2017. 01. 20. péntek
Fábián, Sebestyén
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vitázik az Olasz Légierő és a Haditengerészet az F-35B-ken

JETfly  |  2012-05-18 15:38:17

Miután az olaszok is csökkentették a beszerzendő F-35-ösök mennyiségét, vita indult a fegyveres erőkön belül a rövid úton felszálló és függőlegesen leszálló (STOVL) verzió elosztásán. A gépekre a légierő és a haditengerészet is igényt tart, bár valószínűleg mindkét fegyvernem a tervezettnél kevesebb géppel kell, hogy beérje.

Giampaolo di Paola védelmi miniszter még februárban jelentette be, hogy 131 gép helyett már csak 90-re tartanak igényt. Azelőtt a légierőnél a Tornado-k leváltására 69 darab F-35A-val, illetve az AMX-ek helyett 40 darab F-35B-vel számoltak. Ezek alapján a haditengerészetnek 22 darab maradt volna a STOVL-verzióból, amivel az idősödő AV-8 Harriereket tervezik leváltani. Giuseppe Bernardis tábornok, a légierő parancsnoka a napokban azt nyilatkozta, hogy a mostani helyzetnek megfelelően a légierő összesen 75 gépet kap majd, ebből 15 lesz B változat, és így a haditengerészet számára is 15 darab B verziójú marad.

Erre válaszul a haditengerészet feje közölte, hogy a 15 gép semmiféleképpen nem elég, a 22-nél kevesebb nem érkezhet hozzájuk, és a végsőkig küzdeni fognak a döntés ellen. Ahhoz, hogy a Cavour repülőgép-hordozó teljes harcértékü legyen, mindenképpen szükség van az eredetileg tervezett darabszámra, mivel három gép az Egyesült Államokban maradna kiképzési célokból, emellett pedig átlagosan öt gép szorulna karbantartásra. Ez pedig azt jelenti, hogy a fennmaradó 14 példány és még hat helikopter üzemelne egy időben a Cavour hordozón.

Mindeközben Vincenzo Camporini tábornok, a hadsereg vezérkari főnöke kijelentette, hogy 15 gép a légierő számára sem elég, hogy egy teljes századot felállítsanak. Úgy tünik tehát, hogy a 30 gépes megrendelés senkinek sem jó, az egyetlen megoldás a tábornok szerint az lehet, ha a gépeket közösen használná a két fegyvernem. Ez ugyan felvethet problémákat, de másképpen kivitelezhetetlen lenne a dolog. A haditengerészet a dél-olaszországi Grottaglie bázist nézte ki a JSF-ek bázishelyéül, a légierő pedig a szintén dél-olaszországi Amendola légibázisra telepítené a gépek egy részét. Ha a közös üzemeltetés valamelyik repülőtéren létrejönne, akkor az azt jelentené, hogy bár a gépeket cserélgethetik egymás között a fegyvernemek, a pilótákat viszont nem, mivel különböző kiképzést kapnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most