2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar Gripen-pilóták mindennapjai Szardínián

JETfly  |  2007-05-22 19:13:27

A Spring Flag 07 többnemzetiségű NATO-gyakorlat május 14-től valós repülésekkel folytatódott. A részt vevő nemzetek hajózószemélyzetei első nap megismerkedtek a repülési körzettel, a megközelítési eljárásokkal és a légtérszerkezettel, majd megkezdődtek az „éles” bevetések.

A magyar Gripen-pilóták a MIG-29-es és Szu-27-es repülőgépek paramétereit szimulálják a német F-4F Phantom, az olasz F-16A és Eurofighter repülőgépekkel közösen az „ellenséges erők” kötelékében. A két héten keresztül, napi két váltásban zajló repülési feladatok során a magyar gépek légtérvédelmi (Air-Defence) feladatokat gyakorolnak. Az irányítási feladatokat az E-3 AWACS és az olasz földi irányítás hajtja végre, háborús körülmények között gyakoroltatva ezzel az irányító állományt.

A Gripenek felszállás után géppár kötelékben repülnek ki a légtér-koordinációs tervben meghatározott légi folyosókon keresztül a légterekbe, ahol megkezdik az őrjáratozást. A kötelék vadászgépeinek száma, képessége valamint az ellenségről kapott felderítési adatoknak megfelelően alakítják ki az alkalmazandó taktikát. Az ellenséges kötelék manővereit is figyelembe véve próbálják leküzdeni a részükre kijelölt légi célokat.

Annak ellenére, hogy a magyar Gripenek – MIG-29-et szimulálva – nem használhatják ki leghatékonyabb fegyverzetrendszerüket, mégis sikereket érnek el a légiharcokban.

 A Gripenek üzemeltetése terén nincsenek nagy különbségek az otthoni bázis adta körülményekhez képest, mivel a repülőgépek segédhajtómüve megfelelő energia ellátást biztosít az időszakos ellenőrzések, illetve kisebb javítások elvégzéséhez.

A gyakorlaton résztvevő más repülőgép típusokhoz képest szembeötlő különbség, hogy míg a Gripen repülésre történő közvetlen előkészítéséhez, kiszolgálásához két repülőmüszaki szakember elégséges addig más típusokon akár 4-6 személy látja el ugyanazokat a feladatokat. A gyakorlaton résztvevő nemzetek technikusai szakmai érdeklődéssel figyelik a típus egyszerü kiszolgálási igényét, amelyet a gépbe épített önellenőrző számítógépes rendszer is segít. A program egyúttal képes a repülési feladatok során előforduló hibákat is nagy pontossággal behatárolni.Az eltelt egy hét alatt még nem keletkezett fennakadás az üzemeltetésben. Komolyabb meghibásodás esetén – az alkatrészeket biztosító légi szállító kapacitástól függően – egy-két napon belül megoldható a Gripenek javítása.

A következő hét feladatai abban különböznek az elmúlt napok bevetéseitől, hogy a repülőgép személyzetek a délutáni és éjszakai légiharcot, a müszakiak pedig repülés kiszolgálást gyakorolják ideiglenes bázisról.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.