2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Gripen program partnerei és szállítói

JETfly  |  2003-08-01 13:07:00

A JAS 39 Gripent a JAS Ipari Csoport (IG JAS) partnereivel közösen fejlesztette ki, megosztva a repülőgép és rendszerei fejlesztésének, valamint gyártásának felelősségét. A Saab Aerospace átfogó felelőséggel rendelkezik a rendszerek integrációjáért és az alap repülőgépért (sárkány, üzemanyagrendszer, hidraulikarendszer, fülkekondicionáló rendszer, a személyzet mentőrendszere, létfeltételeket biztosító rendszer, stb.).

Az RM12 típusú hajtómüvek fejlesztéséért és gyártásáért a Volvo Aero felel. Az Ericson Microwave Systems felelőssége a lokátor rendszer és a rendszerszámítógépek fejlesztéséért, valamint gyártásáért. A Saab Avionics fejleszti a kijelző rendszert és a kijelző számítógépeket, míg a karbantartásért és a kiszolgáló rendszerekért az Aerotech Telub felelős.

RM12 hajtómüAz export kampányban, amit a Gripen International irányít, más IG JAS tagok is részt vesznek, mint partnerek. Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek aktívan támogatják a Gripen International exporttörekvéseit a marketing és az exportváltozatok egyes alrendszereinek modifikációja területén stb.

Fotó:Sövegjártó ZoltánA Gripen számos alkatrészét, berendezését és alrendszerét nemzetközi szállítóktól szerzik be. Ez teszi a Gripent egy nemzetközi termékké. Ezen alkatrészek között meg kell említeni a hajtómü több elemét, a katapultülést, a futómüvet, vezérlő rendszereket, a segéd energiaellátó rendszert, az üzemanyagrendszert, a hidraulikarendszert, a fülkekondicionáló rendszert és néhány avionikai berendezést. A legfontosabb dolog, és így a legfontosabb eleme a Gripennek a minőség, ami svéd. Ez biztosítja, hogy az összes rendszer egyetlen integrált platformként müködhessen. Ez a szakértelem a rendszer koordináció és integráció területén elsősorban a Saab Aerospacenél létezik, de a JAS Ipari Csoport többi vállalatánál is jelen van, ahol az egyes cégeknek is meg van a saját szakértelmük a hajtómüvek, kijelző rendszerek és lokátorok területén.

Fotó:Sövegjártó ZoltánA legtöbb korábbi repülőgép rendszereinél az volt a törekvés, hogy a rendszerek legtöbbjét lehetőleg egyetlen országon belül fejlesszék és gyártsák. A Gripen projektnél azonban arra törekedtek, hogy az egyes beszerzendő alrendszereket verseny során válasszák ki. Ez egyike azon tényezőknek, melyek hozzájárultak a költségek csökkentéséhez.

1995-ben egy együttmüködő testületet hoztak létre a Saab és az öt legnagyobb amerikai beszállító részvételével. A csapat együtt dolgozik a Gripen Internationallel a Gripen közös marketingjén, offset ajánlatokon és az amerikai export licencek megszerzéséért. Az öt amerikai vállalat a General Electric, a Honeywell, a Hamilton-Sundstrand, a Kaiser Electronics ás a BAE SYSTEMS Controls Inc.

A legjelentősebb külföldről beszerzett rendszerek a következők:

· Repülésvezérlő rendszer elektronikája BAE SYSTEMS Controls Inc, USA

· Fülkekondicionáló rendszer Hymatic Engineering, UK

· Futómü AP Precision Hydraulics, UK

· Segéd energiaellátó és hajtómüindító rendszer Hamilton-Sundstrand, USA

· Vészenergia rendszer és a segédberendezés háza Goodrich, UK

· Inerciális navigációs rendszer és GPS Honeywell, USA

· Gépágyú Mauser-Werke, Németország

· Katapultülés Martin.Baker, UK

· Fő generátor Hamilton-Sundstrand, USA

· Hidraulikarendszer és segédberendezés ház Smiths Aerospace, UK

· Fékrendszer Aircraft Braking Systems, USA

· Üzemanyagrendszer Intertechnique, Franciaország

· Rádiórendszer Grintek and Avitronics, Dél-Afrika

· Rádió berendezés Rhode & Schwartz, Németország

· Törzs szekciók és NATO pilonok Denel, Dél-Afrika

Az RM12-es hajtómüvekből származó bevételek kb. 60%-a az Egyesült Államokba, a General Electrichez megy.

Az export törekvések új követelményeket hoztak létre az együttmüködés területén a Saab, a partnerei és a beszállítók között, ami rövidebb fejlesztési időt követel, rövidebb időt követel a megrendelés és a szállítás között, valamint szükségessé vált a rugalmasság a szállított tételek mennyiségét tekintve. Hogy megfeleljenek ezeknek a követelményeknek, a nemzetközi együttmüködést jelentősen kiterjesztették, és a beszállítók ismeretei és betekintése még fontosabb részét képezi a fejlesztési és gyártási folyamatnak, mint korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.