2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 292 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A MAKSZ-2015 kiállításon mutatják be a Jak-152 élethű makettjét

JETfly  |  2015-07-27 10:07:38

A Jakovlev tervezőiroda a 2015. augusztus 25-30. között megrendezésre kerülő MAKSZ-2015 szalon keretein belül mutatja be új, nemzeti, Jak-152 típusú kiképző repülőgépének élethű makettjét.

Napjainkban az irkutszki repülőgépgyárban zajlanak a Jak-152 kiképző repülőgép prototípusainak gyártási folyamatai. A tervek szerint négy prototípust építenek meg: két gépet a repülési-, egyet-egyet pedig a statikus, valamint az anyagfáradási tesztekhez. Emellett folyik a szimulátor fejlesztése, a számítógépes tanterem-, az objektív kontroll (repülési adatkiértékelő rendszer) kialakítása, amelyeket előreláthatólag 2015. október 30-ig fejeznek be. Az állami tesztek befejezésének várható időpontja 2016. szeptember 30. Az orosz védelmi minisztérium és az Irkut vállalat alárendeltségébe tartozó Jakovlev iroda közötti szerződés ellenértéke 300 millió rubel.

Jak-152

 

A Jak-152 a kiképző rendszer része lesz a jövőben; amelyben a Jak-152-t az alapkiképzésre, míg a Jak-130 kiképző-harci gépet a harcászati kiképzésre fogják alkalmazni a repülőtiszti iskolákon, valamint az Orosz Légierő harci egységeinél. A Jak-152-t a fentieken kívül az orosz katonai- és polgári pilótaképzésben kulcsszerepet játszó szervezet, a DOSZAAF is alkalmazni fogja.

Jak-152

A Jak-152 élethü makettjét a Jak tervezőiroda megrendelése alapján a Moszkvai Repülési Intézet készíti el. Meg kell említeni, hogy 2010 decembere óta Kínában repül a Jak-152-vel megegyező repülőgép L-7 típusmegjelöléssel. Az L-7 kiképző repülőgép közös fejlesztéséről Oroszország és Kína 2007-ben írt alá megállapodást.

Jak-152

Fotók: arms-expo.ru

A Jak-152 maximális sebessége 300-320 km/h, gyakorlati csúcsmagassága 4 000 m. A gép nekifutási úthossza 300 m, a repülési hatótávolság 1 400 km. A gép normál felszálló tömege 1 320 kg. A Jak-152 tervezett reszursz repülési ide nem kevesebb, mint 10 ezer óra és 30 ezer leszállás. A Jak-152 vagy a német REDA03 V12 vagy a francia SR460 repülőgépmotorját kapja meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.