2017. 02. 19.
: 308 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Gripen program partnerei és szállítói

JETfly  |  2003-08-01 13:07:00

A JAS 39 Gripent a JAS Ipari Csoport (IG JAS) partnereivel közösen fejlesztette ki, megosztva a repülőgép és rendszerei fejlesztésének, valamint gyártásának felelősségét. A Saab Aerospace átfogó felelőséggel rendelkezik a rendszerek integrációjáért és az alap repülőgépért (sárkány, üzemanyagrendszer, hidraulikarendszer, fülkekondicionáló rendszer, a személyzet mentőrendszere, létfeltételeket biztosító rendszer, stb.).

Az RM12 típusú hajtómüvek fejlesztéséért és gyártásáért a Volvo Aero felel. Az Ericson Microwave Systems felelőssége a lokátor rendszer és a rendszerszámítógépek fejlesztéséért, valamint gyártásáért. A Saab Avionics fejleszti a kijelző rendszert és a kijelző számítógépeket, míg a karbantartásért és a kiszolgáló rendszerekért az Aerotech Telub felelős.

RM12 hajtómüAz export kampányban, amit a Gripen International irányít, más IG JAS tagok is részt vesznek, mint partnerek. Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek aktívan támogatják a Gripen International exporttörekvéseit a marketing és az exportváltozatok egyes alrendszereinek modifikációja területén stb.

Fotó:Sövegjártó ZoltánA Gripen számos alkatrészét, berendezését és alrendszerét nemzetközi szállítóktól szerzik be. Ez teszi a Gripent egy nemzetközi termékké. Ezen alkatrészek között meg kell említeni a hajtómü több elemét, a katapultülést, a futómüvet, vezérlő rendszereket, a segéd energiaellátó rendszert, az üzemanyagrendszert, a hidraulikarendszert, a fülkekondicionáló rendszert és néhány avionikai berendezést. A legfontosabb dolog, és így a legfontosabb eleme a Gripennek a minőség, ami svéd. Ez biztosítja, hogy az összes rendszer egyetlen integrált platformként müködhessen. Ez a szakértelem a rendszer koordináció és integráció területén elsősorban a Saab Aerospacenél létezik, de a JAS Ipari Csoport többi vállalatánál is jelen van, ahol az egyes cégeknek is meg van a saját szakértelmük a hajtómüvek, kijelző rendszerek és lokátorok területén.

Fotó:Sövegjártó ZoltánA legtöbb korábbi repülőgép rendszereinél az volt a törekvés, hogy a rendszerek legtöbbjét lehetőleg egyetlen országon belül fejlesszék és gyártsák. A Gripen projektnél azonban arra törekedtek, hogy az egyes beszerzendő alrendszereket verseny során válasszák ki. Ez egyike azon tényezőknek, melyek hozzájárultak a költségek csökkentéséhez.

1995-ben egy együttmüködő testületet hoztak létre a Saab és az öt legnagyobb amerikai beszállító részvételével. A csapat együtt dolgozik a Gripen Internationallel a Gripen közös marketingjén, offset ajánlatokon és az amerikai export licencek megszerzéséért. Az öt amerikai vállalat a General Electric, a Honeywell, a Hamilton-Sundstrand, a Kaiser Electronics ás a BAE SYSTEMS Controls Inc.

A legjelentősebb külföldről beszerzett rendszerek a következők:

· Repülésvezérlő rendszer elektronikája BAE SYSTEMS Controls Inc, USA

· Fülkekondicionáló rendszer Hymatic Engineering, UK

· Futómü AP Precision Hydraulics, UK

· Segéd energiaellátó és hajtómüindító rendszer Hamilton-Sundstrand, USA

· Vészenergia rendszer és a segédberendezés háza Goodrich, UK

· Inerciális navigációs rendszer és GPS Honeywell, USA

· Gépágyú Mauser-Werke, Németország

· Katapultülés Martin.Baker, UK

· Fő generátor Hamilton-Sundstrand, USA

· Hidraulikarendszer és segédberendezés ház Smiths Aerospace, UK

· Fékrendszer Aircraft Braking Systems, USA

· Üzemanyagrendszer Intertechnique, Franciaország

· Rádiórendszer Grintek and Avitronics, Dél-Afrika

· Rádió berendezés Rhode & Schwartz, Németország

· Törzs szekciók és NATO pilonok Denel, Dél-Afrika

Az RM12-es hajtómüvekből származó bevételek kb. 60%-a az Egyesült Államokba, a General Electrichez megy.

Az export törekvések új követelményeket hoztak létre az együttmüködés területén a Saab, a partnerei és a beszállítók között, ami rövidebb fejlesztési időt követel, rövidebb időt követel a megrendelés és a szállítás között, valamint szükségessé vált a rugalmasság a szállított tételek mennyiségét tekintve. Hogy megfeleljenek ezeknek a követelményeknek, a nemzetközi együttmüködést jelentősen kiterjesztették, és a beszállítók ismeretei és betekintése még fontosabb részét képezi a fejlesztési és gyártási folyamatnak, mint korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
2017-02-06 09:54:26
A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.
2017. 02. 15., 15:07
Idén ünnepli az ukrán Antonov repülőgépgyár az első saját tervezésű repülőgépének, az An–2-esnek a megszületését.
2017. 02. 15., 14:52
Jön egy igazi Ju-52-es! Ez a hír terjedt napok óta szájról szájra és portálról portálra a hazai repülésimádók között, és valóban.

  Legfrissebbek most

2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.