2017. 04. 24. hétfő
György
: 314 Ft   : 293 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Év végéig megérkezhet a Tejas új hajtóműve

JETfly  |  2015-07-15 12:51:35

Az indiai tervezésű Tejas LCA (Light Combat Aircraft) repülőgép fejlesztését felügyelő ADA (Aeronautical Development Agency) várhatóan az idei év végéig megkapja az első nyolc darab General Electric F414-GE-INS6 hajtóművet a repülőgép Mk 2 változatához. Az új hajtóművek 90-98 kN tolóerő leadására képesek szemben a korábbi, Mk 1 változathoz használt General Electric F404-GE-IN20 hajtóművekkel, amelyek 80-85 kN körül teljesítenek, ezt pedig az Indiai Légierő kevesellte, ugyanis véleményük szerint ezzel nem használható ki a gép teljes manőverezőképessége és terhelhetősége.

Az F414 egyébként a Super Hornet és a Gripen által is használt hajtómü, amely a légierő mellett a haditengerészeti Tejasokban is müködni fog, melyek szolgálatba állítására még jó néhány évet várni kell, addig pedig a régi F404-esekkel repülhetnek a prototípusok és a kezdeti, korlátozott sorozatgyártás repülőgépei.

Az ADA jelenleg szóban forgó 8 darabos megrendelése mellett a gyártó HAL további 99 darab F414-es hajtómüre jelentette be igényét mintegy 800 millió dollár értékben, ebben az esetben azonban a szerződést csak akkor fogják aláírni, ha az LCA Mk 2 program már előrébb tart a fejlesztési fázisban.

Tejas

A HAL-hoz érkező hajtómüvek szétszerelve kerülnek leszállításra, az összeszerelésről az indiai cég gondoskodik, akik tervezik az erőforrás licenc alapján történő gyártását is 500-600 darabos mennyiségben, amely a légierő jövőbeli 100-110 illetve a haditengerészet 40 darabos Tejas állományához szükséges. Ez azt jelenti, hogy statisztikailag egyetlen gép esetén, kb. 3 000 órás élettartam alatt 3,5 hajtómü „elfogyasztásával” számolnak.

Az LCA Mk 2 prototípusa az ADA szerint leghamarabb is csak 2018-ban emelkedhet a levegőbe, ami nem meglepő, hiszen például a nehezebb hajtómüvek miatt még át kell tervezni a törzs hátsó részét. Eközben a légierő már jelezte a védelmi minisztériumnak, hogy a megrendelt 36 Rafale repülőgép mellé további 44 gépre lesz szükségük, mivel 2-3 éven belül 10-11 századnyi (180-200 darab) MiG-21 és MiG-27-es repülőgép nyugdíjazása lesz esedékes. Amennyiben nem történik beszerzés, 2022-re 25-re csökkenhet a repülőszázadok száma az ideálisnak tartott 45-höz képest.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-11 14:26:01
Az Egyiptomi Légierő vezetése a napokban tette közzé, hogy 2017. április 4-én újabb 3 darab Rafale érkezett meg Egyiptomba. A mostani leszállítással már 9-re (a megrendelt 24-ből) nőtt az ország felségjelét viselő Rafale-ok száma.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.
2017. 04. 19., 10:47
2017. április 18-án, kedden légifotózáson vett részt A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata, melynek során An-26-osból fotózhatták a 30-as és 36-os oldalszámú Gripeneket!

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy nemzet, intézmény, szervezet vagy éppen katonai alakulat életében nagy jelentőséggel bírnak a jeles évfordulók.