2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Albatros tovább él, vagyis érkezik az L-39NG

JETfly  |  2014-07-17 12:27:35

Új, L-39NG típusnévre hallgató repülőgépet mutatott be az Aero Vodochody repülőgépgyártó cég, amely repülőgépnek alapja a méltán népszerű, még az 1960-as évek végén megalkotott L-39.

Az L-39-esből több mint 3 000 darabot gyártottak és napjainkban is még 400 példány repül belőle. A típus számos kiváló tulajdonsággal rendelkezik, ilyen például a jó manőverező képesség, az egyszerü karbantartás, a szélsőséges időjárási körülmények közötti alkalmazhatóság, az alacsony üzemeltetési költség, és az, hogy a robusztus kialakítású típus példányai mára elérték az 5 millió repült órát. Erre a sikeres alapra kíván az Aero Vodochody építkezni az új, L-39NG típusjelzésü repülőgép kifejlesztésénél. A nagy előddel szemben azonban az új repülőgép már a 21. század kihívásainak fog megfelelni, így  modern technológiákat kívánnak alkalmazni a fejlesztés során. 

L-39

Egyelőre még csak 3D-s grafika, illetve makett formájában létezik az L-39NG

A legfontosabb újdonság a Williams International által gyártott FJ44-4M hajtómü lesz, amely nagyobb sebességet, hatótávolságot biztosít és nagyobb élettartammal is rendelkezik. A repülőgép moduláris rendszerü, folyadékkristályos kijelzőkkel felszerelt kabinnal fog rendelkezni (glass cockpit), amely fejlett kommunikációs-, valamint beágyazott virtuális képzési rendszereket is tartalmaz, elősegítve a pilóták költséghatékony kiképzését a következő generációs vadászrepülőgépekre. Szemben az alap L-39-es változatokkal az L-39NG új struktúrájú, üzemanyagtartályokkal felszerelt, modern anyagok felhasználásával készülő szárnyakat kap, amelyek csökkentik a súlyt és növelik az élettartamot. Ezek a legjelentősebb változások, de természetesen sok más téren is modernebb lesz az új repülőgép.

L-159

Remélhetőleg nagyobb sikereket ér el az új típus, mint a hányatott sorsú L-159 Alca

Az új típus kifejlesztésének célja, hogy kiváltsák vele az elöregedő L-39 példányokat és egy sor más, szintén elavuló kiképző típust. A világ jelenleg rendszerben lévő sugárhajtású kiképző repülőgépeinek mintegy 60%-a kerül kivonásra az elkövetkező 15 évben, tehát jogosak lehetnek az Aero Vodochody reményei az új típus eladását illetően. A repülőgép a költséghatékony kiképzési feladatok ellátása mellett képes lesz könnyü harci- és felderítő bevetések végrehajtására is, bármilyen éghajlati viszonyok között. A tervek szerint a prototípus 2016-ban emelkedik először a levegőbe és 2018-ban kezdődne a sorozatgyártás. Remélhetőleg a cseh gyártó nagyobb sikert ér el az L-39NG-vel, mint a méltatlanul mostohagyerekként kezelt, szintén az L-39 alapjaiból kifejlesztett L-159 Alca típussal.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-11 14:52:19
Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest.
2017-05-11 12:24:12
4 millió dollár kártérítést fizetett a Boeing az Egyesült Államok kormányának, miután a cég három repülőgép szerelője sérüléseket okozott egy VC-25A, vagy más néven Air Force One oxigén rendszerében.
2017-05-10 11:41:10
Mindössze két héttel azután, hogy bejelentették, az F-35-ös az idei évben nem vesz részt külföldi marketing eseményen, a USAF mégis hivatalossá tette, hogy jövő hónapban a párizsi légiszalonra küldi legújabb gépét.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.