Már folynak az előkészületek az arizonai Yuma légibázison, ahol jövő hónap közepén állíthatják fel az első harci F-35B századot. Az első gépet november elejére várják, a második pedig röviddel utána érkezhet, melyek a 121. támadó repülőszázad állományába tartoznak majd. Ezek a gépek lesznek a nullszéria (LRIP – Low Rate Initial Production) első példányai, amelyek az 1B szoftverrel üzemelnek.
A század eleinte csak néhány pilótával és karbantartóval kezdi az üzemelést, a teljes harckészültség eléréséhez 16 darab repülőgépre van szükség, ezt a létszámot minden bizonnyal egy éven belül elérik. Egyelőre hat pilótát vezényeltek a 121. század állományába, az ő képzettségi szintjük nem egységes, vannak, akik már rendelkeznek képesítéssel az 1A szoftverre, és csak egy rövid átképzés szükséges az egyel fejlettebb verzióra.
Az üzemelés megkezdéséhez további fejlesztésekre van szükség a bázis infrastruktúrájában, többek között ki kell építeni az úgynevezett Autonóm Logisztikai Információs Rendszer (ALIS) Block 1.03-as verzióját is, mely egy komplex rendszer az F-35-ös számára, és széleskörü alkalmazhatósága (pl. repülőgép diagnosztika, repülési feladattervezés stb.) nélkülözhetetlen a század számára. Az 1.03. verzióval már titkosított adatok is a pilóták rendelkezésére állnak majd, az Eglin légibázsion müködő pilótaképzési programban egyelőre csak az 1.02. verziót használják a kevésbé szigorú követelmények miatt. Az ALIS 1.03-assal korábban voltak biztonsági problémái a Lockheed Martinnak, ennek ellenére a program illetékesei bizakodóak, az utóbbi hónapokban jelentős javulást tudtak felmutatni.
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.