2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MIG-21 Fishbed

JETfly  |  2003-02-13 21:40:00

MIG-21MF

A MIG-21-es család következő generációja az MF „96-os” amely 1970 és 74 között volt gyártásba. Szembetünő különbség a „PF”-hez képest, hogy az útirányú stabilitás javítására tovább növelték a függőleges vezérsíkot. Az 5.3 négyzetméteres felület felső részére szerelték a rádióantennát, a dielektromos müanyag burkolat alá.

MIG-21 MF üres tömege 5350 kg-ra, normál felszállótömege 8250 kg-ra növekedett. Hátra sikló fékszárny helyett három pozícióra állítható egyszerübb lenyíló felületeket szereltek a kilépőélekre. A fékernyő felkerült a függőleges vezérsík tövébe.

A 2600 liter össz-befogadóképességü üzemanyagrendszer jelentősen módosult. A hatótávolság további növeléséhez fejlesztették ki a törzs alá függeszthető 800 literes póttartályt ezzel és a két 480 literes szárnyalatti póttartállyal a kerozin összmennyisége 4300 literre nőt.

A MIG-21MF vezérlőrendszere nagyságrendi előrelépést jelentett a „PF-hez” képest, elsősorban az AP-155-ös robotpilóta miatt. A „96-os”alapvető elektronikus berendezései azonosak, vagy nagyon hasonlóak a „76-oséhoz”. Harcászati szempontból fontos újdonság volt az SZPO „sziréna” besugárzásjelző rendszer. Ez a típus rendelkezik már fedélzeti adat rögzítő berendezéssel SZARPP-12-essel.

A müszerfal alig emlékeztet a régebbi változatokéra. A legszembetünőbb eltérés, hogy az egész kabin belseje zöld.

Mivel legtöbb baleset le és felszállás közben történt, a régi bonyolult és korlátozott képességü SZK katapultülés helyett a megbízhatóbb KM-1-est szerelték be.

A MIG-21MF gépekbe új hajtómütípus került. Az R-13-300-as amely, utánégetés nélkül 4070kp, maximális forszázssal 6490kp a tolóereje. A legnagyobb különbség az előző változathoz képest az, hogy a nagynyomású kompresszor további két fokozatot kapott, így az összesen nyolc forgólapátsor nagyobb sürítési viszony előállítására képes.

A MIG-21-es típuscsaládon belül az „MF” fegyverzete nagy előrelépést jelentett.. A szárnyak alatti négy tartóra ugyanazok az eszközök függeszthetők, mint a „PF” esetében, de ahhoz képest kétszeres mennyiségben. Az „MF”-en APU-7 és APU-13-as indítósínt használtak, amelyekre RSZ-2USZ és R-3SZ rakétákat lehetett függeszteni. A földi célok ellen 4db UB-16-57-es rakétablokk, 4db SZ-24-es nem irányított rakéták és különböző bombák állnak rendelkezésre.

Az „MF” rendelkezik még 1db GS-23-as gépágyúval, amelyhez 200db lőszer van rendszeresítve.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.