2017. 05. 28.
Csanád, Emil
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Franciaország hivatalosan is átvette első A400M típusú szállító repülőgépét

JETfly  |  2013-10-02 15:28:22

Az Airbus Military ünnepélyes keretek között hivatalosan is átadta az első sorozatban gyártott A400M típusú katonai szállító repülőgépet a Francia Légierő számára. A hivatalos átadásra majdnem két hónappal azután került sor, hogy az ominózus MSN7 szériaszámú repülőgép megérkezett az Orléans  repülőbázisra.

Többéves késéssel és a költségek jelentős túllépését követően, 2013. szeptember 30-án, hétfőn került sor az európai fejlesztésü A400M első sorozatban gyártott példányának átadására, amely repülőgép összeszerelése a dél-spanyolországi Sevilla-ban található Airbus Military üzemben történt. A repülőgép valójában már augusztus 1-én megérkezett a franciaországi repülőbázisra, de a hivatalos átadási ceremóniára csak most került sor, amely a francia védelmi miniszter, Jean-Yves Le Drian, valamint a spanyol Fülöp herceg jelenlétében zajlott. A következő MSN8 szériaszámú repülőgép a jövő héten kerül leszállításra, a harmadik példány pedig várhatóan az év végén vagy 2014 elején kerül a típust üzemeltető 1/61 „Touraine” repülőszázad állományába. Eddig 10 pilóta, 4 másodpilóta, 8 rakodómester, valamint 71 főnyi karbantartó személyzet kapott kiképzést a típusra a spanyolországi Sevilla-ban, illetve a franciaországi Toulouse-ban, áll a francia védelmi minisztérium közleményében. 

A400M

A gyártó Airbus az elkövetkező 30 évben körülbelül 400 darab repülőgépet kíván értékesíteni, szerte a világon. A 4 darab turbólégcsavaros hajtómüvel felszerelt többfeladatú katonai szállító repülőgép 37 tonna hasznos teher (beleértve akár páncélosokat és helikoptereket is) szállítására képes, több mint 3 300 km távolságra. A repülőgépet úgy tervezték, hogy képes legyen leszállni egyenetlen terepen, így például homokon is. Pozitív tulajdonságai ellenére az európai típus jövője mégsem biztos jelenleg. Az A400M program eredetileg az 1991-es Öböl-háborút követően indult, de tényleges megvalósítása csak az elmúlt 10 évben kezdődött 7 ország részvételével, köztük Belgium, Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Luxemburg, Spanyolország és Törökország. Az Airbus program összesen 4 éves csúszást szenvedett (amelynek egyik fő oka a hajtómü késése volt) és a költségek mintegy 30%-kal, vagyis 6,2 milliárd Euróval nőttek meg az eredeti tervekhez képest. A programban résztvevő 7 európai országon kívül eddig csak Malajzia rendelt az új típusból.

A tervek szerint Franciaország és Törökország kapja majd a következő 2 darab legyártott repülőgépet, melyet követően folyamatosan kerül leszállításra az eddig megrendelt további 170 darab repülőgép. Németország 53, Franciaország 50, Spanyolország 27, Nagy-Britannia 22, Törökország 10, Belgium 7, Luxemburg 1, Malajzia pedig 4 darabot rendelt a típusból. Az Airbus elképzelései szerint jövőre 10 darab, majd azt követően évente 30 darab kerül leszállításra a megrendelők számára. A repülőgépet szeretnék értékesíteni az Egyesült Államok számára is, de ez nagyban függ Franciaország és Nagy-Britannia a típussal kapcsolatos jövőbeni tapasztalataitól. Az A400M közvetlen piaci vetélytársa a Lockheed Martin cég 50 éves múltra visszatekintő C-130 Herculese, azonban az amerikai típus legújabb változatai is csak 20 tonna hasznos teher szállítására képesek. A másik amerikai ellenfél a C-17 Globemaster, viszont annak gyártását 2015-ben befejezi a Boeing.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-11 14:52:19
Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest.
2017-05-11 12:24:12
4 millió dollár kártérítést fizetett a Boeing az Egyesült Államok kormányának, miután a cég három repülőgép szerelője sérüléseket okozott egy VC-25A, vagy más néven Air Force One oxigén rendszerében.
2017-05-10 11:41:10
Mindössze két héttel azután, hogy bejelentették, az F-35-ös az idei évben nem vesz részt külföldi marketing eseményen, a USAF mégis hivatalossá tette, hogy jövő hónapban a párizsi légiszalonra küldi legújabb gépét.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Harminckilenc esztendeje, 1978. május 26-án vesztette életét Hüse Károly posztumusz őrnagy, a magyar katonai és polgári ejtőernyőzés már életében legendássá vált alakja.