2017. 04. 28. péntek
Valéria
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kanadai szakértő szerint veszélyes az egyhajtóműves F-35

JETfly  |  2014-06-18 12:02:47

A Kanadai Közpolitikai Alternatívák Központjának legújabb jelentése, amelynek szerzője az „Egy halott pilóta” címet adta, azt feszegeti, hogy a kiöregedett CF-18 repülőgépek váltására tervezett F-35 üzemeltetése veszélyes az északi körülmények között.

A szakértő véleménye szerint az egyhajtómüves F-35 vadászbombázó repülőgépek alkalmazása különösen kockázatos az óceán és a sarkvidéki területek felett. A CF-18-hoz viszonyítva ez a különbség alapvetően a pilótákat fenyegeti és tartja őket nyomás alatt.

A kutatás szerzője, Michael Byers az F-35-öst a szintén egyhajtómüves CF-104 ”Starfighter” repülőgéppel hasonlította össze. A típus 1967 és 1987 között állt szolgálatban a Kanadai Királyi Légierő kötelékében és ez idő alatt 110 vészhelyzetet jegyeztek fel.

A jelentés kitér arra a tényre, hogy az egyhajtómüves repülőgépek a legsebezhetőbbek madarakkal történő ütközések során. Ilyen helyzetben, egy második hajtómü nélkül a repülőgép az esetek nagytöbbségében nem tudja folytatni a repülést. A CF-104-esek üzemeltetése során a vészhelyzetek 25 %-a madarak miatt következett be.

F-35 vadászbombázó

Fotó: sinodefenceforum.com

Összességében különböző okok miatt Kanada légierejének mintegy felét elvesztette úgy, hogy háborúban nem is vett részt. Ehhez tartozik, hogy a repülőkatasztrófák során 39 repülőgép-vezető vesztette életét. Ezek miatt az értelmetlen halálok miatt ezek a pilóták a „kiválasztottak” elnevezést kapták.

Byers arra a végkövetkeztetésre jutott, hogy csak egy második hajtómü az, ami képes lehet megakadályozni a katasztrófák nagyrészét. Véleménye szerint a világon Kanada rendelkezik a leghosszabb partvonallal, ezért nem megengedhető megbízhatatlan technika beszerzése, és kéthajtómüves repülőgépekkel kell ellátni a légierőt.

A professzor tanulmánya tartalmazza többek között a „US Air Force Safety Center” (az Amerikai Légierő Repülésbiztonsági Központ) legújabb statisztikai adatait is, amelyek szerint továbbra is szignifikánsan magasabb az egyhajtómüves harci repülőgépekkel bekövetkezett katasztrófák száma, mint a két hajtómüvel rendelkezőknél.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.