2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elmarad az F-16 modernizáció

JETfly  |  2014-01-29 11:27:31

Az Amerikai Légierő (USAF) vezetése úgy döntött, eláll a CAPES (Combat Avionics Programmed Extension Suite) programtól, amelynek keretében 300 F-16 Fighting Falcon repülőgép avionikai- és fegyverzeti rendszereit modernizálták volna. A hadsereg azt javasolta, hogy a program ne szerepeljen a 2015. évi költségvetési kiadások között és a programra szánt összeget inkább a SLEP-re (Structural Service Life Extension Programme) – a típust érintő szerkezeti átvizsgálásra és élettartam hosszabbítás kiterjesztésére kell fordítani (ezzel a jelenlegi 8 000-ről 10 000 - 12 000 repült órára növelhető a gépek élettartama).

Mindezek mellett nem zárják ki annak lehetőségét sem, hogy néhány, a CAPES programba tervezett módosítást a SLEP keretén belül hajtanak végre. Az USAF és a Pentagon hivatalosan nem hozta nyilvánosságra a CAPES program költségét, azonban egyes adatok szerint dollármilliárdokról van szó. Információk szerint az F-16-osok modernizációjáról való „lemondásra”, nem csak a védelmi költségvetés szinten tartása miatt került sor.

F-16Fotó: military-photoshops.blogspot.com Hírforrások emlékeztetnek arra, hogy a CAPES programot visszautasító USAF mindeközben arról határozott, hogy meggyorsítja az F-35 Lightning II fejlesztési programját, amely most jelentős lemaradásban van a tervekhez képest. Napjainkban úgy tervezik, hogy az F-35-ösök 2016 decemberében állhatnak rendszerbe, ugyanakkor a szoftver fejlesztésével és a repülőgép néhány rendszerével kapcsolatos nehézségek miatt ez az időpont későbbi dátumra tolódhat.

A CAPES program keretein belül az F-16-osok fedélzeti rádióelektronikai berendezéseit modernizálták volna elsősorban. A tervek szerint a gépekbe a Northrop Grumman által gyártott SABR (Scalable Agile Beam Radar), aktív fázisvezérlésü (AESA) fedélzeti lokátorát építették volna be. Ezen kívül a gépeket új önvédelmi-, és elektronikus hadviselési rendszerrel, többfunkciós folyadékkristályos kijelzőkkel is ellátták volna.

Az USAF elállása a CAPES programtól negatívan befolyásolhatja a tajvani F-16A/B gépek modernizációs programját. A repülőgépek felújításáról szóló, mintegy 5,3 milliárd dollár értékü szerződést 2011-ben írta alá a tajvani védelmi minisztérium. A tajvani program szinte teljes egészében az amerikai CAPES-en alapult, így nem kizárt, hogy annak végrehajtása veszélybe kerül.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1917. április 6-án új szakaszához érkezett az akkor már három éve dúló első világháború: e napon ugyanis az Amerikai Egyesült Államok hadba lépett az antant oldalán.