2016. 12. 08. csütörtök
Mária
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hol tart most az F-35-ös program?

JETfly  |  2013-01-18 14:03:37

A Lockheed Martin ötödik generációs F-35-ös gépe már túl van a tervezett berepülési program harmadán, azonban egyes problémák továbbra is gondot okoznak a típus számára. Erről nemrég a Pentagon adott ki egy 18 oldalas összefoglaló elemzést, melyben kiemelték, hogy a 396 milliárd dolláros program alanya egyelőre az „érettség hiányával” küszködik.

2012-ben túlteljesítették az előre eltervezett berepülési programot, azonban akadtak olyan területek is, amelyeknél a felmerülő problémák miatt nem tudták száz százalékosan végrehajtani a tervezett feladatokat.

Összességében elmondható, hogy a 2012-es év folyamán 1 092 berepülési feladatot hajtottak végre a tervezett 927-tel szemben, ez 18 százalékos túlteljesítést jelent. Ez az eredmény a B és C tengerészgyalogsági, illetve haditengerészeti verzióknak köszönhető, mivel a légierő számára fejlesztett A változat a tervezett programnak csak a 70 százalékát hajtotta végre. Ennek oka főként a fegyvertér ajtóival kapcsolatban felmerült problémák okozta korlátozásokban és a légi utántöltő rendszer hibáiban keresendő. Mindennek tetejébe a típushoz kifejlesztett radarabszorbens bevonat is levált a vízszintes vezérsíkokról a vártnál nagyobb hőterhelés miatt.

F-35

A tervezett feladatok túlteljesítése ellenére a többi változatot sem kerülték el a problémák, így például a helyből felszálló B változatnak a Rolls Royce által szállított emelőhajtómüvel voltak problémái. Noha a gép tömege is gyakorlatilag állandó maradt a változtatások ellenére is, és kritikus meghibásodások között átlagosan eltelt idő értéke is nőtt, a típus még mindig nem hozza ezen a téren az elvárt eredményeket.

A szoftverek szállításával és tesztelésével szintén késik a Lockheed, csakúgy, mint a fegyverintegrációs tesztekkel. Utóbbit főleg a radarrendszer teljesítményével kapcsolatos problémák hátráltatják.Akadtak gondok a komplex sisakberendezésnél is, amely felelős a pilóta számára az összes fontos adat megjelenítéséért. Végül pedig decemberben, az élettartam vizsgálatok során fedeztek fel repedéseket a törzs alsó részén.

F-35

A Pentagon jelentésében a C változattal kapcsolatban már kevesebb problémát neveztek meg, kiderült, hogy kisebb gondok jelentkeztek az adattovábbító rendszerben, a videók és képek küldése során, illetve az egyik éleslövészet rávilágított egy súlyosabb problémára is a hütőrendszerben.

Ezeken kívül akad még némi munka az üzemanyagtartályokkal is, itt a villámcsapás elleni védelem fejlesztésére van szükség, ennek a problémának a megoldásáig felfüggesztették a repüléseket a zivatartevékenységek 25 mérföldes körzetében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin