2017. 03. 26.
Emánuel
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel

JETfly  |  2016-09-27 16:09:04

Az AERO Vodochody AEROSPACE és partnere, az Omnipol megszervezte az L-39-est üzemeltető országok első világtalálkozóját.

Az eseményen képviseltette magát Ausztria, Banglades, Csehország, Észtország, Grúzia, Magyarország, Litvánia, Mozambik, Nigéria, Szlovákia, Thaiföld, Tunézia és Uganda – többek között ezekben az országokban üzemeltetik, illetve üzemeltették az L-39-est. Az esemény fővédnöke a Cseh Légierő volt, felszólalt az AERO Vodochody AEROSPACE és az Omnipol képviselője mellett Libor Štefánik dandártábornok, a Cseh Légierő korábbi parancsnoka is.

Giuseppe Giordo, az AERO Vodochody AEROSPACE vezérigazgatója köszöntőjében kifejezte reményét, hogy sikerül hagyományt teremteniük és létrejöhet egy olyan erős kötelék ezen nagyszerű repülőgép üzemeltetői között, amely megalapozhatja a típus további jövőjét.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Ennek megfelelően a konferencia nem csak a sikeres múlt eredményeiről szólt, szó esett a program jövőjéről is. A résztvevő országok megosztották üzemeltetési tapasztalataikat, de ezen kívül alkalmuk volt megismerkedni a legújabb fejlesztéssel, az L-39NG-vel. A régi L-39-est üzemeltetőknek lehetőségük van két lépcsőben átállni az NG-re: első lépésben a hajtóművet és az avionikát cserélik le a régi sárkányokban, majd az új sárkány leszállításakor teszik át a beszerelt hajtóműveket és műszereket.

Az OMNIPOL részesedése a programban 50%, ami bizonyítja a cég stratégiai szándékainak komolyságát. A siker alapja a típus kiemelkedő múltja – ez olyan alapot jelent, amelyre bátran lehet építkezni. Az OMNIPOL vezérigazgatója, Michael Hon szerint az 1971 óta legyártott közel 3 000 darab L-39-es elég indok arra, hogy felerészben beszálljon az OMNIPOL a további fejlesztésekbe.

A találkozó légi bemutatóval zárult, amely az L-39NG képességeit prezentálta. A találkozót követő hétvégén a résztvevők ott lehettek az ostravai NATO- és Cseh Légierő Napok rendezvényen, amelynek statikus bemutatóján ott volt az L-39 NG is.

L-39

Az L-39 és továbbfejlesztett változatai, az L-59, L-139 és L-159 az egyik legsikeresebb sugárhajtású kiképzőgép a világon. A világ 45 országában több, mint 3000 darab repült belőlük, további 15 országban pedig magánkézben is üzemeltetik őket. 15 műrepülő kötelék használta az L-39-est, közülük 8 még ma is aktív. A típus több, mint 5 millió repült órát mondhat magáénak több tízezer pilóta kezdte karrierjét ezzel a géppel. Méltán vált híressé nem csak kiváló repülő tulajdonságai miatt, de azért is, mert szélsőséges klimatikus viszonyok között is hibátlanul üzemeltethető.

L-39NG

Az L-39 NG a modern légierők igényeinek megfelelően kialakított gyakorlógép. Az aerodinamikai koncepció nem változott az L-39-hez képest, azonban a berendezések, a hajtómű, az avionikai rendszerek a kor kihívásainak megfelelnek. A hajtómű a legmodernebb FJ44-4M TAP Blue (Total Assurance Program) támogatással, amely garancia a kimagasló megbízhatóságra és a tervezhető, de főleg alacsony üzemeltetési költségekre. A legmodernebb avionikai eszközöknek köszönhetően kiváló alaptípus a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre történő kiképzéshez. Négy felfüggesztési pontjára változatos levegő-levegő és levegő-föld fegyverzet függeszthető. A földi támogató rendszer magába foglalja a legmodernebb szimulátor-kiképző állomást is.

Forrás: AERO Vodochody

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-23 12:46:51
Az ország kedvenc repülőmúzeuma hamarosan új helyen fogadja a látogatókat. Az Aeropark csupán métereket költözik, mégis pazar látvány lesz már az autósoknak is. Az átmeneti időszakban a rendkívül népszerű reptérlátogatás zavartalanul, új elemekkel bővítve működik tovább.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1918. március 23., Olaszország, Pergine repülőtere: vitéz Boksay Antal repülőfőhadnagy végrehajtja az első sikeres magyar katonai ejtőernyős ugrást. 2017. március: mint már régóta minden évben, idén is e történelmi ugrás előtt tisztelegve tartják fegyvernemi napjukat a Magyar Honvédség ejtőernyősei.