2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Interjú a Jak-152 tesztpilótájával

JETfly  |  2016-10-18 11:31:57
Kapcsolódó
cikkek (1)

Szeptember végén az Irkutszki Repülőgépgyár repülőteréről felszállt az új Jak-152-es, ezzel kezdetét vette a sorozatgyártás előtti berepülési fázis.

A repülőgépet a gyár berepülőpilótája, Vaszilij Szevasztyanov teszteli – benyomásairól az Orosz Fegyveres Erők lapjának nyilatkozott. 

„Az első felszállás nem hozott semmi meglepetést, minden rendszer a tervezett módon működött. A berepülési programban előírt manővereket hiánytalanul végrehajtottuk. A Jak-152-es alap kiképzőgépnek készült, a repülést a kezdetektől elsajátítani akarók részére. Tulajdonságainak köszönhetően széleskörűen alkalmazható akár katonai, akár polgári célú előképzésre. A repülési alapokon túl alkalmas bonyolult műrepülés, légitájékozódás, műszerrepülés oktatására is.

Elődjeihez, a Jak-52 és 54-eshez hasonlóan ez is nagyon könnyen kezelhető, jóindulatú repülőgép. A legnagyobb különbség a műszerezettségében van – a legújabb technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a Jak-152-es alkalmas bonyolult idős illetve éjszakai repülések végrehajtására is. Mivel kiképzőgépnek készült, ezért az oktató képes szimulálni a „vakrepülés” körülményeit a jól bevált függönyös módszerrel – azaz a hátsó kabinból irányítva egy speciális függöny eltakarja a kilátást a növendék elől. Ez a lehetőség nagy előny a piac többi szereplőjéhez képest.

A Jak-152-es egyik potenciális felhasználója az Orosz Védelmi Minisztérium lehet. Az egyszerű üzemeltetés, a költséghatékonyság és a kiváló repülési jellemzők alkalmassá teszik a Jak-152-est, hogy a sugárhajtású repülőgépre történő kiképzés előtt ezen a típuson tanítsák meg a leendő katonai pilótákkal az alapokat. Az sem hátrány, hogy az Orosz Légierő sugárhajtású kiképzőgépe, a Jak-130-as szintén az irkutszki üzemből kerül ki. Ennek köszönhetően a tervezésnél már ügyeltek arra, hogy ergonómiailag minél hasonlóbb legyen a két típus.

Az üzemeltetésnél is sok az átfedés, sok földi kiszolgáló berendezés kompatibilis a két típusnál, a szimulátortól kezdve a repülések kiértékelésénél használt berendezésig. A növendékek kiképzése során nagyobb mértékben lehet támaszkodni az alaptípuson megszerzett ismeretekre, gördülékenyebb az átállás a nagyobb sebességű típusra. A gyári tesztpilóta csupán egyetlen negatívumot említett: a hátsó kabin szűkösségét, illetve a korlátozott kilátást, amely bizonyos körülmények között megnehezítheti az oktató munkáját."

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-11 14:52:19
Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest.
2017-05-11 12:24:12
4 millió dollár kártérítést fizetett a Boeing az Egyesült Államok kormányának, miután a cég három repülőgép szerelője sérüléseket okozott egy VC-25A, vagy más néven Air Force One oxigén rendszerében.
2017-05-10 11:41:10
Mindössze két héttel azután, hogy bejelentették, az F-35-ös az idei évben nem vesz részt külföldi marketing eseményen, a USAF mégis hivatalossá tette, hogy jövő hónapban a párizsi légiszalonra küldi legújabb gépét.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.