2016. 12. 08. csütörtök
Mária
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Csúszik az F/A-22 és az F-35 tesztprogram

JETfly  |  2004-02-04 09:01:32

A Pentagon Harcialkalmazási Teszt és Elemző Igazgatóságának (DOT&E) egy új jelentése szerint csúsznak a Légierő F/A-22 Raptor és a Védelmi minisztérium F-35 Joint Strike Fighter tesztjei a menetrendhez képest.

Az F/A-22 kezdeti harcialkalmazási tesztjei (IOT&E) márciusban kezdődnének, de ez az időpont valószínüleg nem biztosít elegendő időt a Légierő számára az előző tesztfázisban felmerült problémák megoldására, mondja a jelentés.

 A dokumentumban az is szerepel, hogy a Raptor továbbra is avionikai szoftver problémákkal küszködik, ami régóta gyötri a programot. „Az Igazgatóság tőle telhetően felméri a technikai és a menetrendet érintő kockázati tényezőket,” áll a jelentésben. Greg Caires, az F/A-22 fővállalkozójának, a Lockheed Martinnak a szóvivője elmondta, hogy ugyan még nem látta a jelentést, de hiszi, hogy „úgy tünik, minden a legjobb úton halad” a harcialkalmazási tesztek elkezdéséhez. Ami az avionikát illeti, Caires elmondta, hogy az avionikai berendezések meghibásodása közti idő mostanra négy óra körül alakul, ami elég közel jár a harcialkalmazási tesztek elkezdéséhez meghatározott öt órához. A programnak még két hónapja van, hogy elérje az öt órás célkitüzést, mondja.

 A jelentés szerint további problémák is késleltethetik az F/A-22 hadrendbe állítását, ami a légierő reményei szerint 2005. végén kezdődne. A DOT&E szerint például gond lehet az avionika, valamint a levegő-levegő, és a levegő-föld fegyverzet integrációja során. Caires szerint azonban, ugyan az F/A-22 még nem tüzelt levegő-föld fegyverrel, de a repülőgép már sikeresen hajtott végre légiharc rakétaindítást.

 A JSF esetében, amit várhatóan szintén a Lockheed Martin fog gyártani, a jelentés azt állítja, hogy a repülőgép 2005. végére tervezett első felszállásának végrehajtásához igen nagy kihívások várnak a Védelmi minisztériumra. A jelentés szerint igen feszített a fejlesztés ütemterve, és a többlet tömeg okozat problémák leküzdése már eddig is a rendelkezésre álló fejlesztési idő jelentős hányadát emésztette fel.

 A jelentés azt állítja, hogy az extra kilók okozta problémák megoldása különösen a rövid felszállású-helyből leszálló (STOVL) változat esetében ütközik nehézségekbe, amit a Tengerészgyalogság kíván beszerezni. Az F-35 súlyproblémái oda vezettek, hogy a Védelmi minisztérium nemrégiben elhalasztotta néhány repülőgép beszerzését, de Donald Rumsfeld védelmi miniszter kitart amellett, hogy az ilyen dolgok megszokottak egy új fegyverrendszer fejlesztése során és nincs ok a vészharangok kongatására.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin