2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Albatros tovább él, vagyis érkezik az L-39NG

JETfly  |  2014-07-17 12:27:35

Új, L-39NG típusnévre hallgató repülőgépet mutatott be az Aero Vodochody repülőgépgyártó cég, amely repülőgépnek alapja a méltán népszerű, még az 1960-as évek végén megalkotott L-39.

Az L-39-esből több mint 3 000 darabot gyártottak és napjainkban is még 400 példány repül belőle. A típus számos kiváló tulajdonsággal rendelkezik, ilyen például a jó manőverező képesség, az egyszerü karbantartás, a szélsőséges időjárási körülmények közötti alkalmazhatóság, az alacsony üzemeltetési költség, és az, hogy a robusztus kialakítású típus példányai mára elérték az 5 millió repült órát. Erre a sikeres alapra kíván az Aero Vodochody építkezni az új, L-39NG típusjelzésü repülőgép kifejlesztésénél. A nagy előddel szemben azonban az új repülőgép már a 21. század kihívásainak fog megfelelni, így  modern technológiákat kívánnak alkalmazni a fejlesztés során. 

L-39

Egyelőre még csak 3D-s grafika, illetve makett formájában létezik az L-39NG

A legfontosabb újdonság a Williams International által gyártott FJ44-4M hajtómü lesz, amely nagyobb sebességet, hatótávolságot biztosít és nagyobb élettartammal is rendelkezik. A repülőgép moduláris rendszerü, folyadékkristályos kijelzőkkel felszerelt kabinnal fog rendelkezni (glass cockpit), amely fejlett kommunikációs-, valamint beágyazott virtuális képzési rendszereket is tartalmaz, elősegítve a pilóták költséghatékony kiképzését a következő generációs vadászrepülőgépekre. Szemben az alap L-39-es változatokkal az L-39NG új struktúrájú, üzemanyagtartályokkal felszerelt, modern anyagok felhasználásával készülő szárnyakat kap, amelyek csökkentik a súlyt és növelik az élettartamot. Ezek a legjelentősebb változások, de természetesen sok más téren is modernebb lesz az új repülőgép.

L-159

Remélhetőleg nagyobb sikereket ér el az új típus, mint a hányatott sorsú L-159 Alca

Az új típus kifejlesztésének célja, hogy kiváltsák vele az elöregedő L-39 példányokat és egy sor más, szintén elavuló kiképző típust. A világ jelenleg rendszerben lévő sugárhajtású kiképző repülőgépeinek mintegy 60%-a kerül kivonásra az elkövetkező 15 évben, tehát jogosak lehetnek az Aero Vodochody reményei az új típus eladását illetően. A repülőgép a költséghatékony kiképzési feladatok ellátása mellett képes lesz könnyü harci- és felderítő bevetések végrehajtására is, bármilyen éghajlati viszonyok között. A tervek szerint a prototípus 2016-ban emelkedik először a levegőbe és 2018-ban kezdődne a sorozatgyártás. Remélhetőleg a cseh gyártó nagyobb sikert ér el az L-39NG-vel, mint a méltatlanul mostohagyerekként kezelt, szintén az L-39 alapjaiból kifejlesztett L-159 Alca típussal.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.