2017. 04. 25. kedd
Márk
: 312 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Szu-30-as vadászrepülőgép

JETfly  |  2002-05-08 15:16:00

Szu-30-as repülőgép fő feladata, támogatni a csoportos légicsapásokat. Kialakítása a Szu-27 kétüléses változatából történt. Alap feladata is megegyezik ezzel.

Behatolni a terület fölé

- Megtörni és megsemmisíteni az ellenséges pilóta-nélküli vagy pilóta által vezetett repülőgépeket

- Fenn tartani a légi fölényt

- Fedezni a saját csapatokat a front vonalon

- Megsemmisíteni a légi szállítású csapatokat

- Légi felderítés

- Földi célok megsemmisítése

A Szu-30-as képes a légi harcra teljes radarzavarás mellett, elektronikus hadviselés eszközeinek használata mellett, minden időjárási viszonyok között, éjjel és nappal.

Integrált törzs és szárny szerkezet biztosítja a magas aerodinamikai jellemzőket. A sárkányszerkezet feépítése együtt a felhajtó-erő növelő berendezések segítségével biztosítják a repülőgép manőverező képességét nagy állás-szögü repülés esetén. Beépített légi-utántöltő berendezés biztosítja a repülés hosszát, amelynek csak a pilóta fizikai állóképessége szab határt. A repülőgép mozgatását AL-S1F típusú hajtómüvekkel oldották meg, melyek egyenként 12500N tolóerőt biztosítanak. A hajtómüvek levegő ellátását hosszú szívócsatornákkal oldották meg.

Fedélzeti rendszerek:

- Kereső és tüzvezető lokátor

- Opto-elektronikai tüzvezető rendszer

- Integrált navigációs és repülésirányító rendszer

- Elektronikus számítógép egység

- Kommunikációs eszközök

Ezek a berendezések biztosítják a légi célok teljes körü felderítését, célkövetést, ezek megsemmisítését "levegő-levegő"rakétákkal, földi célok megsemmisítését "levegő-föld" nem irányítható fegyverzet segítségével. Fegyverzet ellenőrzés a hátsó fülkéből történik.

A fegyverzet széles körben változtatható, beleértve a következőket:

- "levegő-levegő"közepes és kis hatótávolságú légiharc rakéták

- nem irányított rakéták, bombák

- 30mm-es gépágyú

A repülőgép fő célja a magas manőverező képesség, nagy távolságú cél felderítés, több cél egyidejü lefedése A Szu-30 általános képességeiben felülmúlja az F-15-t, vagy azzal egyenértékü.

A repülőgép alapvető jellemzői

Személyzet: 2fő

Felszálló súly: (normál/maximum) 22500/33000kg

Harci terhelhetőség: 1400/6000kg

Hatótávolság

Föld közelben: 1300km/h

Nagy magasságban: 2450km/h

Szolgálati csúcsmagasság: 17500m

Maximális túlterhelés: 9g

Geometriai adatok:

Hossz: 31,9m

Magasság: 6,36m

Fesztávolság: 14,7m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-11 14:26:01
Az Egyiptomi Légierő vezetése a napokban tette közzé, hogy 2017. április 4-én újabb 3 darab Rafale érkezett meg Egyiptomba. A mostani leszállítással már 9-re (a megrendelt 24-ből) nőtt az ország felségjelét viselő Rafale-ok száma.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.
2017. 04. 19., 10:47
2017. április 18-án, kedden légifotózáson vett részt A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata, melynek során An-26-osból fotózhatták a 30-as és 36-os oldalszámú Gripeneket!

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A perui kormány a napokban elfogadta és rábólintott az új helikopterek és szállító repülőgépek beszerzésére. A döntést a nemrégen bekövetkezett természeti katasztrófák miatt hozták meg.