2016. 12. 02. péntek
Melinda, Vivien
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megkezdődött a japán ötödik generációs vadászrepülőgép prototípusának összeszerelése

JETfly  |  2012-03-30 09:17:48

A japán Mitsubishi Heavy Industries 2012. március 28-án megkezdte az első ötödik generációs vadászrepülőgépe, az ATD (ATD-X Shinshin) első repülési prototípusának összeszerelési munkálatait. A prototípus építése a japán védelmi minisztériummal kötött megállapodás alapján történik. A repülőgépet a lopakodó- és szuper manőverező képességhez szükséges technológiák fejlesztésére kívánják használni, amelyeket a későbbiekben japán vadászrepülőgépeken fognak alkalmazni.

Japán 2004 óta foglalkozik saját lopakodó vadászrepülőgépének fejlesztésével. Napjainkra a Mitsubishi Heavy Industries két statikus repülőgépet épített, amelyeken a gép konstrukciós kialakítását, valamint a berendezések elhelyezését dolgozták ki. Az ATD-X repülési prototípusa várhatóan 2014-ben fog levegőbe emelkedni, míg a repülőgép fejlesztése 2017-re fejeződhet be. A repülőgép „szüzfelszállása” előtt a repülőgépet gyártó cég elvégzi a repülőgép szerkezeti tesztjeit, beleértve a hajtómüvek megbízhatóságát is.

Az előzetes tervek szerint a Shinshin fejlesztése során több lopakodó technológia is megvalósításra kerül; a rádióhullámokat szétszóró geometriai forma, rádióhullámokat elnyelő- és kompozit anyagok. A repülőgépet többek között Multimode Radarral (MMR), rádióelektronikai-harc és ellentevékenységi rendszerrel, valamint egyedi információs rendszerrel látják el.

Még az ATD-X tervezésének megkezdése előtt olyan információk láttak napvilágot, hogy a repülőgép fejlesztése során megvalósul az „önjavító, önellenőrző repülésvezérlés képessége” (Self Repairing Flight Control Capability – SRFCC). A rendszernek köszönhetően a fedélzeti számítógép meghatározhatja az egyes konstrukciós elemek elszenvedett sérülésének mértékét, és képes a megfelelően müködő berendezések segítségével teljes mértékben helyreállítani a repülőgép irányíthatóságát.

2010-ben a japán védelmi minisztérium megkezdte a Shinshin vadászrepülőgép prototípusához megfelelő hajtómüvek felkutatását. A hajtómüvek teljesítménye maximál üzemmódon (utánégetés nélkül) el kell, hogy érje a 89 kN-t. A katonai vezetés kiemelt érdeklődést mutat a General Electric F404, a Snecma M88-2 és a Volvo Aero RM12 típusú hajtómüvei iránt. Hajtómütendert ezidáig nem írt ki a japán védelmi minisztérium.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.