2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

India sikeresen folytatja a Tejas tesztrepüléseit

JETfly  |  2009-12-11 09:17:12

India sikeresen befejezte saját fejlesztésű, szuperszonikus vadászrepülőgépének, a Tejasnak soros tesztrepüléseit. A kismagasságon végrehajtott repülésekre India Goa államában került sor, amelyen három Tejas vett részt. A kísérleti repülések során az egyik gép 1350 km/órás sebességgel, sebességi rekordot állított fel a típusra vonatkozóan.

A hírforrások beszámolnak arról, hogy az egyik gép a „flatter” (szárnyrezgés) ellenőrzését hajtotta végre, melynek során zuhanást hajtott végre négyezer méteres magasságból 900 méterig. A flatter teszt – a konstrukció szilárdságának ellenőrzése megadott sebességtartományokban, amit a flatter kritikus sebességének is neveznek. Ez az egyik legfontosabb teszt a repülésben.

A repülési tesztsorozat előző szakaszában, nagymagasságban vizsgálták a Tejast. Ezek a kísérletek is sikeresek voltak. A repülőgépnek még át kell esnie néhány ellenőrzésen, amelyek után a gép megkaphatja a repülési engedélyt. Várhatóan erre 2010 decemberében kerülhet sor.

November végén került sor a Tejas kétüléses, kiképző-harci változatának első repülésére. A repülőgép 0,85 Mach-os sebességet ért el 9000 méteres magasságban. A kísérleti repülés miden gond nélkül zajlott. Egyes információk szerint a kiképző-harci változat előkészítő szakaszban van – az oktató kabinjából jelenleg még nem lehet a repülőgépet vezetni.

November 23-án látott napvilágot az a hír, hogy a Hindustan Aeronautics 20 gépre – 18 harci és 2 kiképző-harci – kapott megrendelést az indiai légierőtől (IAF). Ez a megrendelés kiegészítése a már korábban megrendelt 20 repülőgépnek. Várhatóan 2015-2016-ban az IAF további repülőgépeket fog rendelni, amelyek azonban már a Mark II modifikációjúak lesznek, új hajtómüvel és modernizált repülési elektronikával. A tervek szerint 200 együléses harci és 20 kétüléses kiképző-harci gépet épít a Hindustan Aeronautics az indiai hadsereg számára.

„Flatter” : öngerjesztett kapcsolt rezgés.

Berezeghet a szárny (elsősorban berepüléseknél tapasztalták) a nagyobb sebességeknél. Ezt az okozza, hogy a szárny repülés közben rugalmasan deformálódik, és a nagyobb sebességnél rezgő mozgást végez. A légerő értéke is változik a szárnyon és ez gerjesztő hatással van rá, ami a rezgés amplitúdójának növekedését vonhatja maga után, amely akár a szárny leválásához is vezethet.

(Forisek Imréné: Szilárdságtan)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.