2017. 05. 01. hétfő
Fülöp, Jakab
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Dél-koreai Légierő lecseréli orosz kiképzőgépeit

JETfly  |  2014-05-19 10:12:34

A Dél-koreai Légierő akadémiája memorandumot írt alá, amelynek értelmében a közeljövőben szerződést köt a Korea Aerospace Industries (KAI) céggel, 23 KC-100 Naraon kiképző repülőgép megvásárlásáról. A KAI közleménye szerint a memorandumot a két félen kívül szignálta a dél-koreai közlekedési- és védelmi minisztérium, valamint a Védelmi Beszerzési Programiroda is.

A szerződés jelentőségét növeli, hogy ez az első nagyszámú megrendelés a típusra. Helyi sajtóinformációk szerint a végleges szerződést 2014 végéig aláírhatják a felek. A tervek szerint a 23 gépet 2016 végéig adnák át a megrendelőnek. A hazai gyártású repülőgépekkel az akadémia által jelenleg üzemeltetett 20 Iljusin T-103 kiképzőgépeket váltják, amelyekkel a pilótanövendékek az ún. „szoktató repülését” hajtják végre.

A KC-100 négyszemélyes, egy hajtómüves, könnyü repülőgép első repülését 2011. július 20-án hajtotta végre. A repülőgép meghajtásáról egy Teledyne Continental Motors TSIOF-550-K dugattyús motor gondoskodik.

KC-100 Naraon

Fotók: Korea Aerospace Industries

A KAI eddig két repülési prototípust épített, valamint két gépet a statikus (földi) tesztek végrehajtására, illetve elkészült egy „sorozatban gyártott” prototípus is. A Naraon a dél-koreai hatóságoktól már megkapta a repüléshez szükséges engedélyeket.

A KAI az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalával fennálló Kétoldalú Repülésbiztonsági Együttmüködés alapján az amerikai engedély megszerzésén dolgozik, hogy a későbbiekben, az USA-ban is forgalmazhassa a Naraont. Az orosz T-103 repülőgépeket a Szovjetunió adóssága törlesztéseként szállította az „Iljusin” cég Dél-Koreába, 2004-ben.

A KC-100 Naraon technikai jellemzői

Személyzet: 1 fő

Férőhely: 3 utas

Hossz: 8,5 m

Szárnyfesztáv: 11,37 m

Magasság: 2,87 m

Üres tömeg: 1.089 kg

Hajtómü teljesítménye: 315 LE

Maximális felszálló tömeg: 1.633 kg

Repülési adatok

Maximális sebesség: 389 km/h

Hatótávolság: 2.222 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság: 7.620 m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.