az infrazavaró berendezése a túlélő képességét növelik. Az M-346 vadászváltozata hasonló képességekkel bír, mint a jóval drágább „nagytestvérei”, ezért a gyártó bízik abban, hogy a kevésbé tehetős vásárlók ezt fogják választani.

Az M-346 eredetileg közös projektként készült, a két fejlesztő az orosz Jakovlev OKB és az olasz Alenia Aermacchi volt, azonban a megvalósítási fázisban búcsút mondtak egymásnak. Az addigi közös kutatási eredményeket felhasználva az oroszok elkészítették a Jak-130-as kiképzőgépet, az olaszok pedig az M-346-ost.

Az M-346 „szűzfelszállására” 2004. július 15-én került sor, a sorozatgyártás 2010-ben indult. Olaszország mellett Izrael, Szingapúr és Lengyelország is vásárolt kiképzési feladatokra a típusból. A kétszemélyes kiképzőgép 11,5 m hosszú, fesztávja 9,7 m, üres súlya 4,6 tonna, max. felszálló súlya 9,5 tonna, maximális sebessége 1 060 km/h, csúcsmagassága 13 700 m.

Forrás: military-informant.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.
2017. 03. 22., 09:14
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Londonból Dohába tartó szállító repülőgép március 21-én, kedden délelőtt, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.
2017. 03. 20., 11:38
A Horvát Légierő és Légvédelem 2016-ban ünnepelte megalakulásának 25. évfordulóját.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az iráni média a hónap első felében hozta nyilvánosságra, hogy elkészült az Iráni Helikopterjavító és Logisztikai Vállalat (PANHA) által tervezett Saba-248 típusú helikopter.