A Királyi Ausztrál Légierő (RAAF) első A330 MRTT tanker repülőgépére felszerelték a teljes légiutántöltő-rendszert. A repülőgép törzsének középvonalára helyezték fel az új fejlesztésű, ARBS (Aerial Refueling Boom System) rendszerű merev csövű utántöltőcsonkot, valamint a szárnyak alá helyezett flexibilis töltőcsöveket.
Az utántöltőrendszerek felhelyezése után üzembe helyezték a repülőgép elektromos rendszerét, és megkezdték a sárkányszerkezet tesztelését. Ez az első lépés a repülési tesztekig, majd a későbbi szolgálatba állításig a RAAF 33. századánál.
A kétfajta utántöltőrendszerrel felszerelt ausztrál A330 MRTT ki tudja szolgálni mind a saját vadászgépeit, mind a szövetséges légierők szállító, légtérellenőrző repülőgépeit is. Az A330 MRTT ikertestvére a Northrop Grumman KC-30 típusú repülőgépének, ami a cég javasolt megoldása az elöregedő KC-135 típusú repülők leváltására az amerikai légierőnél.
Az EADS önálló újítása az ARBS rendszer, ahol a boom operátor egy háromdimenziós vizuális felügyeleti rendszerrel tudja irányítani a pilótafülkéből a légi utántöltési feladat közben a merev csöves utántöltőrendszert. A szárnyak alatt elhelyezett egy-egy tartályból akár száz liter üzemanyagot is tankolhatnak percenként.
Ausztrália öt légi utántöltő gépén felül az Egyesült Királyság és az Egyesült Arab Emírségek is az A330 MRTT típussal akarja megoldani ilyen feladatait a jövőben.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.