2017. 01. 23. hétfő
Rajmund, Zelma
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Interjú a Jak-152 tesztpilótájával

JETfly  |  2016-10-18 11:31:57
Kapcsolódó
cikkek (1)

Szeptember végén az Irkutszki Repülőgépgyár repülőteréről felszállt az új Jak-152-es, ezzel kezdetét vette a sorozatgyártás előtti berepülési fázis.

A repülőgépet a gyár berepülőpilótája, Vaszilij Szevasztyanov teszteli – benyomásairól az Orosz Fegyveres Erők lapjának nyilatkozott. 

„Az első felszállás nem hozott semmi meglepetést, minden rendszer a tervezett módon működött. A berepülési programban előírt manővereket hiánytalanul végrehajtottuk. A Jak-152-es alap kiképzőgépnek készült, a repülést a kezdetektől elsajátítani akarók részére. Tulajdonságainak köszönhetően széleskörűen alkalmazható akár katonai, akár polgári célú előképzésre. A repülési alapokon túl alkalmas bonyolult műrepülés, légitájékozódás, műszerrepülés oktatására is.

Elődjeihez, a Jak-52 és 54-eshez hasonlóan ez is nagyon könnyen kezelhető, jóindulatú repülőgép. A legnagyobb különbség a műszerezettségében van – a legújabb technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a Jak-152-es alkalmas bonyolult idős illetve éjszakai repülések végrehajtására is. Mivel kiképzőgépnek készült, ezért az oktató képes szimulálni a „vakrepülés” körülményeit a jól bevált függönyös módszerrel – azaz a hátsó kabinból irányítva egy speciális függöny eltakarja a kilátást a növendék elől. Ez a lehetőség nagy előny a piac többi szereplőjéhez képest.

A Jak-152-es egyik potenciális felhasználója az Orosz Védelmi Minisztérium lehet. Az egyszerű üzemeltetés, a költséghatékonyság és a kiváló repülési jellemzők alkalmassá teszik a Jak-152-est, hogy a sugárhajtású repülőgépre történő kiképzés előtt ezen a típuson tanítsák meg a leendő katonai pilótákkal az alapokat. Az sem hátrány, hogy az Orosz Légierő sugárhajtású kiképzőgépe, a Jak-130-as szintén az irkutszki üzemből kerül ki. Ennek köszönhetően a tervezésnél már ügyeltek arra, hogy ergonómiailag minél hasonlóbb legyen a két típus.

Az üzemeltetésnél is sok az átfedés, sok földi kiszolgáló berendezés kompatibilis a két típusnál, a szimulátortól kezdve a repülések kiértékelésénél használt berendezésig. A növendékek kiképzése során nagyobb mértékben lehet támaszkodni az alaptípuson megszerzett ismeretekre, gördülékenyebb az átállás a nagyobb sebességű típusra. A gyári tesztpilóta csupán egyetlen negatívumot említett: a hátsó kabin szűkösségét, illetve a korlátozott kilátást, amely bizonyos körülmények között megnehezítheti az oktató munkáját."

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-18 15:38:12
A Francia Légierő vezetése 2017. január 6-án megerősítette, hogy a franciaországi Orléans-Bricy légibázisra megérkezett a 11. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgép, melyet az európai Airbus Defence and Space vállalat szállított le.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 23., 10:33
Kiváló magyar helyezések szabad osztályban, Szabó az utolsó napot másodikként zárta. Az ausztrál égbolt végig kék maradt.
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Gépjárműveik futásteljesítménye alapján eljuthattak volna a Holdig és vissza, vagy akár hússzor megkerülhették volna a Földet. Nincs misszió nélkülük, de az itthoni és a külföldi gyakorlatokon, társadalmi rendezvényeken is megbízható „háttérmunkások”, vagy éppen főszereplők.