2016. 12. 07. szerda
Ambrus
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szimulátor képzésen a Gripen pilóták

JETfly  |  2014-03-14 10:09:35

Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis JAS-39 hajózói az idén is Stockholmba utaztak egy hétre, hogy március 3-7. között részt vegyenek a svéd Védelmi Kutatási Ügynökség (FOI) által üzemeltetett „Bevetés Gyakorló és Repülő Harcászati Szimulációs Központ (FLSC)” gyakorló kiképzésén.

A kecskeméti repülőbázis 18 pilótája mellé csatlakozott az MH LVIK 4 fő légvédelmi irányítója, valamint az MH 86. Helikopterbázis 1 fő előretolt légi irányító (JTAC) is.

Az FLSC (Flyvapnets Luftstridssumileringscentrum) épület-komplexumában - Stockholm külvárosában, Kista-ban - helyezkedik el a nyolc hálózatba kapcsolt szimulátor egység, a felkészülési és kiértékelő termek, kivetítő-kiértékelő helyiség, valamint a vadászirányító munkahelyek és az adott bevetést, az ellenséges erőket (RED FORCE) irányító, felügyelő munkahelyek is. 

Szimulátor képzésen a Gripen pilóták

A kiképzés reggel 8 órától este 6 óráig tartott. A csoport kettébontásával folyamatosan biztosított volt a rendelkezésre álló idő maximális kihasználása. Amíg az egyik csoport a repülési feladatot hajtotta végre, addig a másik felkészült a következő feladatra. A kiértékeléseken a teljes állomány jelen volt, hiszen az itt szerzett tapasztalatokat akár már a következő szimulációnál fel lehetett használni.

A kecskeméti vadászpilóták kettő- illetve négygépes kötelékben gyakorolták a látóhatáron túli légiharc eljárásokat, a földi csapásmérést valamint a közvetlen tüztámogatást (CAS) az előretolt légi irányító (JTAC) segítségével.

Lehetőség nyílt levegő-levegő típusú rakéták elleni valósághü manőverek végrehajtására, azok sikerességének megtapasztalására, nagy géplétszámmal végrehajtott feladatok esetén szükséges tervezések, célelosztások és kötelékek adatvonalas valamint hagyományos vezetésére továbbá a kötelékrepülések egyidejü kiértékelésére.

A szimulátoros-képzés legnagyobb előnye a költséghatékonyság. A tréning alatt több mint 200 felszállás történik, ami a valóságban több milliárdos kiadást jelentene, nem beszélve a bevetett repülőgépek létszámáról.

Annak ellenére, hogy a szimulátorokon való repülések nem pótolják a valós repüléseket, a lerepült repülési feladatok nagymértékben hozzájárulnak a pilóták képességeinek fejlesztéséhez. Az FLSC központ igazán hatékony kiképzőhelye a Gripent használó nemzeteknek, rendszeresen megfordulnak itt a cseh, és a svéd légierő pilótái is. 

Szöveg: Tősér Péter százados, Szausev Xénia

Fotó: archív

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin