2017. 02. 22. szerda
: 307 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Év végéig megérkezhet a Tejas új hajtóműve

JETfly  |  2015-07-15 12:51:35

Az indiai tervezésű Tejas LCA (Light Combat Aircraft) repülőgép fejlesztését felügyelő ADA (Aeronautical Development Agency) várhatóan az idei év végéig megkapja az első nyolc darab General Electric F414-GE-INS6 hajtóművet a repülőgép Mk 2 változatához. Az új hajtóművek 90-98 kN tolóerő leadására képesek szemben a korábbi, Mk 1 változathoz használt General Electric F404-GE-IN20 hajtóművekkel, amelyek 80-85 kN körül teljesítenek, ezt pedig az Indiai Légierő kevesellte, ugyanis véleményük szerint ezzel nem használható ki a gép teljes manőverezőképessége és terhelhetősége.

Az F414 egyébként a Super Hornet és a Gripen által is használt hajtómü, amely a légierő mellett a haditengerészeti Tejasokban is müködni fog, melyek szolgálatba állítására még jó néhány évet várni kell, addig pedig a régi F404-esekkel repülhetnek a prototípusok és a kezdeti, korlátozott sorozatgyártás repülőgépei.

Az ADA jelenleg szóban forgó 8 darabos megrendelése mellett a gyártó HAL további 99 darab F414-es hajtómüre jelentette be igényét mintegy 800 millió dollár értékben, ebben az esetben azonban a szerződést csak akkor fogják aláírni, ha az LCA Mk 2 program már előrébb tart a fejlesztési fázisban.

Tejas

A HAL-hoz érkező hajtómüvek szétszerelve kerülnek leszállításra, az összeszerelésről az indiai cég gondoskodik, akik tervezik az erőforrás licenc alapján történő gyártását is 500-600 darabos mennyiségben, amely a légierő jövőbeli 100-110 illetve a haditengerészet 40 darabos Tejas állományához szükséges. Ez azt jelenti, hogy statisztikailag egyetlen gép esetén, kb. 3 000 órás élettartam alatt 3,5 hajtómü „elfogyasztásával” számolnak.

Az LCA Mk 2 prototípusa az ADA szerint leghamarabb is csak 2018-ban emelkedhet a levegőbe, ami nem meglepő, hiszen például a nehezebb hajtómüvek miatt még át kell tervezni a törzs hátsó részét. Eközben a légierő már jelezte a védelmi minisztériumnak, hogy a megrendelt 36 Rafale repülőgép mellé további 44 gépre lesz szükségük, mivel 2-3 éven belül 10-11 századnyi (180-200 darab) MiG-21 és MiG-27-es repülőgép nyugdíjazása lesz esedékes. Amennyiben nem történik beszerzés, 2022-re 25-re csökkenhet a repülőszázadok száma az ideálisnak tartott 45-höz képest.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.
2017. 02. 21., 12:43
Használt MiG-29-esek Szerbiának, használt F-16-osok Romániának.

  Legfrissebbek most

A napokban az algériai MenaDefense oldalon tették közzé a hírt, miszerint a Mianmari Légierő átvette az első három Jak-130 típusú harci-kiképző repülőgépét. A most átadott példányokat ünnepélyes keretek között fogadták.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin