2017. 06. 22. csütörtök
Paulina
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MI-28A Harci helikopter

JETfly  |  2002-05-08 16:37:00

A kétüléses harci helikopter feladata páncélozott és nem páncélozott célok, alacsonyan repülő légi célok valamint az élőerő pusztítása a harctéren. A helikopter kialakítása hagyományos farokrotoros.

A főrotor agy rugalmas csapágyazása az egyszerübb szerkezeti kialakítást szolgálja. A főrotor lapátok kompozit anyagból készülnek. A farokrotor kétsíkú kialakítású önállóan vezérelhető X alakú lapátokkal. Az elforgatható stabilizátor aszimmetrikus elrendezésü és a faroktartó végén helyezkedik el. A helikopter hárompontos farokkerekes nem behúzható futómüvel rendelkezik.

A MI-28A erőforrása két TV-3-117VMA tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbinás hajtómü. A hajtómüvek deflektorral és porkiválasztóval rendelkeznek, hogy megakadályozzák a por bejutását a beömlőnyílásokba, ezzel védve a hajtómüveket, amikor előkészítetlen területről szállnak. A hajtómüvek a sárkány két oldalán helyezkednek el növelve ezzel a harci túlélő képességet. A helikopter rendelkezik egy segédhajtómüvel is az önálló üzemelés érdekében.

A MI-28A túlélőképességét növelő berendezések magukban foglalják:

A helikopter vezetőfülke páncélozását;

A tüzelőanyag tartályok öntömítő bevonatát;

A tüzoltó berendezést;

A kiömlő nyílások fölött található a kiömlő gázok hőkibocsátását csökkentő keverő dobozokat;

A megkétszerezett és tartalék hidraulika, energia és kormányvezérlő rendszereket.

A személyzet (pilóta és navigátor) egy tandem elrendezésü fülkében helyezkednek el önálló fülketetők alatt. A fülketetőn felül áramvonalazott borítás alatt elhelyezett elektronikus berendezések egységei árnyékolják a személyzet fülkéit. A helikoptert energia elnyelő ülésekkel és futómüvekkel látták el a személyzet védelme érdekében kényszerleszállás vagy kis magasságról történő lezuhanás során. A MI-28A kis nyilazási szögü, közép elhelyezésü szárnyakkal rendelkezik, melyeken két-két felfüggesztési pont található. A szárnyvégekre zavaró konténert szereltek. A helikopter fegyverzetéből kiemelkedik a nagyteljesítményü 30 mm-es toronyban elhelyezett gépágyú, melyet két síkban stabilizálnak és egy tüzvezető egység késleltet, a lőszert két dobozban helyezték el közvetlenül a gépágyú bölcsőjén.

A helikopter harckocsi elhárító rakétarendszere képezi a harckocsi elleni fegyverzet gerincét, mely képes megsemmisíteni erősen páncélozott célokat, különálló tüzeszközöket és alacsonyan repülő légi célokat. A helikopter rendelkezik még konténerekben függesztett nemirányított rakétákkal és gépágyúkkal a gyengén páncélozott, sebezhető és területcélok ellen. A MI-28A-t modern megfigyelő/célzó, helikoptervezérlő/navigációs és kommunikációs és egyéb rendszerek jellemzik, melyek biztosítják, hogy mind a pilóta mind pedig a navigátor végrehajthatja a gép vezetését, a navigációt és a célzási feladatokat. A helikopter hosszú ideig önállóan üzemelhet gyengén előkészített területről. A helikopter bármilyen éghajlati és földrajzi körülmények között képes végrehajtani harcfeladatokat. A MI-28A felülmúlja a MI-24P képességeit.

A helikopter alapvető jellemzői:

Személyzet: 2 fő

Felszálló súly (kg):

Normál: 10400

Max.: 11500

Harci terhelés tömege (kg):

Normál: 638

Max.: 1605

Üres súly: 7890 kg

Repülési sebesség (km):

Max.: 282

Utazó: 260

Függeszkedési magasság: 3450 m

Szolgálati csúcsmagasság: 5750 m

Hatótávolság normál felszálló súly esetén: 460 km

Áttelepülési hatótávolság: 1105 km

Geometriai méretek (m): 16,85x4,81

Főrotor átmérő: 17,2 m

Hajtómü: 2 db TV3-117VMA (2200 LE)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-20 16:35:52
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

2017. június 21-én, szerdán, ünnepélyes keretek között érkezett meg az első Gulfstream G550 kormánygép Varsó nemzetközi repülőterére, melyet várhatóan júliusban követhet a második példány, leváltva ezzel a korábban szolgáló Tu-154M és Jak-40 VIP repülőgépeket.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.