2017. 08. 24. csütörtök
Bertalan
: 303 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Gripen program partnerei és szállítói

JETfly  |  2003-08-01 13:07:00

A JAS 39 Gripent a JAS Ipari Csoport (IG JAS) partnereivel közösen fejlesztette ki, megosztva a repülőgép és rendszerei fejlesztésének, valamint gyártásának felelősségét. A Saab Aerospace átfogó felelőséggel rendelkezik a rendszerek integrációjáért és az alap repülőgépért (sárkány, üzemanyagrendszer, hidraulikarendszer, fülkekondicionáló rendszer, a személyzet mentőrendszere, létfeltételeket biztosító rendszer, stb.).

Az RM12 típusú hajtómüvek fejlesztéséért és gyártásáért a Volvo Aero felel. Az Ericson Microwave Systems felelőssége a lokátor rendszer és a rendszerszámítógépek fejlesztéséért, valamint gyártásáért. A Saab Avionics fejleszti a kijelző rendszert és a kijelző számítógépeket, míg a karbantartásért és a kiszolgáló rendszerekért az Aerotech Telub felelős.

RM12 hajtómüAz export kampányban, amit a Gripen International irányít, más IG JAS tagok is részt vesznek, mint partnerek. Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek aktívan támogatják a Gripen International exporttörekvéseit a marketing és az exportváltozatok egyes alrendszereinek modifikációja területén stb.

Fotó:Sövegjártó ZoltánA Gripen számos alkatrészét, berendezését és alrendszerét nemzetközi szállítóktól szerzik be. Ez teszi a Gripent egy nemzetközi termékké. Ezen alkatrészek között meg kell említeni a hajtómü több elemét, a katapultülést, a futómüvet, vezérlő rendszereket, a segéd energiaellátó rendszert, az üzemanyagrendszert, a hidraulikarendszert, a fülkekondicionáló rendszert és néhány avionikai berendezést. A legfontosabb dolog, és így a legfontosabb eleme a Gripennek a minőség, ami svéd. Ez biztosítja, hogy az összes rendszer egyetlen integrált platformként müködhessen. Ez a szakértelem a rendszer koordináció és integráció területén elsősorban a Saab Aerospacenél létezik, de a JAS Ipari Csoport többi vállalatánál is jelen van, ahol az egyes cégeknek is meg van a saját szakértelmük a hajtómüvek, kijelző rendszerek és lokátorok területén.

Fotó:Sövegjártó ZoltánA legtöbb korábbi repülőgép rendszereinél az volt a törekvés, hogy a rendszerek legtöbbjét lehetőleg egyetlen országon belül fejlesszék és gyártsák. A Gripen projektnél azonban arra törekedtek, hogy az egyes beszerzendő alrendszereket verseny során válasszák ki. Ez egyike azon tényezőknek, melyek hozzájárultak a költségek csökkentéséhez.

1995-ben egy együttmüködő testületet hoztak létre a Saab és az öt legnagyobb amerikai beszállító részvételével. A csapat együtt dolgozik a Gripen Internationallel a Gripen közös marketingjén, offset ajánlatokon és az amerikai export licencek megszerzéséért. Az öt amerikai vállalat a General Electric, a Honeywell, a Hamilton-Sundstrand, a Kaiser Electronics ás a BAE SYSTEMS Controls Inc.

A legjelentősebb külföldről beszerzett rendszerek a következők:

· Repülésvezérlő rendszer elektronikája BAE SYSTEMS Controls Inc, USA

· Fülkekondicionáló rendszer Hymatic Engineering, UK

· Futómü AP Precision Hydraulics, UK

· Segéd energiaellátó és hajtómüindító rendszer Hamilton-Sundstrand, USA

· Vészenergia rendszer és a segédberendezés háza Goodrich, UK

· Inerciális navigációs rendszer és GPS Honeywell, USA

· Gépágyú Mauser-Werke, Németország

· Katapultülés Martin.Baker, UK

· Fő generátor Hamilton-Sundstrand, USA

· Hidraulikarendszer és segédberendezés ház Smiths Aerospace, UK

· Fékrendszer Aircraft Braking Systems, USA

· Üzemanyagrendszer Intertechnique, Franciaország

· Rádiórendszer Grintek and Avitronics, Dél-Afrika

· Rádió berendezés Rhode & Schwartz, Németország

· Törzs szekciók és NATO pilonok Denel, Dél-Afrika

Az RM12-es hajtómüvekből származó bevételek kb. 60%-a az Egyesült Államokba, a General Electrichez megy.

Az export törekvések új követelményeket hoztak létre az együttmüködés területén a Saab, a partnerei és a beszállítók között, ami rövidebb fejlesztési időt követel, rövidebb időt követel a megrendelés és a szállítás között, valamint szükségessé vált a rugalmasság a szállított tételek mennyiségét tekintve. Hogy megfeleljenek ezeknek a követelményeknek, a nemzetközi együttmüködést jelentősen kiterjesztették, és a beszállítók ismeretei és betekintése még fontosabb részét képezi a fejlesztési és gyártási folyamatnak, mint korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-08-17 13:08:28
Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület augusztus 5-én Emlékhely avatót tartott Balatonalmádiban. A 70-es évek közepén két Mi-8-as és egy Kamov Ka-26-os típusú helikopter zuhant a Balatonba.
2017-08-16 11:11:46
Emlékezni kell a múltra, tisztelni kell a múltat, de még inkább azokat, akik a jövőt építették a régi korokban – mondta dr. Benkő Tibor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnök augusztus 15-én, kedden Veszprémben a légierő haderőnem és a repülők napja alkalmából tartott ünnepségen.
2017-08-08 11:45:18
Augusztus elsejei hatállyal ezred szintű szervezetté vált az MH Pápa Bázisrepülőtér, ezzel új korszak kezdődött az alakulatnál. Az átalakítás utáni első bázissorakozót augusztus 7-én tartották.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 08. 23., 13:12
Hivatalosan is nyugdíjas a legöregebb aktív Jumbó, a tajvaniak kivonták az utasszállító 400-asokat, talán Ausztráliába megy majd Swiss utolsó Avrója.
2017. 08. 22., 14:39
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Olaszországból Budapestre tartó személyszállító repülőgép augusztus 22-én, kedden délelőtt.
2017. 08. 22., 09:35
Ami ma már megszokott látvány az MH Pápa Bázisrepülőtéren, az tíz évvel ezelőtt még újdonság volt. 2007. augusztus 27-én történt a C-17-es típus első pápai kiszolgálása.
2017. 08. 21., 12:49
Májusi látogatás Lengyelországban.

  Legfrissebbek most

A közelmúltban már több forrás is beszámolt arról, hogy Indonézia is az orosz Szu-35Sz-szel képzeli el flottájának modernizációját: a hír úgy tűnik, igaz, már darabszámról is olvashatunk.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Hetvenkét évvel eltűnése után megtalálták a második világháború végén elsüllyedt USS Indianapolis amerikai hadihajó roncsait a Fülöp-szigetek közelében, a Csendes-óceán mélyén - számolt be róla augusztus 20-án, vasárnap a BBC News.