2016. 12. 10. szombat
Judit
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai légi egységek- A 171. Légi Utántöltő Ezred

JETfly  |  2002-11-13 16:29:00

A vadászrepülőgépekkel és elfogó vadászokkal szemben támasztott követelmények ellentétben vannak a távolsággal. A nagyobb légierők koncepciója, gyors reagálás, minnél nagyobb távolság megtétele leszállás nélkül, folyamatosan növekedő igény merült fel a légiutántöltő gépek használatára.

1954-ben a Boeing Airplane Company sokat kockáztatott mikor megépítette a prototípust, amely az év júliusában repült először. Fontos tényező állt a háttérben, amiért kockáztattak. Információik szerint az USAF ha van alkalmas a légiutántöltő, szállítógép. akkor lecseréli a KC-97-es családot.

A KC-135A Stratotanker prototípusát a civil 707-ből fejlesztették. Közben a párhuzamosan futó fejlesztésben új design-t kapott szélesebb törzzsel, valamint teljesen áttervezték a teljes rendszert. A gyors tervezői munkának köszönhetően 1957. április 30-án megkezdték a KC-135A típusok szállítását. 1965 januárjáig 732 adtak át, átlagban havonta húsz gép készült el. Az alap KC-135A ablak nélküli repülőgéptörzzsel rendelkezik 80 felcsapható üléssel vagy többsoros üléssel és rögzítésre alkalmas rakodó padlózattal rendelkezik. Teljes feltöltésnél 12 tank a szárnyban, kilenc a géptörzsben és egy a padló felett helyezkedik el. Közel 1000 gallon, azaz 3785 liter üzemanyagot tud szállítani. A repülő nagy sebességgel ( kb. 900 km/h) tud haladni légi tankolásnál. A tankolás közben a boom operátor hasalva felügyeli a folyamatot a géptörzsben kialakított megfigyelő helyről. A KC-135 gépekből 615 áll rendszerben 35 századnál. A 171th Air Refueling Wing két századában tíz KC-135 repülőgép van. A Super Tanker Unitból három található a Nemzeti Gárda légierejénel.

Amikor döntés született, hogy a 21. Században is üzemeltetni fogják a Stratotankereket, akkor tudták, hogy a szárnyak alatti borítást ki kell cserélni. A munkálatokat 1975-ben kezdték és 1985-re több mint ötszáz repülőgép szolgálati idejét növelték meg. Az elsődleges átalakításokat egy hajtómü csere program követte. Az Nemzeti Gárda gépeibe a JT3d típusú kétáramú gázturbinás sugárhajtómüveket építették be. A KC-135 gépekre a Model 707 nagyobb méretü farokrésze, hajtómü gondola tartói és hajtómü gondolái kerültek fel. A gépet új fékekkel és csúszásgátlókkal látták el. Ez lett a KC-135E típus.

Müszaki adatok:

Gyártó: Boeing Airplane Company. 1961-től The Boeing Company

Hajtómüvek:

Négy darab 6.237 kg rerjü Pratt&Whitney J57-59W vagy –43WB sugárhajtómü

Méretek:

Szárnytávolság: 39.88 méter

Hosszúság: 40.99 méter

Magasság: alap gép: 11.68 méter

magas vezérsík: 12.69 méter

Szárnyfelület: 226m2

Teljesítmény:

Maximális sebesség: 933 km/h

Szolgálati sebesség: 856 km/h, 10.700 méteren

Emelkedés: 393 méter/perc (J57)

1.494 méter/perc (TF33)

Szolgálati magasság, teljes töltéssel: 10.975 méter

Hatósugár: üresen: 5.552 km

Teljes töltéssel: 1.950 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin