2017. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
: 309 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Dél-koreai Légierő lecseréli orosz kiképzőgépeit

JETfly  |  2014-05-19 10:12:34

A Dél-koreai Légierő akadémiája memorandumot írt alá, amelynek értelmében a közeljövőben szerződést köt a Korea Aerospace Industries (KAI) céggel, 23 KC-100 Naraon kiképző repülőgép megvásárlásáról. A KAI közleménye szerint a memorandumot a két félen kívül szignálta a dél-koreai közlekedési- és védelmi minisztérium, valamint a Védelmi Beszerzési Programiroda is.

A szerződés jelentőségét növeli, hogy ez az első nagyszámú megrendelés a típusra. Helyi sajtóinformációk szerint a végleges szerződést 2014 végéig aláírhatják a felek. A tervek szerint a 23 gépet 2016 végéig adnák át a megrendelőnek. A hazai gyártású repülőgépekkel az akadémia által jelenleg üzemeltetett 20 Iljusin T-103 kiképzőgépeket váltják, amelyekkel a pilótanövendékek az ún. „szoktató repülését” hajtják végre.

A KC-100 négyszemélyes, egy hajtómüves, könnyü repülőgép első repülését 2011. július 20-án hajtotta végre. A repülőgép meghajtásáról egy Teledyne Continental Motors TSIOF-550-K dugattyús motor gondoskodik.

KC-100 Naraon

Fotók: Korea Aerospace Industries

A KAI eddig két repülési prototípust épített, valamint két gépet a statikus (földi) tesztek végrehajtására, illetve elkészült egy „sorozatban gyártott” prototípus is. A Naraon a dél-koreai hatóságoktól már megkapta a repüléshez szükséges engedélyeket.

A KAI az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalával fennálló Kétoldalú Repülésbiztonsági Együttmüködés alapján az amerikai engedély megszerzésén dolgozik, hogy a későbbiekben, az USA-ban is forgalmazhassa a Naraont. Az orosz T-103 repülőgépeket a Szovjetunió adóssága törlesztéseként szállította az „Iljusin” cég Dél-Koreába, 2004-ben.

A KC-100 Naraon technikai jellemzői

Személyzet: 1 fő

Férőhely: 3 utas

Hossz: 8,5 m

Szárnyfesztáv: 11,37 m

Magasság: 2,87 m

Üres tömeg: 1.089 kg

Hajtómü teljesítménye: 315 LE

Maximális felszálló tömeg: 1.633 kg

Repülési adatok

Maximális sebesség: 389 km/h

Hatótávolság: 2.222 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság: 7.620 m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-23 12:46:51
Az ország kedvenc repülőmúzeuma hamarosan új helyen fogadja a látogatókat. Az Aeropark csupán métereket költözik, mégis pazar látvány lesz már az autósoknak is. Az átmeneti időszakban a rendkívül népszerű reptérlátogatás zavartalanul, új elemekkel bővítve működik tovább.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.

  Legfrissebbek most

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az MBDA hadiipari vállalat függőleges indítású, kis hatótávolságú légvédelmi rakétarendszere, a VL Mica SHORAD hajófedélzetről és szárazföldről indítható verzióban készült.