2017. 03. 25. szombat
Irén, Írisz
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új KFX verzióval állt elő a KAI

JETfly  |  2013-11-05 09:54:07

A Korea Aerospace Industries (KAI) a Szöulban megrendezett ADEX 2013 kiállításon mutatta be az általa fejlesztett KFX (Korean Fighter Xperiment), lopakodó tulajdonságokkal rendelkező vadászrepülőgép legújabb verziójának makettjét, amely az előző tervekkel ellentétben egyhajtóműves. Ettől a lépéstől a korábban megakadt program „újjáélesztését” remélik.

Az ADEX 2013-on egy hivatalos forrás úgy nyilatkozott az egyhajtómüves verzióról, amely a C501 jelölést kapta, hogy az egy kedvező költségvetésü opció a gyártásban lévő FA-50 típusú könnyü vadászrepülőgép és a kéthajtómüves KFX C103 jelü technológiai demonstrator (müszaki fejlesztését 2013-ban fejezték be) elemeinek felhasználásával.A KFX programot 2001-ben indították útjára, és eredetileg egy kéthajtómüves, lopakodó tulajdonsággal rendelkező, többfeladatú (multirole) vadászrepülőgépre gondoltak. Az első prototípus – C103 – fejlesztését 2013-ban fejezték be, aminek munkálataiba 2011-ben Dél-Koreához csatlakozott Indonézia is. Az eredeti tervek szerint a KFX/IFX kezdeti müveleti képességét 2023-ban érte volna el.

KFX C501(Fotó: janes.com) Mindazonáltal a program kockázata feletti aggodalmak és költségvetési kényszerek arra késztették a Pak Kunhje elnök vezette dél-koreai kormányt, hogy 2013 elején felfüggessze a KFX/IFX programot. Egy ipari forrás elmondta, hogy a kormány hitte azt, hogy ez egy „jó repülőgép” volt, azonban a fejlesztési kockázatok a kormány elképzeléseivel ellentétben nagyok voltak és szükség volt egy alternatívára. Válaszul a KAI kifejlesztette a C501-es verziót egy-, illetve kétüléses változatban.

A C103 és C501 közötti fő különbségek többek között, hogy az utóbbi egy függőleges vezérsíkkal, egy hajtómüvel rendelkezik, valamint a gép rendszerei és a repülőelektronika a KAI FA-50 típushoz lettek kifejlesztve, amelyeket a T-50 Golden Eagle típusnál is alkalmaznak. A C501-es nem rendelkezik belső fegyvertérrel sem. A farok kivételével azonban a C103 és a C501 alakja majdnem teljesen azonos, ami lehetővé teszi, hogy a C103-as szélcsatorna adatait felhasználják a C501-es tervezésénél.

A korábban említett forrás úgy írta le a C501-est, mint a „Lockheed Martin F-16 fejlettebb, lopakodó tulajdonsággal rendelkező verziója”, amely kitölthetné a Koreai Légierőben (RoKAF) a Lockheed Martin F-35 és az FA-50 közötti ürt. Piackutatási eredmények alapján a KAI bízik abban, hogy a KFX egyhajtómüves C501 verziója „vonzó jelölt” lesz a nemzetközi vevők, köztük a nyugati országok számára, amelyek az F-35 típus kiegészítéseként egy könnyebb és olcsóbb megoldást keresnek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-23 12:46:51
Az ország kedvenc repülőmúzeuma hamarosan új helyen fogadja a látogatókat. Az Aeropark csupán métereket költözik, mégis pazar látvány lesz már az autósoknak is. Az átmeneti időszakban a rendkívül népszerű reptérlátogatás zavartalanul, új elemekkel bővítve működik tovább.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1918. március 23., Olaszország, Pergine repülőtere: vitéz Boksay Antal repülőfőhadnagy végrehajtja az első sikeres magyar katonai ejtőernyős ugrást. 2017. március: mint már régóta minden évben, idén is e történelmi ugrás előtt tisztelegve tartják fegyvernemi napjukat a Magyar Honvédség ejtőernyősei.