2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folyamatos a Raptorok modernizációja a hadrafoghatóság javítása érekében

JETfly  |  2015-07-08 10:00:09

Viszonylag gyakran hallani az ötödik generációs F-22 Raptor harci repülőgépek alacsony hadrafoghatósági problémájáról, melyet az Egyesült Államok több csomaggal tervez orvosolni. Egy 350 millió dolláros beruházás (SRP - structure retrofit programme) keretei között 162 repülőgép 5 lényeges szerkezeti módosításon esik át, melyekkel lehetővé válthat a beígért 8 ezer repült órás élettartam kihasználása. Ezen felül, 1,7 milliárd dollár értékben, folyamatban van 2020-ig összesen 10 824 javítási célú módosítás végrehajtása (RAMMP - reliability and maintainability maturation programme), melyek nagyságrendje igen eltérő, kezdve a futómű nem mindig működő leszálló fényeinek javításától a 30 millió dolláros kijelző cseréig.

A legfrissebb beszámolók szerint a RAMMP program eddig sikeresnek mondható, hiszen a 2005-ös hadrendbe állításkori 40%-os hadrafoghatósági mutató helyett jelenleg 62,8%-nál járnak. Az SRP program jelenleg 64 gépnél jár a 162-ből. A munkákat korábban a Lockheed Martin végezte a Palmdale-i gyárban, azonban a légierő nem volt elégedett a költséggel, a menetrenddel és a minőséggel, ezért a munkákat átvállalta a légierő saját karbantartó egysége, az Ogden Légi Logisztikai Komplexum, és a hírek szerint azóta nem nagyon van probléma. 

A légierő jelenleg kilenc gép nagyjavítását végzi egy időben. Ez gépenként átlagosan 131 napot vesz igénybe, azonban az eredetileg tervezett 2020-as dátum helyett 2021-re tolódott a befejezés időpontja, mivel a munkavégzéshez rendelkezésre álló 13 állóhelyből négyet folyamatosan lefoglal a gépek burkolatának javítása, amely a legsürgősebb prioritás.

Raptor

A 2005-ben kezdődött RAMMP program a legutóbbi jelentés óta 3%-ot javított a repülőgépek rendelkezésre állásán, illetve az átlagos „karbantartási munkaóra/repült óra” mutató 10,1%-kal csökkent a 2012-es 46,6 óráról 41,9 órára 2014-ben. Mindezek mellett szintén folyamatban van a legújabb Raytheon AIM-9X és AIM-120D AMRAAM rakéták integrációja, továbbfejlesztett data link és automatikus földközelség-jelző berendezések beszerelése, továbbá a néhány évvel ezelőtti repülésbiztonsági botrányokat követően megtörtént az OBOGS rendszer áttervezése is. Jelenleg 183 Raptor áll hadrendben, és egy 2014-es jelentés szerint a modernizációk összes költsége 11,3 milliárd dollárra rúgott.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.