2017. 04. 28. péntek
Valéria
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Visszatérnek a Tu-134-esek az Orosz Légierő kötelékébe

JETfly  |  2013-02-19 09:36:13

Az Orosz Légierő vezetése úgy döntött, hogy ismét szolgálatba állítja a Tu-134UBL típusú kiképző-harci repülőgépeket, amelyeket Oroszország korábbi elnöke, Dmitrij Megvegyev rendelete alapján, 2011-ben vontak ki a rendszerből. Információk szerint a légierő parancsnoksága kéréssel fordult Szergej Sojgu védelmi miniszterhez a repülőgépek javítása, valamint a korábban leírt repülőgépek élettartamának meghosszabbítása, pénzügyi feltételeinek biztosítása érdekében. Előzetes becslések szerint mintegy 20 millió rubelre van szükség a gépek „feltámasztásához”.

A Tu-134 típusú kiképző-harci repülőgépek az orosz Távolsági Repülőerők pilótái és megfigyelői (navigátorai) kiképzésének első számú repülőeszköze. Az UBL verziót elsősorban a Tu-160 típusú, változtatható szárnynyilazású szuperszonikus stratégiai nehézbombázó, valamint a Tu-22M3 nagyhatótávolságú hadászati bombázó repülőgép pilótáinak, míg a Tu-134S verziót a távolsági repülőerők navigátorainak kiképzésére használják. Az Orosz Légierő kötelékében mintegy ötven darab, különböző verziójú Tu-134 található.

Az orosz kormány a Tu-134 típus üzemeltetésének leállításáról egy 2011 júniusában, Petrozavodszk közelében bekövetkezett katasztrófa után hozott határozatot. Medvegyev elnök határozata a polgári repülésben használt gépekre vonatkozott, azt azonban az akkori védelmi miniszter – Anatolij Szerdjukov – is megfontolás tárgyává tette, majd aláírta a légierő Tu-134 típus repüléseinek felfüggesztéséről szóló parancsot és leállította a gépek javítási és üzemidő hosszabbítási költségeinek finanszírozását.

2011-ben az Orosz Légierő vezetése utasítást kapott a Tu-134UBL/S típus leváltására alkalmas repülőgép harcászati-technikai jellemzőinek kidolgozására. A légierő megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a Tu-204/214 alapjain hozzanak létre egy új kiképző gépet, azonban kiderült, hogy az első ilyen „repülő szimulátorok” 2016 előtt nem állhatnak a légierő rendelkezésére.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.